Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hehe, mye kødd med Skbn, synest den ofte har problem på monringen…men noe stort stress er det jo ikke, er jo bare å ringe inn ordrene om det er noe man ønsker å få gjort kjapt.
Eg bruker hovedsakelig DNM, men Skbn konen har eg, var sluttet å bruke dei en periode, men stort sett den eg bruker på jalla trading, da det er billigere enn DNM.
Har også en 3. Konto et bruker, pluss en pas konto som eg aldri har brukt

1 Like

Har åpnet konto hos Nordnet.
Skal overføre snarlig …

2 Likes

Jeg har også en konto hos Nordnet, har puttet barnas aksjer inn der.
Har ikke orket å flytte mine, og så passer det aldri. Synes ikke det er noen god ide feks å låse Funcom nå i disse dager! :wink:

@Kronn SKBN var grei før, ikke mye problem da ift nå. Nå er det grusomt. Det er ikke vits i å prøve å følge med på åpning eller etter 1545!

Det er akkurat det.
Flytte Funcom nå er litt Risky.

1 Like

Dere får be om en MH til flyttingen er unnagjort

3 Likes

Og hva betyr en MH? :confused:

Haha :joy::sweat_drops:

1 Like

Auda, jeg er faen så treg noen ganger!
Når jeg så kommentaren din @Frodoen gikk det opp for meg…
Første gang jeg traff han MH var i slutten av mai, på en torsdag. Han gjorde faktisk et helt uutslettelig inntrykk.

6 Likes

Eg har fortsatt ikke kjøpt igjen Iox, venter litt.
Eg følger litt med på kjøp/ salg.
JPM som ved siste aksjonærliste er nr 10, har siste 2-3 årene kjøpt seg opp med noen få tusen aksjer 2-3 dager i uka, på kurser mellom 1,70-2,50 eller der om kring.
Nå solgte dei idag, og igår, og det ser ut som dei høste gevinsten raskere enn tiden dei brukte på å kjøpe.
JPM var self mye brukt til haus hver gang dei var å plukket, og det ble stadig kommentert at kunne med stor sannsynlighet være en aktør med god kjennskap, eller nært knyttet til aktører som kunne være interessert i feltene til Iox.
Så skal man fortsatt gruble over den teorien, så er lag som nå gjelder, uten at eg vektlegger det, men gjør meg " notat " i Iox permen min.
Vi ser jo også at aksjen utvikler seg veldig likt som Qec, går i forkant på forventinger, altså oppsiden blir delvis spist før man får ,elding som man gjerne tror kommer, så kommer meldingen, og da blir det ett enormt kjøpspress fra gjerdesittere som tviler, og aksjen presses kanskje litt unormalt høyt, dei som kjøpte på forventinger kan en forholdsvis stor gevinst, målt i prosent, og aksjen faller tilbake, samtidig blir nok en del av dei som kjøpte høyt, litt utolmodig og danner ett ekstra salgpresd, noe som også fremprovoseres av at belånte midler nyttes.
F.eks er det ett par nick i Qec, som har følgt aksjen tett over lang tid, men hele tiden hevdet at det ikke går qec sin vei, å dermed ikke brukte muligheten til å kjøpe på 1-2-3-4kr, men må løpe etter aksjen når oljeloven ble vedtatt og måtte kjøpe på 7-8-9kr, det svir nok nå, når aksjen snart er ned50% fra intratopp.

Eg er innforstått med at Iox kan stikke fra meg, men eg har en plan om når eg skal inn igjen, og velger å risikere å miste aksjen, for å holde meg til den

2 Likes

Uff, nå er det visst lock up på Iox aksjene også, uff det hegnar greiene ass…noen burde smekke folk over fingrene, som gjentagende forer forumet med uriktig info, som brukes til klovnehausing.

2 Likes

Har så og si ikke vært inne på HO siden årsskiftet 2015/2016. Sikkert mye bra å hente, men hadde blitt slitsomt å skille klinten fra hveten…

3 Likes

Uran rally begynner

3 Likes

Noen her som sitter i EAM, i påvente av eventuelle gode nyheter de neste tre månedene?

Blir knall kg fall på ose idag, kjøpsmuligheter vil andre si, happy trading

1 Like

@Kronn

Tenker du Swing Trade i Archer eller?

Hva tror dere Spetalen pønsker på her?

Hvordan går det med lagertallene i dag? Kuttene har vel ikke fått noen effekt enda? Og da kan det bli noen kjøpsmuligheter hvis det faller på rapporten. skulle lagertallene overraske med lavere enn forventet så er det vel rimelig bull på olje og oljerelatert fremover?

Tok noen Archer, selv om de må fikse litt rundt det finansielle snart så syntes jeg ordreboka ser bra ut og siste dagers fall har vært på tynt volum.

Archer følger eg ikkje, så ingen aksje eg handler i.
Kjøpte litt Avm igår, regner med p selge idag om ikke gullet fortsetter.
Prøver å trade mindre og der eg trader er det bare med mindre beløp, har begrenset med tid om dagen til å følge med, så blir bare innom å se noen ganger innimellom

Skulle ikke du mer eller mindre kutte ut nå en periode? Eller husker jeg feil? :wink:

Archer er opp fra kjøpet mitt på 12.70, kommer olja nå så snakker vi noen kroner til tenker jeg. Første motstand på 20 kroner :slight_smile: