Jeg er selv sammen med en kvinne med utenlandske foreldre. Paradoksalt nok flyttet de fra Holmlia i sin tid fordi det var for mange utlendinger der… Og jeg har møtt mange utlendinger som sier akkurat det samme som deg Bernd, de fatter ikke hva vi holder på når vi åpner grensen og sender inn folk til duk og dekket bord, gratis leilighet og penger fra NAV.
Lurer på hva vi holder på med. Noen som husker nyttårsaften 2016 i Køln? Good times.
Hva er avkastningskravet på voldtekt om dagen? Forholdsvis høy beta…
Synes det er ok å påpeke at jeg mener at folk som ikke ser følgene av det jeg mener er en kraftig mislykket innvandringspolitikk, er naive.
Du debatterer bra for din mening, og det respekterer jeg, beklager hvis du synes jeg gikk over streken.
Du, og sikkert de fleste som deler din mening angående innvandringspolitikken, er sikkert flotte mennesker.
Jeg kjenner flere “som deg”, en fellesnevner er at de er gode mennesker med store hjerter, og også tildels naive etter min mening.
Men vi bor (enda) i et fritt samfunn, hvor man kan si sin mening
Selv om det for tiden er veldig moteriktig å bli krenket
Fort gjort at man blir litt ekstra hard i klypa på internett.
Men det skal jammen sies at innvandringsforkjemperene er hardere i klypa utenfor internett. Sier man hva man mener om saken, så blir man persona non grata hos folk man har regnet som venner hele livet. For ikke å snakke om på arbeidsplassen…
Interessant tilnærming.
Utrolig at det er østeuropeerne vi har sett ned på så lenge, som ender opp med å gjøre alt riktig. Cred til dem, grunn til optimisme.
Sterkt redusert- eller 0% inntektsskatt for mødre var søren meg ikke så dumt. Da er det fortsatt attraktivt å jobbe, samtidig kan noe av de sparte midlene brukes til barnepass f.eks.
Må si jeg har mer sansen for det forslaget der enn Jan Ludvig Andreassen sitt.
Ja. Ikke dumt. Man snakker også om subsidiering av sjusetere.
Interessant tiltak, veldig for skatteletten til barnefamilier generelt, men det bør nevnes at han har også innskrenket pressefriheten, ytringsfriheten og endret såpass på grunnloven at han i praksis har blitt en diktator, så optimisme og Ungarn er kanskje en stretch å koble sammen
Vel, de gamle filosofer skrev så meget om dette og er en problemstilling vi ikke har måtte omfatte oss med enda. Skal man leve i usikkerhet og ha marginal medbestemmelse, eller i sikkerhet uten denne medbestemmelsen? Om nøden blir stor er det nok rommet under den sterke manns paraply som frister mest.
Uansett. Interessant tiltak i Norge. Skattelette til kvinner med 3 eller 4+ barn. Men kun på inntekt, ikke fra stønader og sosialkroner. Det sikrer sysselsetting og integrering og arbeid. Vinnvinnvinn.
Nettopp. Så hvem skal få økt beskatning da? Enslige menn som allerede får beslaglagt 60-80% av kjøpekraften i form av skatter og avgifter? Mødre mottar allerede massive overføringer fra staten. Mulig noen kan synes at forslaget høres fornuftig ut på papiret, men det er den feilaktige forestilligen om at man trenger mange barn ellers må man importere folk fra 3-verden. Antar en del skjønner at dette er ulogisk. Forslaget er idiotisk.
Ja, man trenger mange barn for å opprettholde velferdsstaten som er et pyramidspill. Jeg antar at ingen vil at reproduksjon og barn skal blir brukt som brikker i et politisk spill. Reproduksjonsraten hadde steg mye mer om man ikke hadde hatt en velferdsstat som fører til en tvungen overføring av verdier fra menn til kvinner, som da heller velger å studere/ jobbe enn å få barn. I tillegg tror jeg mange kvier seg med å få barn når man ser hvor usikker fremtiden er. Jeg er forøvrig positiv til at folk får mange barn, men det er et privat spørsmål.
Vel, livet i et totalitært regime er sjeldent sikkert når pressefriheten og ytringsfriheten er borte. Naboer som tyster på hverandre og forsvinninger ala Stasi-Tyskland blir fort en konsekvens. Personlig hadde jeg valgt å forlate et land med et slikt regime.
Vi er enige i at dette må sees på, men antakelig er ikke dette alene nok, gitt kostnader til for eksempel SFO og BHG er det for mange yrkesgrupper en kjempebelastning økonomisk selv uten skatt.
Nå er det et stykke fra Ungarn til Stasi.
Ja. Det er fremdeles dyrt. Men kjør gratis og obligatorisk sfo/bhg i tillegg så har man et godt utgangspunkt.
La oss starte med Stein Erik Hagen, han er jo allergisk mot skatt stakkar
Skattelette er mye bedre enn stønad. Så får man de ut i jobb så har de noe igjen for å jobbe. Stønadsmodellen idag sørger jo bare for at innvandrermødrene sitter hjemme å henter penger.
Sant, men mye vil ha mer. Noen runder med topper som fortsetter å konsolidere makt, litt tøffe tider som gjør at folk godtar og applauderer dramatiske maktgrep, og så har man raskt en sten som ruller fortere enn man kan stoppe.
«Slik dør altså demokratiet, til tordnende applaus» - fritt etter George Lucas
vel,det kommer et punk der hvor formueskatten overgår inntektene fra den massive verdien familien sitter på,-det blir bare helt naturligt.
Enig, jeg har ikke snakket positivt om stønad en eneste gang på dette forumet.
Hører mye om dette fra media som lovpriser EU og innvandring, men konkrete eksempler er det ikke så lett å finne.
Hva konkret er det han har gjort som gjør at han “i praksis er en diktator”?