Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Deilig med sånne dager! :slight_smile:

1 Like

Minner om SM Veckan og X-trail på SVT Play i dag også,
To norske som kan kjempe helt i toppen, Ole Kristian Sørensen og kometen Sondre Haga som har fått fabrikkavtale med TRS, som også en av verdens beste førere kjører for, Adam Raga. Spennende.

Vet ikke helt hvor annet jeg kunne lagt dette.

Vet ikke om dere har vært borti det før, men XI hadde noe før som het “triggerlisten”. Dette var en liste laget av brukerne, med oversikt over upcomming triggere for ulike aksjer. Husker ikke om man kunne kommentere eller “like” de ulike triggerne, men mener det gikk an å like for å bekrefte at man var enig i at det var en god trigger. Vet ikke hvorfor, men denne ble fjernet. Er dette noe som kunne vært vurdert på tekinvestor?

Ellers må jeg si at jeg er mektig imponert over denne siden og dens funksjoner og brukerfunksjonalitet.

4 Likes

@Nocturne fortsetter her, ja, kan være skummelt å hoppe ut av Nano, men du som kan teknisk analyse og ser at neste motstand er 7kr i Funcom, så er det opp ca 40%, foreløpig.
Du får veie det opp mot hva potensialet til Nano er.
Jeg tror ikke Axa går mer enn 10-15% kortsiktig, hvis den går.

La meg tenke litt høyt :slight_smile:

Jeg anslår potensiell nedside i Nano ved negativ melding til ca. 40%. Hvorfor?

  • Nano har 1 mrd. på bok.
  • Nano kan kjøre 15 mbq/kg hvis 20 mbq har for mange bivirkninger
  • Teknisk tror jeg det er god støtte i dette beltet (60-65-67 kr) - ca. 40% ned til 60 kr
    (hvis 100 før tallene kommer).

Jeg anslår potensiell oppside i Nano til å være rundt 40% på denne meldingen. Kanskje mer. Men 40% ved ca. 100 kr før tallene vil gi target nær DNBs kursmål på 145 som mange har friskt i minne.

Det blir selvfølgelig korreksjoner og gevinstsikring underveis men t.o.m ved en 20% oppgang på 1 dag vil ta oss over emikurs ved denne meldingen. Denne meldingen har en slik verdi for dette blir mest sannsynlig den dosen de vil kjøre i Pardigme.

Det som er mer interessant, er å se på Funcom som et long case nå. Ja, man kan gevinstsikre underveis, men både du og jeg har erfart at det kanskje ikke er det smarteste å gjøre i Funcom (jeg ville f.eks vært 120k kr rikere om jeg ikke hadde gått inn og ut før / etter launch).

Hva er potensialet til Funcom på 1 års sikt kontra Nano? Nano tror jeg maks dobler seg i år.
Funcom ser jo ut i stor grad, til å klare mer enn en dobling (jeg vet ikke hvor mye mer).

Jeg holder på å legge en spekulativ strategi nå for å få maks uttelling av begge disse casene, så skal jeg rapportere så fort jeg iverksetter planen :slight_smile:

2 Likes

Teknisk så er vel både nano og Qec interessante?

Hvis jeg hadde fulgt opprinnelig plan så og sittet stille i Funcom over lansering så hadde jeg hatt snitt på rundt 1,1kr nå er snittet 3,57kr… med 10% færre aksjer.

Ut fra det resonnementet så er det selg alt og kjøp Funcom, men så var det dette hviset da.
Jeg vil ikke putte alle eggene i en kurv, egentlig er det nok med 25% av porteføljen ingen aksje, men så var det denne grådigheten da.
Er lurt å gå en runde eller to med seg selv får en satser for mye. Selv om himmelen er skyfri :blush:

1 Like

Samme her @Duogdu! Har snitt på 3.89 nå (pga. det dumme tradeforsøket på fredag, ellers hadde vi hatt helt likt snitt! :wink: ) men har like mange aksjer som jeg hadde pre-launch faktisk.
Kanskje vi har lært oss tålmodighet nå? :blush:

Jeg kan ikke si jeg ikke kommer til å gå all in i Funcom og så ut med 1/2 parten på et eller annet tidspunkt… men jeg tror du har rett i at 25% i en aksje bør være nok.

Vektingen min nå tror jeg likevel er 70% Funcom og 30% Nano. Bra du setter det i perspektiv! :flushed:

1 Like

Spm: Eit selskap som er registrert som PTE. Limited (Private limited?)
Er det lite truleg at det blir børsnotert?

Er eit selskap som lagar eit mobilspill eg likar… :wink: Med ingame purchasezz…

#Trygve Hegnar på tide å ta GEVINST? :scream:

8 Likes

Ville ikke likt å falle utfor det stupet der.

In other news:

10 Likes

Du får bli med i han her sitt selskap :slight_smile:

4 Likes

Wtffff 8 tegn

Han trader jo absolutt hele tiden, hvem har tid til slikt?

Hadde jeg fått meg en bot fra pareto kunne jeg også ha fått til det :wink:

Ment som humor btw :stuck_out_tongue:

Skjønte det!
Men han er rimelig ekstrem, trader hele tiden og på 10 øre differ :slight_smile:

Yup, så det jeg og, 3-10 handler/dag.

Hva trader han?

Veldig mye forskjellig fra det jeg kunne se, men mest aksjer på oslo børs

Han har enten store volum eller lav kurtasje fordi han tar veldig små gevinster/trade

Nå er Archer på 14 kroner, jeg tror den kan være aktuell for en trade om den kommer ned mot 13 kroner igjen. Opp på høyt volum, siget sakte men sikkert på syltynt volum ned igjen fra topp 18 kroner 26.januar.