Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Digger Iox mld, alle venter på treff mld, så kommer det mld om at drilling skjer senere, altså utsatt, selv om den kommer i feb.
Ser ut til at kjøpsanledning eg har ventet på, nok kommer

3 Likes

Solgte det jeg hadde i går. Synes det var litt liten sjanse for at meldingen skulle komme ila januar… Blir nok en fin kjøpsmulighet ja, og så ri på forventningene til Lla

Ett lite tankekors ang JPM

Eg tok det opp for litt siden, å gjør det igjen.
Vi hugser jo hvordan spekulerte da JPM begynte lastingen for ett par tilbake, om hvilke kontakter dei “kunne” ha.
Så smeller triggerne inn, og eg m.fl nevnte at dersom tankene våres den gang var riktig, så burde vi være koe obs mår JPM nå gikk utigjen, så kommer mld idag som er av en mitt annen karakter enn ventet.

Self vare tilfeldig, men verdt å nevne

1 Like

@Duogdu
@Savepig

Da var det gjort. Jeg burde gjort dette for lenge siden. Det har sittet langt inne.

Good F*** riddance. Dette tapet er tjent inn på Funcom i dag. Aldri mer.

1 Like

Bra du har fått tjent det inn igjen. Kommer heller ikke til å gå inn i BiotecP igjen…

Ikke bare er de tjent inn, jeg skal bruke pengene på Nano og Funcom i morgen. De skal forvaltes!

3 Likes

Hva var grunnen til at du valgte å selge nå?
Eg kjøpte igjen en liten pott idag, etter å ha vert ute en stund, er interessant å se hvem som kjøper der nå

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg nok solgte på eller veldig nær bunn. Jeg var 100% klar over dette. Men jeg er drittlei aksjen. Ledelsen er drit, de klarer ikke å kommersialisere et produkt de har hatt mulighet for å selge i 3 år. I tillegg venter vi på en refusjon som skulle kommet for 1 år siden.

Mulig den meldingen kommer ila. 1-2 mnd og det sender aksjen opp 10-15%, men så er det ned igjen i gjørma. Jeg har vært med i Biotec i snart 3 år og ventet og ventet. Tålmodigheten var brukt opp rett og slett. Så enkelt var det.

Det er ingen entusiasme i selskapet. Sist kvartalspresentasjon tok kaken, da presterer CEO å si at de satser på pluss-regnskap i 2018. Jippi liksom.

Tapet på 50k svei, men jeg får skrive det av på skatten og så har jeg nå ganske solid gevist i Funcom (prelaunch 100k og nå 60k aksjer) så tar det som en lærdom. You win some, you loose some :slight_smile:

2 Likes

Renonorden ble kommentert i en annen tråd som en av dagens tapere, men sannheten er at de som tegnet seg i emisjonen gjorde en kule her :wink:

“RenoNorden handles i dag uten retter til å tegne seg til kurs NOK 1 i emisjon. De som eide aksjen i går hadde rett til å tegne seg for 12,8 aksjer a NOK 1 for hver aksje de eide i selskapet. Med avslutningskurs på NOK 5,97 i går tilsier dette at matematisk uendret åpningskurs i dag skulle være NOK 1,36 per aksje. Aksjen handles i skrivende stund til NOK 2,05 noe som altså representerer en reell kursoppgang på 50% fra gårsdagen”

Den endte vel rundt 1.75

3 Likes

Enig i at det har tatt lang tid, og at det virker seigt, har vert inn og ut flere ganger, men stort sett med noen få tusen aksjer, hadde en langt større post for litt over ett år siden, den ga meg tap og eg er vel fortsatt totalt sett i minus på biotec.
Men interessant å se FOF på kjøperen

OK, følger ikke selskapet, men zoom ut litt så ser det ikke pent ut.

1 Like

Tjah… emisjonen ble annonsert når kursen lå mange ganger høyere.
For en investor som har vært med aksjen det siste året, så har det vært bare sorgen.

Men at noen kunne tjene på en kjapp trade denne uken, det stemmer bra

4 Likes

Noen som til Iox da ?
Eg vestemte meg for å vente litt, risikabelt når det nevnes manglende tillatelser

1 Like

Temaet er diskutert i hel på HO om at Lien må gå, men han sitter som støpt og så lenge de på toppen ikke kan forvalte verdiene våre på en god måte så… mange på HO advarte meg mot å selge nå, men jeg klarer ikke å se den helt store oppsiden her. Selskapet er priset til 500mnok og har et produkt som skulle være en blockbuster men som bare har blitt en buster.

Ekstremt trist, aksjen burde stått i 20-30 kr nå, men så lenge de ikke klarer å få gang på Woulgan så vil det jokke mellom 11 og 13 kr forever.

Jeg velger heller å sette pengene i noe jeg har tro på selv, og med en ledelse som leverer gang på gang (re: Nano).

Åttetegn DRYS <3

4 Likes

Dangfart er genial

2 Likes

Ang Iox, så tror eg at eg venter å ser ann litt, den falt mye igår og eg er redd det stort sett er tradere som har køyrt den opp, så fallet kan muligens bli enda større om flere skal ut og over i andre aksjer dei første dagene.

Anser meldingen igår, som lite avgjørende i det store bilde, men skuffende at ikke Interoil meddeler dette tidligere enn siste dag i måneden, da markedet forventer svar på drilling

Tillatelsene for drilling er eg ikke redd for i det hele tatt, det som bekymrer meg mest, og som ikke blir satt fokus på, er den manglende avgjørelsen i cor6 saken.

1 Like

Støtte på 2,44 kan jo håpe :grinning:

Investtech
Interoil Exploration & Production (IOX) sluttet på 6.90 kroner etter å ha falt 23.16%. Aksjen har ikke falt mer på en dag siden 30. oktober 2014, da den var ned 24.24%. Aksjen er trendmessig positiv på mellomlang sikt. Aksjen har støtte ved ca 2.44 kroner og motstand ved ca 9.70 kroner.

Happy med valget av ny landslagsjef i Fotball :+1::beers:

1 Like