Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Det er helt normalt.

Tøffe tider for rovio:

sitat:
The company’s chief executive Pekka Rantala said: “Rovio’s growth and
eagerness to explore new business opportunities over the past few years
have been exceptional. As a result, we did too many things.”

Håper ikke STAR gjør samme feilen…

http://www.theguardian.com/technology/2015/aug/26/angry-birds-rovio-lay-off-260-staff?CMP=share_btn_tw

3 Likes

yeah, mine små i rec gi klingende mynt i kassa :smile: på veg mot 1,5 igjen

Er det riktig at det ser ut til at de fleste aksjer ligger an til å åpne kraftig opp i dag? Bortsett fra Funcom, så ligger de fleste av de aksjene jeg følger til å åpne opp over 1kr over sluttkurs i går. Er det massiv gevinstsikring i dag, eller går det bra opp i dag?

Sitter på DNO som i dag har gått bra på nyhet om at KRG skal begynne tilbakebetaling, har snart 15% siden kjøp siste uken. Argumentet for “baisserne” har alltid vært at så lenge de ikke får betalt så går det ned, og det er mest trolig massiv short i DNO gjennom bla MSI.

Sitte rolig å bli med på berg og dalbane, gevinstsikre og se an betaling i september? DNO kursen går ofte på smeller, noen som er inne og har noen tanker? Magefølelsen sier at jeg skal sitte, da oljen generelt er lav og mye er priset inn i kurs av dette, samt at oljefeltet til DNO i Tawke er HUGE, tilnærmet Johan Sverdrup, samt at de kommer til å utvide produksjon videre MYE.

2 Likes

Olje har jo kommet noe opp. Har fått ca 5% der

2 Likes

I mitt hode skal DNO opp til ca 15 kroner innen nyttår. Jeg har snitt på 7.39, jeg sitter forløpig

1 Like

Grattis! :slight_smile:

2 Likes

Kommer man seg inn på brent bear i morgen tro? Denne oppgangen her er vel resultat av oversolgt /shortskvis? Kan da umulig holde?

I morgen blir det fest på ose, opp 3% i morgen, olje relaterte aksje kommer til gå bananas og dra med seg det meste.

1 Like

Litt som børsoppgangen de siste dagene tenker du? :slight_smile:

47.7 nå… :chart_with_upwards_trend:

Oljeanalytiker Trond Omdal i Pareto mener hovedårsaken til den siste oppgangen finnes i oppjusteringen av BNP-tallene fra USA.

10 mill til å fremme eksport dataspill… markedsføring…? eller blir det bare svada?

3 Likes

Penger er ikke alt

1 Like

Svenskene gjør det igjen, mad Max på førsteplass på Steam: http://tools.garry.tv/steamchart/?show=234140

3 Likes

Kjøpsmulighet i dag? DNO faller under 9, ikke så rart med siste tids utvikling opp, dette er nok en korreksjon.