Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Etter å ha sjekket litt, så sparer jeg såppas mye ved å gå over til Storebrand, så jeg har allerede kontaktet dem. Ganske greit i grunn da jeg har pensjon og all forsikring der fra før:) Har DNB nå, og der har jeg en effektiv rente på 3.03 fikk jeg opplyst, noe som overrasket meg veldig, da jeg mener den har vært mye lavere tidligere.

har alle her flytende rente?

Man får håpe det gjelder flesteparten! Dersom man er så sårbar for renteøkninger at man er villig til å betale mer for å få den stabil virker det uklokt å sette alle pengene sine i volatile aksjer og rope #uglyrich :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

Sist jeg hadde fastrente var vel på 7,35 og tre år…
Funcom skal betale ut mitt lån. Samt en god aksjekonto, pluss 50-100000 for en ny trialsykkel da :sunglasses:

1 Like

To vepsebol i boden på en uke! noen som har tips til hvordan jeg kan hindre at de etablerer seg utover å montere uanstendige mengder insektnetting over alle åpninger?

Er nok bare å få stengt dem ute som gjelder.

1 Like

Alltid hatt flytende rente på boliglån. Satte fastrente på konas studielån da det var all time low ca 2011. Blant de dummere økonomiske grepene vi har gjort, tror det er på 4,7% i 10 år eller noe. Snakk om å ha bommet når vi nå sitter med facit… Menmen, vi trodde jo da vi traff og alle ropte og anbefalte fastrente.

Over 3% idag er ran fra bankens side selv om man er over BLU-alder. Storebrand har vel også sine BLU-lån opp til 40-41 år tror jeg. Personlig går jeg en slik runde minst en gang i året, kanskje to. Er helt nazi på å ikke gi banken mer enn nødvendig. I fjor fikk jeg et bedre tilbud hos Storebrand og brukte det som brekkstang overfor DNB, da fikk jeg renta mi 0,15% UNDER deres daværende BLU-rente :slight_smile:

…Men vi er nok gunstige kunder foreløpig, relativt høyt bankinnskudd og sikre betalere. Irriterer dem nok at vi ikke har en million til i lån kanskje.

4 Likes

Den senere tid har bankene merket en betydelig økning i etterspørselen etter fastrente, trolig som følge av kombinasjonen lave fastrenter og økte forventninger om stigende flytende renter.

17.03.2013

Kontakta dem selv. Fikk lånetilbud på mail, må bare sende dem dokumentasjon de ber om nå. Satser på det går gjennom :wink:

Hadde glemt å ta med Funcom

9 Likes

Jeg fikk ikke boliglån ung, fikk 100% finansiering til huset. Har nå 2,57% effektiv rente på lånet. (Har betalt ut topplånet)
Må reforhandle renten, evt sjekke med andre banker.

Kanskje få @pdx til å banne dem? :wink:

4 Likes

Det må jo være en jobb for @pdx, han fikser jo det meste for oss😂

5 Likes

Jeg foreslår permaban

2 Likes

Hva tenker du om å refinansiere for å slippe å topp lån, dvs 2 stk lån? Har du selv sett noen fordeler/ulemper med dette?:slight_smile:

Jeg har betalt ut topplånet, og refinansiert. Men skal sjekke om ny refinansiering er gunstig, da husprisene bare stiger her.

Har du noen tanker rundt LeoVegas AB?

ok, jeg vurderer det nå, slik at topplånet blir borte, ser ikke helt grunnen til å ha det slik, sparer såklart et par lapper i måneden bare på å gjøre dette, hvis jeg i tillegg legger inn det lille lånet jeg har på bilen i det samme.

1 Like

Sner her i Alta også… jippi… Sir som han Oluf sa når han Lars hadde kjørt dama på tjukka 17 mai, HURRA! :joy:

Jeg sov i bare dynetrekket i natt fordi det var for varmt her sørpå. :stuck_out_tongue:

1 Like