Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Samtidig evner du ikkje å se at det er demokratene som skaper den ulikheten du fordømmer. Unnskyld, kommunistene mente eg, demokratene som seiler under falskt flagg, kall det hva du vil… uansett ganske sprøtt spør du meg…

En kapitalist er alltid tjent med et lykkelig folk… det er ikkje di andre… hva enn dem kaller seg fra hvilken som helst tid i historien… røvere…

Må si eg velger å stole på en kapitalist som sier ifra seg sin rikdom for landet sitt, fremfor en liberalist som gir vekk landet sitt for egen rikdom.

:man_shrugging: handling sier mer enn tusen ord. Spesielt i politikk.

3 Likes

Prinsipielt vanskelig, og ikke minst prinsipielt viktig sak. Personlig håper jeg på en frikjennelse, da jeg mener det vil være den rette konklusjonen.

3 Likes

Det var veldig mange som hadde veldig lite å risikere etter å ha mistet alt i inflasjon og elendighet…

2 Likes

Frikjennelse er en ting, men tenker du dette er proporsjonal og adekvat maktbruk?

2 Likes

Ja, og jo mindre du har å miste jo mer er du villig til å satse!

Som “lekmann” er min oppfatning at han handlet innenfor rammene av det som beskrives som anerkjent via opplæring, og hva loven tillater for å sikre kontroll over en person som tenkes utgjøre en fare.

Man skal huske på at det å få kontroll med en person ikke bare er knyttet opp mot egen sikkerhet, men også opp mot sine kollegaer.

2 Likes

Ikke et eneste ord i den posten sa meg noenting.

Var affordable care act kommunisme i ditt syn? Lagde den større forskjeller?

1 Like

folkens,jeg tror jeg vet neste(?) sorte svane…det er skatt…men,“de” må jo ha en grunn,og da kommer den “grønne” agendaen inn,der politikere da “innser” at de ikke vil klare hverken denne “Paris Avtalen” og denne “1,5 *c” temperaturmålet(dette når passert år 2030)…Druckenmiller nevner denne teorien om å øke skatten 40%(!!) for å håndtere denne situasjonen…men som kan muligens bli brukt som et skalkeskjul for å (igjen) å bruke skattebetalernes penger…

Eller dra til Sverige hvor bensinen koster 18kr literen 24/7.

Merkelig at svenskene har stabile drivstoffpriser, mens her til lands svinger de som strømprisene :face_vomiting:

1 Like

Har hørt om “FIRE”(Financial Independence Retire Early),men trodde ikke det var muligt i norge…:sweat_smile:

Er vel bare å ha høy inntekt og kombinere det med smarte valg og høy sparerate det? :stuck_out_tongue:


Skummelt om selvradikalisering

@pdx

Nå driver “noen” å rapporterer innlegg ved åpning for å holde usa tråden stengt lengst mulig.

Kan du sjekke opp i det?

Det blir ganske kjedelig når det er en måte å undertrykke en debatt på…

3 Likes

Enig. Men en veldig amerikansk måte å gjøre det på da :wink:

#filibuster

4 Likes

Word :joy: kan jo lure på hvilken side “noen” tilhører … :face_with_hand_over_mouth::joy:

Meanwhile:

Trumpern har nå blitt medlem i en liten, og svært eksklusiv klubb: Amerikanske presidenter som har overlevd attentatforsøk (for vi kan sikkert være enige om han Crook’ern ikke skjøt ham i øret for å skremme).

Teddy Roosevelt, Ronald Reagan, og Donald J. Trump.

6 Likes

Trump er vel bare kandidat?

Leste en sak på NRK (?) om presidenter og kandidater som har blitt drept eller skutt på. Var ganske mange gitt. :sweat_smile:

Og her er listen over presidenter og tidligere presidenter som ble skutt og enten overlevde eller døde:

Screenshot 2024-07-15 at 21.35.43

#7 blir da Trump.

2 Likes

T. Roosevelt var også etter han var president.

Så strengt tatt bare Reagan som har blitt skutt og overlevd mens han var president.

2 Likes

Hvor fyller du da? Sist jeg kjørte fra nord til sør i Sverige så var det like dyrt som i Norge.