Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Hvor han fortsetter å prøve å tjene penger.

Han Skjulte faktisk portisen sin etter at @Hakon mobbet han sånn :stuck_out_tongue:

2 Likes

Er jeg falt ut av listen din bare fordi jeg gjør det bedre enn deg nå :stuck_out_tongue:

haha, visste det var noen som kom til å være utelatt! :smiley:

Kan ta med @Evilfreud, @Hakon og @h3nk1 og da, men vi pratet en god del mer rundt Funcom :stuck_out_tongue:

1 Like

@Christian, så er spørsmålet. Du nevnte 10 navn, og sier at 9/10 har hatt et knallår. Hvem er utskuddet? :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg tenker jeg skal la være å si noe mer :stuck_out_tongue:

La oss si at 2 av 3 i den forrige posten til @Christian har gjort det dårlig de siste månedene og det var ikke meg. :stuck_out_tongue:

I så fall, så er det 2/10 som ikke har gjort det så hot :stuck_out_tongue:

Sier seg litt selv når de roter seg bort i bingotek sammen med @Fornybar og investerer i Lano og det som høres ut som en sliten transformer.

5 Likes

Hørte ikke? Jeg har nesten 30% på den investeringen bare de siste dagene.

Burde kanskje skrive mer med @Christian, så han kan føre på enda flere som gjør det bedre enn han :grin:

Og i morgen blir det 10% på Bergenbio…

1 Like

Ikke si noe mer. Hilsen langsiktig Talkpool aksjonær.

2 Likes

Heh, står det kanskje dårligere til enn jeg trodde hos investorgjengen? :stuck_out_tongue:

Det morsomme er jo at de mest forsiktige er jo de som gjør det best. Enten fordi de kun er inne til “sikre” tider, eller fordi de har diversifisert bra i sektorer som går oppover.

Jeg er såpass tungt lastet i en aksje av gangen at man knapt kan kalle porteføljen min for diversifisert. Liker meg best i lilleputt-aksjer som jeg mener er feilpriset.

3 Likes

Ja , jeg er jo ned 7 prosentpoeng fra toppen i år ( og er omtrent det jeg mangler for at dette skal bli mitt beste år i % ).

1 Like

I kroner, så er vel dette ditt klart beste år?

Har et veldig bra år i kroner, men at Nekkar gikk fra 6 til 5 kr svir jo litt. Får se om 3-24 mnd om jeg hadde rett i at Nekkar fortsatt er på billigsalg. :slight_smile:

2 Likes

Ligger an til å bli et topp år her også med 107% / 1,150 MSEK avkastning YTD. Hadde et par hundre tusen kroner mer på toppen, så får vi se hvordan det går her på slutten av året - kan jo gå begge veier så klart. Om jeg hadde målt i NOK ville tallene vært noe bedre da NOK er ned 11,5% i år.

5 Likes

Året er ikke over, men dette har vært et dårlig år for aksjer selv om jeg solgte alt ut på topp i mars. Kom meg jo aldri inn igjen.

Men heldigvis står jeg med ca 40%+ i bitcoin og ca 25% i etherum.

2 Likes

Ikke noen høydare siste 2 årene men har ikke tapt noe. Bare ikke tjent like mye :grin:

1 Like

Opp 172% i år. Beste året i prosent…og i kroner tror jeg. Så gjelder det å selge ut i tide da. :sweat_smile:

3 Likes

Starbreeze i 2012/13 ga ikke mer?

Totalt sett mer, men de få aksjene jeg hadde i 2013 var ikke så voldsomme greier. Var ikke før de dro seg opp over 20kr det ble virkelig interessant. Peaken på 27kr mener jeg viste +400% eller noe, husker ikke. Endte vel på +200-250% et sted tror jeg. Gikk litt ut og inn, vanskelig å si sikkert. :sweat_smile:

Starbreeze var også en investering over 4-5 år totalt sett. Så 2020 er nok det beste året.

1 Like

grunnnen til vi har sett nesten 7% rally de siste 2 dagene…

1 Like