Gjør du?
Hehe, ingen som vil svare først leken ?
Nei, eg har ingen Dolp, å ikke hatt det siden eg sa at eg solgte, var vel på mandag, hugser ikke
Edit : men eg hugser at eg var i god stemning
Ang Dolp, så er det følgende overskrift i FA : " tar kvelertak på Dolp "
Sto det idag?
Står i lørdagsutgaven
Noen tanker om Skandiabanken på børs? Noen som skal kjøpe noe før de kommer på børs?
har hørt at noteringskursen (estimatene) skal værer veldig høye.- Så blir nok spennende å sammenligne Skandiabanken mot DNB med en p/e 8,8
De går ut med 43-54 kr pr aksje. Tenker også det gjerne er litt mye.
Dnb er vel 110 eller noe.
Hva er p/e’en
Kost per aksje betyr vel ingenting? Antall aksjer vil jo være ulikt. Hehe!
-Bestilling av aksjer for mellom 10 500 kroner og 1 999 999 kroner
-Frist for bestilling er 29. oktober kl 12, med forbehold om
endringer. Bestillingsperioden kan forkortes eller forlenges på kort
varsel.
-Bestillingene må være mottatt innen fristens utløp.
-Det er satt et foreløpig prisintervall per aksje på mellom 43 kroner
og 54 kroner. Dette er det nivået man forventer at den endelige prisen
settes innenfor, men den kan bli satt både høyere og lavere enn
prisintervallet. Den endelige prisen vil besluttes av Skandiabanken og
Skandia ved utløpet av bestillingsperioden.
- Det er ikke sikkert at du faktisk får tildelt aksjer for hele
beløpet du bestiller (angir at du ønsker å kjøpe), da det kommer an på
hvor stor interessen for aksjene er og hvor mange aksjer som totalt sett
skal selges. Hvor mange aksjer du faktisk skal kjøpe vil du få beskjed
om omkring 30. oktober 2015.
Jeg vet ikke hva p/e blir, jeg har ikke sett på det.
Med tanke på fredagens kraftige fall, så kan man naturligvis tenke det ja, men :
Hva lå bak fallet ?
Hva har endret seg siden fallet ?
Hvorfor kom ikke ledelsen på bana med oppklarende melding?
Dolp kan sikkert gå kraftig på rette meldinge, kanskje også uten melding, men hvorfor skulle fallet fra fredag stoppe nå?
Eg forstår at Dolp kan være en gøy aksje nå, men hvorfor er den spennende ?
Jo fordi selskapet er egentlig helt fucka, da blir det gode prosenter om markedet får noe positivt å trade på, men hva med en ny negativ mld ?
Kommer det bekreftelse på India kontrakten, og hjernen kontrakt til, så vil jo mye være gjort på kort sikt.
For min del er Dolp inntil videre " stay away "
Men det kraftige fallet på fredag minsker nedsiden betraktelig.
Som jeg har sagt tidligere er fredagen den værste dagen i uka for dolp, men selvfølgelig skal man ikke satse for mye på en konkurskandidat som Dolp!
Ja nå er det bare 0.32kr ned til 0 istedenfor 0.54kr
Dolp er i en prekær situasjon og er som Kronn sier avhengig av India kontrakt og ikke minst økte oljepriser, det sistnevnte tror jeg kommer fremover nå, jeg tror vi har sett bunnen. Som meg selv så friste mange av slike aksjer for kjapp oppgang, det er litt som å satse på roulette, svart eller rød. Gode muligheter til vinst og tilsvarende på tap. Mange inne med kortsiktige potter, en ullen melding, boom, kurs rett i dass. Mistenker også at dagens smarte roboter bidrar til økt effekt da det først smeller.
Jeg så meg nødt til å kjøpe litt mer fredag, da jeg hadde en liten pott med høy kost, for fallet fredag ser jeg på som en litt for brutal variant av hva som er “normalen”. Fikk kjøpt nede på 0.29, så får vi se om lottoposten blir midre eller større til uka, litt nerver må til…
Enig! Fallet på fredag kan godt være et bra kjøpstidspunktet!
Jepp! Skandi er bra, driter i om det er litt dyrt. Den er bankers på litt sikt
Eg vurderte å kjøpe meg en liten slant på fredag, for spenningen sin del, den kan jo fort gå bananas igjen, men eg lot være.
Bare husk å ikke gå i fella som noen gjør, at en aksje med lav kurs, gjør at mann kan få ett høyt antall aksjer for en billig peng.
Aksjen er jo nødvendigvis ikke billig, selv om kursen er lav.
Så kan vi også dra noen paralleller til hva som skjedde i Sbx, eller ?
Det stemmer, Sbx falt som en stein. Forskjellen er at sbx gjennomført en kraftig utvanning, men dolp er nok ikke der enda.