Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

God kronikk!

3 Likes

bra! det er nettopp de fra markedet som uttrykker sin misnøye over de ekstreme skattetrykket de nå opplever som urimeligt politikere skal høre på da de er betydelig underutdannet til å utmerke seg som fungerende ledere,dette har vi innsett nå og skal nå få en annen regjering inn i systemet og forhåpentlig gjøre ting mer levedyktig for industrien fremover!

3 Likes

Vi har tydeligvis en ulik oppfatning av den kronikken :wink:

1 Like

hehe,tror det svartnet litt for meg etter å ha lest noen linjer her :joy: i tillegg til å multitaske…

1 Like

Rapporten, utarbeidet av Menon Economics på oppdrag fra NHO, oppsummerer «dagens kunnskap om eierbeskatningen i Norge», inkludert selskapsskatt, utbytteskatt og formuesskatt.

Den finner at summen av selskaps- og utbytteskatt har økt med nesten fem prosentpoeng til 51,5 prosent i løpet av to år.

For de med formuer over 20 millioner kroner har formuesskatten økt med 88 prosent siden 2021. Tar man høyde for at eiere må finansiere formuesskatten med utbytte og gevinster, blir den samlede økningen i eierbeskatningen på 107 prosent, ifølge rapporten, som først ble omtalt av Finansavisen søndag.

Sjukehus økning

6 Likes

image
Hvorfor? Trodde vi var voksne folk . Trodde vi eide våre egne penger.

Veldig enkel forklaring der.

Er du proff kan du kjøpe.
For amatører må produktet ha norske dokumenter eller noe slikt.

1 Like

Så norske Proffe får lov og da betaler de amerikanske proffe som forvalter ETF’ene…

Nei du kan kjøpe hos norske meglerhus.

Dette er ikke bare fakta,norge er blitt et kommunistisk land!

2 Likes

Hekta på bæring: – Jeg vet om folk som fremdeles bærer syvåringen på langtur

Jeg tar med meg 7-åringen på fjelltur, da går, spretter og jogger han avgårde. Sist fjelltur, så for han i full fart oppover fjellet, rimelig bratte greier. Merket melkesyren begynte å melde seg på. Var han sliten etter turen? Nei, det hadde bare vært gøy. :smiley:

Har også tatt med meg hun minste på 5 år på samme tur, hun fikk litt hjelp på det bratteste og satte oppe på skuldrene i kanskje 5x 2 minutter :stuck_out_tongue:

Barn synes det er gøy å gå, så sant man tar dem med på tur på interessante steder og med passe stor utfordring.

7 Likes

Har de med 7 åringen i pulk også fortsatt :rofl:

:popcorn:

https://x.com/elonmusk/status/1857694219244048691

2 Likes

Har ikke drevet og bært ungene etter de ble 4-5 år, men gir endel år siden gikk vi til en DNT hytte, et par uker før høstferien.
Det var vestlandsvær, altså vått, surkla i bakken og våte ble vi.
Jeg og kona var slitne når vi kom fram, da sier datteren vår: kan vi ikke gå hit i høstferien også!

Mvh
Far som har dradd med ungene på tur, ikke flink til å ta pauser osv
Men har trukket pulk, båret på pølser og ved osv. Det virker det også :grinning:

5 Likes

2 Likes

Mindre justeringer i f.eks. skatteprosenten behøver man ikke ha store kompromisser for å gjøre, men store endringer som begge parter har eller planlegger å gjøre trenger kompromisser. Det samme gjelder distriktspolitikken osv.