Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Vi er i den kategorien du beskriver:
Drivstoff, mesteparten av all mat, ja i det hele tatt brukes kredittkortet.
Men hele beløpet på de forskjellige kortene blir betalt automatisk hver måned, tror aldri jeg har betalt rente.
Men dette har en uheldig side som slår ut på oss forbrukere til slutt:
Kredittkortselskapene tar for høye gebyr fra brukerstedene…

1 Like

Mener dere at finanstilsynet måler ikke forfalt kredittkort faktura som gjeld? Det virker merkelig :slight_smile:

Regner med at dette er den delen som ikke betales ved første faktura.

1 Like

Ho ho, Trumper’n drar fra/innpå igjen! Interessant!

:slight_smile:

Påvirker det USA børsene mon tro?

Fattern har 400 mål skog med tilhørende hus, låve osv. Huset var tidligere lånt ut i mange år, nå står det tomt. Han ønsket å skille ut huset med feks 10 mål tomt og beholde skogen. Det gikk ikke kommunen med på, fylkesmann nektet også. Selge alt eller ingenting var visst greia.

Finnes det noen muligheter rundt dette?

De er veldig strenge. Selger min egen gård. Han får kanskje skilt ut en tomt bare

Selv har jeg 1300 dekar utmark 2 hus, åtte hytter og fire hyttetomter. Det jeg får lov til å skille ut er enten våningshus, en hytte eller en hytte tomt… Bare en av delene…

Akkurat ferdig med visning på en gård. Jeg selger mange gårder siden mine foreldre er/var bønder. Vi har splittet gården for salg. Jeg kan mye om temaet, men akkurat nå vil jeg hjem…

3 Likes

Tar det senere :+1:

Jeg arvet en del fra en gård som ble solgt ut av slekten på Sunnmøre for et par år siden, der var bolighuset pluss hage og en ubrukelig gammel låve skilt ut fra resten av gården.

Hvis noen som driver samdrift ønsker jorda di så er det lettere å få skilt ut matjorda. Derfra er det plankekjøring å dele opp bolighusene. Hvis jorda går til landbruk og ikke til tomter så pleier det å være lettere. Argumentasjonen kan også være viktig. F. Eks. om kjøperen er tippoldebarnet til han som din bestefar kjøpte gården av. Ønsker at gården skal gå tilbake til den slekta som opprinnelig hadde gården jadi jadi

5 Likes

Det er jo bra at vi her på forumet holder oss borte fra selskaper som Rec http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2016/11/Resultatsmell-for-REC-Silicon

Og heller oss til mindre risikofylte aksjer som bl.a Funcom :tophat:

8 Likes

I Funcom må man skille mellom risiko før et produkt er ute og etterpå. Det er 2 forskjellige verdener.

2 Likes

Rec må trades teknisk i mellom q rapporter. Den er brutal :slight_smile:

2 Likes

Enig, selv eg ikke har gjort senere tid.
Det har jo vist seg hver gang, at kjøp av Rec samme dag som det blir lagt fram dårlige tall, har kunnet gitt gode prosenter på kort tid.
Blir sikkert en sånn mulighet også idag

Eg er komfortabel med å denne gangen ha satset på Funcom og biotec, til fordel for Gig

1 Like

Rec er opp 10% i dag

1 Like

Ja det ble nok en gang sånn, selv om eg hadde regnet med større fall på åpningen.
Eg har ikke brukt tid på å sette meg inn i Rec sin fremleggelse idag

Trist å se Iox falle sammen, det er mangen som sitter heftig i minus der nå.
Er glad eg gjorde som eg gjorde, når eg valgte å gå ut ( sitter fortsatt med en lyttepost ), men kjenner ett par som ikke gjorde samme valgene, eg håper virkelig det løser seg, men akkurat nå virker det som vannsklig case med siste tids utforminger rundt cor 6 lisensen, og manglende partner fort lla-47.
Interoil har heller ikke fått utsettelse på forpliktelser, så utfordringene står i kø.
Eg føler virkelig med aksjonærene der, som etterhvert kjenner virkeligheten på kroppen, vil eg tro

1 Like

HELVETE nå er jeg seriøst redd for at trump vinner igjen. :frowning:

Kommer til å bli den største riksrettsaken mot FBI i tilfelle.

1 Like

Du glemmer at 20mill forhåndstemte FØR FBI saken, ingen fare for at trump vinner :wink:

1 Like

Hugser alle lo da Facebook skulle børsnoteres, det var bare tull mente mangen.

Mark Zuckerberg kan noen år senere flire godt tilbake :

3 Likes