Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Burde vi kjøre egen Rødehavet tråd? På tide med shipping?

2 Likes

Jeg kjører Handselbanken.
Webløsnignen er designet av grævlinger eller noe, men fungerer rent teknisk. Bra personlig service hvis man trenger det.
Har dokk all aktjehandel hos Nordnet.

2 Likes

Ja, det er ju mye bedre med elværme enn værmepump. Går kun åt ca 3 ggr mer el før en given mengde værme.
Hvis man har elnettet privat kommer det altid at vare underinvestert. Finns ikke noen motivering før en privat aktør å investere i det. Bare høy priset. Særlig hvis man samarbeider med politikerne så at man kan får forbud mot off-grid løsnigner.

1 Like

Handelsbanken kommer med ny nettløsning utpå nyåret.

Jaggu.

2 Likes

Det skrives litt i oljetråden og mpcc, det finnes også en generell shippingtråd som ikke er mye trafikkert.

Skriver en liten julehilsen til alle sammen her inne på småprat jeg! Stooor takk til moderatorer og @pdx som driver denne flotte skuta! Det er så mange dyktige og hyggelige folk her inne som er så gavmilde og deler sin fantastiske kunnskap! Det er rett og slett gull verdt!!

Jeg satser på ett flott 2024 for alle på Tekinvestor og håper 2024 blir ett etterlengtet knallår for norst Biotet med Ultimovacs i spissen :slight_smile:

God Jul og Godt nyttår!
Sees i 2024 :rocket: :rocket: :rocket:

11 Likes

Sier meg enig med deg!:relaxed: God jul og godt nytt år til alle her inne!

6 Likes

Er det noen som har fastrentelån i Lånekassen og som vurderer å løse inn gevinsten snart? Eller tenker dere det er bedre å holde og heller betale lavere rente? (Jeg har 8 år igjen på 2,6%)

Hvor mye får du evt igjen hvis du casher det inn? I prosent av utestående?

Jeg gjorde det for litt over et år siden:) Hadde 2,57%. Husker ikke helt hva jeg innløste på, men fikk ca 5% av utestående slettet.

God jul alle sammen! Jeg har fått meg dame etter 6 år som singel (nesten da) :innocent::cowboy_hat_face:

17 Likes

Gratulerer! :sunglasses:

Og god jul folkens! :christmas_tree:

4 Likes

Woooo!

Grattis og god Jul!

2 Likes

Tror jeg får igjen ca 17% av lånet hvis jeg har regnet riktig. Fastrente 5 år er 4,87% nå

2 Likes

Spørsmålet er hvor mye du taper på å vente litt. Etter hva jeg husker, så er lånekassen trege. Dvs at renten kan ha blitt satt ned i vanlige banker, men du vil fortsatt få samme gevinst på å cashe inn fastrenten. Dvs at du slipper å spekulere i når toppen har vært, du kan cashe inn etterpå og fortsatt komme ut like bra. Verdt å sjekke.

Btw, gratulerer med å ha kuttet studielånet med 17% :sunglasses:

2 Likes

God jul alle sammen, takk for et lærerikt år! :blush::santa:t2:

16 Likes

trengs en ny tråd? :sweat_smile:

God jul :blush: :santa:

4 Likes