Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Eg har ett godt tips til dere : Vardia!

Eg har enda ikke rotet meg til å kjøpe der, så eg renger med den går nye 5-10 % i morgen, skal heller gi beskjed når eg har kjøpt, da er det nok lurt å selge :slight_smile:

2 Likes

fikk du rotet deg til å kjøpe DNO da? Jeg kom første gang med tips da jeg selv kjøpte på 7,39,- Nå 9,40 :smile:

Nei, ingen Dno enda, så nå er vel det toget reist.
Gratulerer med fin inngang :slight_smile:

Kvartsen skal visstnok være av veldig høy kvalitet også. Håper virkelig de får til å utvinne krystaller av høy kvalitet. Det kan brukes til MYE :slight_smile:

1 Like

Er du Nom eier ?

Nom er jo en sånn type aksje som kan bli liggende lenge på lav kurs, men den kan også smelle i taket over natta.

Er spent på strategien til Fossum & Co, den er jo tydelig blitt endret, ettersom det tidligere var Engebøfeltet som skulle prioriteres og nå ser vi at det skjer tin i Kvinnherad.
Det kan tenkes at det her kan komme inn partner, eller evt salg, for finansiering av Engebø.

Er vertfall noen sinnsyke verider det snakkes om

Nei jeg har ingen aksjer der. Men kjenner litt til det. Håper det går godt for dem.

Ble det noe Apcl på Swing idag ?

Er på tur i Trondheim og er afk ut denne uka. Gikk glippa av opera oppgangen i går, som er surt da jeg følger den veldig nært. Sitter kun med litt gig, funcom og Natto.

Håper verden ikke går under mens jeg er borte :smile:

2 Likes

Smart å ha et spill i ca samme sjanger med ca samme slippdato som sammenligningsgrunnlag.

Her ser man hypen for Soma på google trends. Kan ikke sammenligne med “The Park” enda, ettersom google ikke har fått med seg at det er et spill ved det navnet, så det går ikke an å velge “The Park” - videogame enda. Tipper det kommer litt nærmere launch. Soma fikk f.eks slippdato 22. september, satt i april, men det var først ti dager før release det tok av på google trends.

https://www.google.com/trends/explore#q=%2Fm%2F0y6cg_2&date=today%2012-m&cmpt=q&tz=Etc%2FGMT-2

Her er salgskurven for Soma på steam (som solgte 92k på Steam+PS4 i denne perioden)


Det kommer ikke helt klart fram, men på launch-dagen, så klarte Soma å få 1. plassen på bestselgerlista på steam.

Btw, så blogget en av Soma folka dette:

Sales are still going pretty strongly too, with a total of around 2,000 copies sold per day.

Dette er samtidig som de ligger på 26. plass på Steam, og prisen pr kopi er på 30$, så gir det et sted under 60.000$ dagen. (Jeg sier under, fordi de har PS4 salg også, så hvis PS4-salget er 50% av Steam-salget, så vil det si at denne 26.plassen betyr ca 30.000$ om dagen).

4 Likes

Steam rankingen er antall solgte kopier. Ikke omsetning. Ikke forvirr denne listen med den månedlige oppsumeringen som kommer i ymse fora.

Bare nei.

Vi har gjennomført denne diskusjonen før og fortsatt er det en god posjon tro håp og kjærlighet som tar dere i mål på deres konklusjon.

Det der er regelrett løgn, like mye som sist gang du sa dette. En kommentar fra en obskur bruker i et forum fra 2011 er så langt fra fakta som kan bli.

Så lenge det ikke er snakk om EBIT så driter han i det :wink:

Det står jo eksplisitt på topsellerlisten som jeg refererte til, men det er en forunderlig korrelasjon mellom de to listene hvis de ikke begge tar utgangspunkt i omsetning.