Hvis: “media i Norge har en kraftig politisk slagside mot venstre”
Fra hvilken vinkel?
Rødt vil sikkert si at media er høyre-vendt, frp vil si at det er venstre-vendt. Alt kommer an på hvor man ser det fra. Derfor går jeg ut ifra at siden du ser media som venstre-vendt står du til høyre for snittet.
Pass deg @pdx! Neste gang jeg får et innlegg slettet i Funcom-tråden så ligger du tynt an
https://www.nettavisen.no/okonomi/merete-hodne-saksoker-facebook-for-ti-milliarder/3423725501.html
…er Merete singel?
Tror hun elsker rettsaker. Spesielt de hvor det blir vanskelig å vinne…
Anbefaler denne og denne:
Om statistikk og tyding av resultater:
Om tallene du linker til:
Flott , da kom du med fasiten;)
Kanskje jeg er litt forutinntatt, men anser ikke ‘‘Senter for global og komparativ idehistorie’’ som 100% objektiv i det synet der. De blir liksom ikke helt troverdig når Dag Herbjørnsrud, som er journalist, skal frikjenne sin egen stand.
Og når det kommer til tallene som viser hvordan norske journalister stemmer, så trenger du ikke mastergrad i statistikk for å tyde de resultatene der.
Hvis du skal koble tallene for hva norske journalister stemmer og vise at det korrelerer med nyhetene som blir publisert må man nok i det minste ha en master i statistikk. Veldig komplisert å bevise noe sånt.
Denne karen er jo helt sprø. Altså virkelig helt sprø.
Selve definisjonen på en virkelighetsfjern venstreradikaler.
Det fremstår mest som at dere har et så etablert syn på saken at dere ikke er åpen for å reflektere over om faktaene han legger fram.
Det er ikke veldig overbevisende at dere fokuserer mer på å avlegitimere ham som egnet til å skrive om dette enn å argumentere i mot det han sier.
Jepp, samme som den ‘‘professoren’’, som jo midt innlegg handlet om, men Martins klarte atter en gang å spore av fra tema.
Mads Andenæs?
Ditt innlegg handlet jo også om at media kontaktet ham fordi de var venstrevridde.
Handlet først og fremst om en professor som gang på gang går til angrep på regjeringen, og alltid bommer på ballen.
Og ja, jeg mener at venstrevridd media skyver han foran seg og bruker han aktivt for fremme deres egen misnøye mot dagens regjering.
Skjønner jo at jeg traff et ømt punkt når både @aeee, @Zimster og @Martins kommer i et felles stormløp.
Ingen har jo vært uenige i at Andenæs er en dust da.
Fint at du er enig i det da!
Du kan gjerne spøke med dette, og jeg er nok ikke enig med henne i alt, men jeg vil likevel bidra til rettsaken, rett og slett fordi jeg støtter frie meninger.
Det kommer ofte utspill basert på feil forståelse av statistikk og missforståelser oss imellom. Da sier jeg ifra fordi vi ikke lenger snakker om virkeligheten, men en persons feiltolkning av en sammenheng som ikke er der.
Igjen, du sitter med fasiten!
Sier ingenting om fasit, sier at man ikke kan finne svaret fra statistikken du baserer deg på. Om media er venstrevridd eller ikke vet jeg ikke, og det vet ikke du heller. Min mening er nok at media sin politiske vinkling i saker kommer som et svar på holdningene i folket/leserne. De forsøker å skrive saker leserne vil lese mer av/som fanger lesernes oppmerksomhet etc. for å overleve på nett og papir, og at avisenes politiske syn er mindre sterkt enn nødvendigheten av å få lesere og salg. Jeg tror de er en refleksjon av oss lesere og analyse av hva vi trykker på. Men det er også bare min forståelse så langt, og den endres jo mer jeg lærer om emnet.