DNO fortsetter oppturen og det ser ikke ut til å stanse med det første. Det antydes at det er større summer skal ut månedtlig fremover, skal jeg få doblet pengene mine frem mot jul? jeg tror det (kurs 15)
da nærmer det seg at eg har en krone, vet ikke om eg skal være glad for det eg har, eller sur for det eg har gått glipp av med å skulle vente på billiger inngang.
Vertfall i pluss
sykt i Dolp, kjøpte noe nå på ,34-,35.
Det som skjer der nå, er akkurat hva eg spekulerer i kommer til å skje i Nsg
Gratulerer Lord, snittet ditt er da ?
Eg mente Dolp var galskap, så eg kjøpte ikke noe før nå, og heller ikke veldig mye, men nok til at eg sitter allerde på en solid gevinst fra 34 til 44 øre.
Helt tilfedig at eg skikket på pc da dette skjedde
Ilag med Dno, så har eg en “happy day”
Gratiss til dere som tok sjansen ned på tyve tallet, respekt !!
også meget fornøyd med Nom idag.
Jævlig rolig her idag da, høstferie da ??
edit: hehe, Funcom ja, ble så opptatt av Dolp her, at eg fikk ikke med meg Fun,
jævlig fet dag da!!
DA vet eg at eg år en dårlig i morgen , haha
litt artig å se nom opp men på lavt volum da
Ja lavt Volum, men samtidig er det kjøperene som må opp, ett godt tegn.
Nom er uansett en askje som det er liten oms i, og det har den vert over lange tid, med unntak av når det har vert nyheter o.l som driver den.
Nom kan fint gå mot krona på lavt volum fremover.
Vil vel også tro at den nærmes seg ny melding om utvkling i drilling.
Lavt volum, da skal dere se NATTO, steg nesten 15%, men bare 83 tusen omsatt i dag
Men kan disse aksjene halvere seg på lavt volum så kan de jo doble også, og mer til hvis det går bra.
Helt enig Holmes.
Men tror vi om Dolp i morgen da, fortsetter den opp ?
Kan vel sikkert være lurt å sikre litt gevinst der
Utdrag fra Fa :
For de to terminlånene har bankene gått med på en ni måneders betalingspause, noe som representerer 5,5 millioner dollar i forbedret likviditet i kvartalet de neste tre kvartalene.
Gjenstående balanse for de to lånene er henhodlsvis 47 og 15 millioner dollar pr. tredje kvartal 2015.
Bedre betingelser og for Polar Duke gir i tillegg andre besparelser, og reduserer operasjonell kostnad til 94.000-112.000 dollar pr. dag.
– Jeg er god fornøyd med å kunne annonsere disse betydelige milepælene, der alle elementer bidrar til bedre likviditet. Støtten fra store aksjonærer gjennom Dolphins vekst har alltid vært kritisk for selskapets suksess, og støtten er like viktig nå for å sikre Dolphins motstandskraft i de stormfulle markedene vi nå opplever, sier adm. direktør Atle Jacobsen i en melding.
Likte ikke meldingen i NOM nå!
DNO - veldig usikker på hvor mye mer denne går nå før det eventuelt siger litt ned igjen. Forrige gang på meldign gikk den tilbake nesten halvannen krone fra toppen, mens med bekreftelse denne gangen så vil dette fjerne en del av skepsisen, slik at det trolig ikke blir samme scenario.
Sist melding var kursen i rundt 9.70 på topp, slik sett så må en melding til helst denne uken for å holde kursen oppe. Når ta gevinst å sitte på gjerdet igjen, for å forsøke en trade til lavere inngang igjen? Kunne tenkt meg å gjøre det før vi får en korreksjon makromessig.
G5 stiger i dag
der var vi godt i Nom minus gitt.
skal vel ned på 45 da om noen dager
hva blir riktig kurs nå, i forhold til slutt kurs i går, men ink nye aksjer ?
hmm, lurer på å snu fortvilelse om til heller å kjøpr mer, og få flere t retter
Gruveaksjer er høy risiko, NAUR og ITX er to skrekk-eksempler. Ikke invester for mye i disse type aksjene. Potensielle inntekter som ligger langt frem i tid og store kostnader ved eventuell utbygging tærer på aksjonærenes tolmodighet og egenkapital-situasjon.
Helt enig, blir bare litt blendet når mann ser på potensielle verdier, så glømmer man hva som må til for å utvinne desse.
Eg lar det være med dei Nom aksjene eg har, så håper eg at eg en dag er bra i pluss på dei.
Jepp, greit nok at det finnes mineraler verdt ti-talls milliarder, men hvis du må ut med 10 milliarder for å starte utvinningen, så kan det være ganske tøft. Jeg anbefaler alle som vurderer gruvedrift å se på kostnadene til f.eks NAUR, og hva som skjedde med jernmalm-prisen underveis i prosjektet. (Hint, kjempe-budsjettsprekk i milliardklassen, mer enn halvering av jernmalmprisen, store infrastruktur problemer: les manglende jernbane).
En måte og se det på er at du i går fikk en gratis tegningsrett per 0.25 aksje og at denne verdien var forskjellen mellom emisjonskurs og markedskurs:
0.73-(0.73-0.45)*0.2495909 = 0.66
Men kursen har jo en tendens til å falle når det kommer masse tegningsretter og nye aksjer ut på markedet avhengig av om det er mange nye kjøpere på gjerdet så klart.
Jeg har selv ingen aksjer her, var med en liten tur fra 1.19 til 1.14, og synes da markedet var uforklarlig uentusiastisk i forhold til at de hadde fått godkjent utslippsrettigheter for Engebø. Men det var nok mange som ventet emisjon og har solgt seg ned ved enhver anledning.