Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Rustfritt har jeg gitt opp, kun syrefast her.

Du bruker en slik😊:

https://www.biltema.no/verktoy/maleverktoy/maleinstrumenter/fuktmalere/fuktmaler-2000023715

1 Like

Skal male to etasjer, men litt køddent å male oppe og nede samtidig. Er det noe stort problem hvis man gjør det på forskjellige dager? Mao, blir det synlig etterpå? Har tenkt å ta to strøk også…

Er det skille/brytning på kledningen mellom etasjene? Hvis det er, så skulle det vel gå bra? :slightly_smiling_face:

Bør vel gå helt greit hvis du ikke har stående kledning, bør ikke skjøte på samme bordlengde.

Det er stående kledning i full høyde, så da må jeg vel ta alt i ett på et vis. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Protip. Dynk huset i Autoglaze blue degreaser. Funker akkurat like bra som kraftvask og er en dullion ganger billigere. Begge er alkaliske for ask produkter. Bruk gjerne høytrykk men la huset tørke en uke så er det bare å gønne på

3 Likes

Er heldigvis ferdig med vasken nå, bare malingen igjen. Har ett møne som er ubrukelig høyt, og er noen små svaberg i veien som gjør det drit å komme til med lift. Lurer på om jeg bare må krype til korset med stillas. Jeg står ikke på 8m stige. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Lift synes jeg er best når det skal males. Det går radig unna da.

2 Likes

Jeg tror du bør male 4-5-6 bord i slengen å jobbe deg bed til du er ferdig, hvis du ikke bruker lift så kan du bruke to stiger så du slipper å justere stigen hele tiden?
Eller betale for jobben, noe jeg fortsatt er for kjip til😀
Edit: jeg har vurdert å opprette en husleiekonto som kan brukes til vedlikehold, lettere å leie inn folk da😊

2 Likes

Hvis man er to burde det gå lettere

2 Likes

Kommer du ikke til med lift bruk stillas, 2-4 bord i slengen, eller så mange du får med deg uten att malingen rekker å begynne tørkeprossessen. Veldig varmt for tiden, moderne vannbasert maling tørker veldig fort. Du merker fort om du har for mange bord å hanskes med, viss penselen legger igjen striper på veggen når du kommer bortpå der du har malt før. Så lenge malingen “flyter” godt utover på bordet har du passe antall bord. Alltid hele lengder, fra topp til bånn eller hjørne til hjørne. Har du stillas er det også veldig mye enklere med pirkearbeidet med vinduer og eventuelt omramming viss du har /trenger å ta dette også.

5 Likes

Vi fikk besøk av Fred Olsen sin ene Color Line i dag, men jeg tror den er litt for stor til dette fergeleie. :thinking: Må nok både lift og stillas til når denne skal males.

4 Likes

Bruker vel egentlig ikke maling, er vel dekkbeis såvidt jeg kan se, Tjæralin. Tipper rådene dine stemmer like bra. Merker at dekkbeisen blir riiimelig tyntflytende når det er 30 grader. Skal male frontsiden av huset i dag, men den er i sola fra kl 0600 - 1930, så må vente litt. Så blir litt bading i mellomtiden. :stuck_out_tongue:

Blir nok stillas på vestveggen. Bah, nok en ting å mekke på. :stuck_out_tongue:

De skulle ha 2500 Funcom-aksjer for jobben og det var visst jeg også for kjip til. I ettertid ser jeg hvor mye jobb det er og det hadde kanskje ikke vært så ille. Har heldigvis litt hjelp da. :stuck_out_tongue:

Har jo vanligvis en kontorjobb, så er jo greit å gjøre en fysisk jobb for en gangs skyld. Er litt avslappende. … for huet :slight_smile:

2 Likes

Har og malt i sommer. Er ikke så galt men anbefaler lydbok :slight_smile: Har malt med denne på ørene: The Intelligent Investor

4 Likes

Det er en god bok, glem ikke Security Analysis når du er ferdig som er ENDA bedre! :slight_smile:

2 Likes

Du må ta full høyde med en gang. Stopper du midt på kommer det til å synes, og du kommer til å irritere deg over det hver gang du ser det.

3 Likes

Noen som drar det for langt :joy:

Hva er liksom poenget med å være millionær hvis du bare skal ha glede av å telle dem?

2 Likes

Noen liker å dyrke sine særegenheter, er ganske individuelt hva som bringer glede i livet. Kanskje han rett og slett ikke orker å sette i gang noen prosjekter, men å gamble med investeringer er underholdning i hverdagen.

Jeg hadde gjort det annerledes :slight_smile: