Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Njaa, boring Company driver vel med tuneller for frakting av biler på skinner?

“TBC’s current tunnels are designed and built in preparation for their eventual transition to Hyperloop.”

Gratulerer med dagen Windows :computer:

image

2 Likes

Han har fortsatt samme ungdommelig stil den dag i dag som da han var ung.

3 Likes

Godfather of the nerds

Enig om det første. :smiley:

Ikke det andre. Poenget med media er jo å være budbringere til befolkning, spesielt i krisetider. Og nå var det ikke kun enkel covid-info jeg siktet til. For eksempel overskriften «Smitte på skole i Viken». Eller «smittet besøkte 7 restauranter på ei helg». Ser du den?

1 Like

Ser ikke den.
Den info du sikter til er den info som ikke angår deg i stor grad men som mennesker elsker å rulle seg i så lenge det ikke gjelder seg selv og som bærer mye preg av agurknytt.
Smitte som er relevant, og ikke minst viktig for nærsamfunnet kommuniseres fint av kommunene.
Om en og annen tosk gikk på fylla og var smittet i en by langt vekke spiller mindre rolle for deg og din velferd. Er du påvirket ringes du opp av ved smittesporing.
Den slags tøvehistorier MÅ da ikke være gratis?

Media sin rolle er ikke å være eneste kilde til informasjon fra det offentlige. Det de skal være er å ha rolle som “vaktbikkje” og påse at informasjonen som gies er korrekt og gi rom for samfunnsdebatt. Men mediehusene er jo også politisk vridd så du får det du vil når du besøker de ulike online avisene.

2 Likes

Vi får bare være uenig her, Beider. Jeg mener at noe info i krisetider er det minste man kan forvente med all den pressestøtten som gis. :slightly_smiling_face:

1 Like

Han talte Roma midt i mot!

Da bærer det selvsagt inn på teppet👹

2 Likes

Hadde sikkert ikke vært noe problem om det ikke var grundig faglig begrunnet, men med støtte for tiltakene.

2 Likes

Jeg prøvde å ta det med en chatbot hos Microsoft, men da jeg for 5 gang hadde omformulert problemet : SØKELINJEN I WINDOWS 10 FUNGERER IKKE, og fått til svar “Kartlagte stasjoner er ikke tilgjengelig fra en forhøyet promt” ga jeg opp.

Er det noen som er hakket smartere enn meg, og har hatt problemer med at Store, søkefunksjonen og cloud-baserte apper som HP Smart har sluttet å fungere etter oppdatering i windows 10? Please!

Husk nå bare å test ut dennne videoen på den nye 4-K TV`n til Jul :santa:

1 Like

Tragisk!

Dugnaden fortsetter!

1 Like

Ser at nå er prisen på sånne pulsoksimetre kommet ned igjen der den var før corona brøt ut og prisen ble tredoblet.

Disse kan være et veldig nyttig verktøy til å overvåke tilstanden din hjemme om du blir dårlig, eller rettere sagt, ikke føler deg så dårlig som du plutselig kanskje er:

https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4151

https://www.bmj.com/content/371/bmj.m4151/rr-0?

1 Like

Har en sånn, betalte 599 for den i mars… på Kjelltech. Godt å se at de skor seg på pandemien.

1 Like

Får en samme funksjon med siste Apple Watch?

Hvorfor er det slik at en NOD og ZAP-ME er non diskusjons selskaper her på TekInvest?

1 Like

minner fra fårne tider :relaxed:

Verdensmesterskap i værvarsel :heart_eyes:

6 Likes