Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Er det noen her inne som følger eller har innsikt i TGS?

vet ikke mer enn at TGS er “moderen” over alle seismikk-selskaper på Oslo Børs,og opererer både til land og til havs.

et stort internasjonalt selskap.

750 kroner i gebyr = GIGANTISK EKSTRAREGNING

https://www.nettavisen.no/okonomi/ylva-thorsrud-og-medpassasjerene-fikk-gigantisk-ekstraregning-fra-norwegian/3423862162.html?fbclid=IwAR05-IglmzKp3FMEEbm9EvN0GyZVOIYtz3DrQcD6o_YTlEwHl2vGEXMosTY

Jeg synes faktisk 750 kroner for overvekt på håndbagasje var drøyt, har en 1,5 kg overvekt så er det 50 øre per gram, mildt sagt drøyt.
De kan jo innføre overvekt for de overvektige også, alle kvinner over 60 kg og alle menn over 75 kg må betale feks 2000 kroner ekstra…

Har sett så utrolig mange ganger at folk har tatt med seg sikkert 20-30 kg og enda mer i håndbagasje for å spare noen tiere på å ikke sjekke inn bagasje.

Godt at Norwegian endelig tar tak i dette. Latterlig å surmule for at man blir tatt for å bryte regler man er fullt klar over.

Det er jeg enig i, men det er jo flyselskapet som er skyld i dette, før når innsjekket bagasje var inkludert i prisen risikerte en aldri å få en tung koffert i hodet!
Sjekker alltid inn bagasje, har bare en liten sekk med inn, som går under setet hvis jeg ikke har fått plass ved nødutgang eller første rad.

Det skulle vært ein pris for eit flysete.
Så skulle det vært ein pris per kilo.

1 Like

Det hadde vært fullstendig håpløst å administrere.

Eh…HÆ?

1 Like

Hvorfor det?

Ja, hadde det vært 90 kg skulle jeg heller applaudert.

Hvordan skulle en slik løsning blitt gjennomført mener du?

(la oss også se bort fra at det ikke hadde gitt hverken flyselskap eller passasjerer noen fordeler).

Usikker på hva du mener er utfordringen.
Flybilletten kjøper du som før. Så legger du inn vekten du ønsker å ta med deg. Eks. 100 kg inn i fly kabinen (person + handveske) og 60 kg i to bagasjer som du vil sende.

Når du kommer på flyplassen sjekker du inn og veier det du skal. Har du med for meir enn du har betalt for, må du da betale ekstra per kg.

OK, så folk må vite nøyaktig hvor mye de + reisefølge veier når de bestiller turer lang tid i forveien.

Og så skal det være lange køer på flyplassen for at man skal dobbeltsjekke dette og betale evt. tillegg.

Joda, jeg ser hvordan dette kan være en stor fordel både for flyselskap og passasjerer.

Det nåværende reglementet funker helt fint. Bare å håndtere det nazi en stund, så lærer folk.

2 Likes

:joy::joy:

Made my day :joy:. Et godt argument i seg selv. Slippe å bekymre seg for helvetesangst :smile:

Hvor mange uføre Thailand emigranter dro den?

1 Like

Den hører vel hjemme i biotek-avdelingen… :speak_no_evil:

3 Likes

Ja PCIB melder om kur for Helvetesangst. Er utbredt problem på barer rundt ekvator. Stort marked. Hele bibelbeltet kaster seg på kjøpsknappen hahaha :rofl:

Good one! :rofl::rofl:
Merkverdig lite angst her merker jeg, selv om jeg har investert mye penger i min målestokk i biotek ( Nano på snitt ca 41) :sweat_smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

3 Likes

Hodet i sanden!