Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

ingen slipp,ingen problem…

1 Like

Får se om de klarer å få til noen endringer denne gangen, uten at “hvitvaskingsutvalget” stopper det hele, som de gjorde sist (da det var meningen at det skulle komme et register hvor man kunne se hvem som skjulte seg bak nominee-kontoer).

image

Nå foreslår departementet at alle allmennaksjeselskaper (asa) og aksjeselskaper (as) med forvalterregistrerte aksjer også skal offentliggjøre opplysninger om hvem som eier aksjer, inkludert dem som eier gjennom forvaltere.

Skal de redde OSE som markedsplass bør de uansett gjøre noe. Det er tross alt så mange andre markedsplasser der ute.:triumph:

“Ønskes bilen levert med utvidet garanti, kan dette leveres mot et pristillegg…”

plutselig er det bilforhandleren som kan trikse med garantien på bilene nå…når var dette lovsatt?

Man kan så klart gi så lang garanti man vil på varene man selger.

Men ikke mindre enn det som er lovens minimum.

1 Like

Noen som er investert her?

har en kjenning som hadde investert 200K i bitcoin,-kontoen ble hacket…

:man_facepalming:

Denne båten brukte jeg til tider da jeg skulle besøke morfaren min…:face_with_hand_over_mouth:

20 år siden :latin_cross:

2 Likes

Forferdelig. Nå er det slutt på båt fra Stavanger til Bergen. Jeg har vel reist med den maks 10-15 ganger. Var noen uker på Håkonsvern, pluss et par ganger utenom.
Satt langt fremme en rufsete søndag på vei tilbake etter perm, var interessant…jeg sliter normalt ikke, men når det lukter spy…:confused:

1 Like

Jaja, blir vel ikke noe mindre handelslekkasje til Sverige med dette grepet.

Forresten ganske morsomt å lese kommentarfeltet under artikkelen med norske briller :joy:

1 Like

ingen tvil om at noen venter i spenning for neste Presidentvalg i USA…

2 Likes

Verden går fremover:

Etter nedkjølingen kan legene begynne operasjonen, og har nå omkring to timer på seg før pasienten igjen blir varmet langsomt opp, fylt med blod og får gjenstartet hjertet sitt.

Planen er å teste teknikken på 10 pasienter, og deretter sammenligne resultatene med 10 lignende traumepasienter som ikke har blitt tilbudt teknikken. Erfaringer fra forsøk på griser gir legene håp om suksess, siden man har hatt flere gode resultater med å kjøle ned grisene i tre timer og deretter bringe dem tilbake.

2 Likes

https://www.udemy.com/courses/search/?src=ukw&q=stock%20and%20shares

Overraskende site. Mange kurs. Nytt tilbud 138kr

1 Like

Er det eit bra Excel kurs her? https://www.udemy.com/topic/excel/

Velg noe med MAAAAANGE 5 stjerner så pleier det å være bra.

Når det gjelder Udemy, så bare vær klar over at de kursene er på tilbud hele tiden. -90% rabatt er bare bullshit - koster som regel mellom 125-190kr - men de har bare kuponger aktivert hele tiden. Hvis man går i ikognito får man som regel en annen pris :wink:

Foruten den “scammen” de holder på med angående prising, så er det en bra nettside med bra kurs. Har brukt den en del.

2 Likes

Ikke bare det, hvem som helst kan lage kurs på Udemy. Det er noe av grunnen til at de har så ekstremt mange kurs. Noen folk på youtube jeg fulgte en del under kryptoboblen f. eks, lagde tradingkurs og crypto investing kurs, og kalte seg selv eksperter. Var lett å se de hadde minimalt med tidligere innvesteringserfaring. Personlig liker jeg Lynda (nå LinkedIn learning) mye bedre. Mer seriøst og kursene holdes av folk som har credentials. Finnes sikkert bra kurs på Udemy også, bare vær obs på hvem som holder kursene :slightly_smiling_face:

1 Like

Ja, man skal være forsiktig når man velger kurs der. Lynda er mer troverdig! Liker også Coursera, de har mer omfattende kurs med innleveringer osv, men dyrere.

1 Like

Se på trailer før kjøp og rating. For 138 nok per kurs kan man ikke så veldig mye tape tenkte jeg da. Husk trekk fra skatten.

Velger du kurs med 10-15-20k 5 stjerner pleier det å være ok :wink:

2 Likes

Noen som har abb? Hvilke 7 selskaper er det han nevner?

1 Like