Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Restskatt er den beste måten. Så lenge du betaler før rentene påløper. Da har du egentlig selv tjent rente på gevinst beløpet i tiden fra du solgte til dagen du betaler restskatt

4 Likes

Har ikke sett så mye på det, er ikke sikker på hva det er :slight_smile:

https://soundcloud.com/pengepodden Tips, start på episode 1 og jobb deg oppover. Tror du kan bli litt klokere etterpå :slight_smile:

4 Likes

#Denfølelsen når du endelig finner en wifiruter med åtte porter, og så oppdager hva den koster:

Kjøp en med 4 og en 5 ports switch til 400kr utenom

1 Like

Ja er en switch helt plug and play?

Ja, stort sett

1 Like

Om du kjøper en unmanaged så ja.

1 Like

Jeg har denne og er veldig fornyød. Plug and play uten noe installering av noe slag. https://www.komplett.no/product/821779/datautstyr/nettverksprodukter/switch/tp-link-8-port-metal-gigabit-switch

Fra Nordnet

https://www.nordnet.no/tjenester/kontotyper/investeringskonto-zero.html

Men husk at du går glipp av skjermingsfradrag.

2 Likes

2,65% er utrolig dyrt med så god sikkerhet. Med mindre du er 55 år+.

1 Like

Har du sjekket hva andre skal ha for boligkreditt?
Er mye dyrere med boligkreditt og lavt beløp enn vanlig lån over 2 mill.
Kanskje jeg heller skal låne en mill ekstra å plassere i Fun? :grinning:

Men jeg har enda ikke fått svar fra BN, men jeg forventer min 0,1% reduksjon, hvis ikke kan jeg bytte bank bare av prinsipp.

1 Like

Jeg har fleksilån (også kalt boligkreditt) med ramme på 5 100 000. Dette utgjorde litt mindre enn 70% når jeg tok opp lånet. Med verdistigning nå utgjør det ca 50%, men det påvirker ikke renten for jeg har ikke levert en ny takst til banken. Jeg betaler 2,05%. Kan få 1.85% i en annen bank, men det skal litt mer til for at jeg bytter bank i og med at banken er medeier i firmaet jeg jobber i og de ansatte i banken gir meg mange tips. Tror 1.95% er meget bra betingelser hvis du er under 40 år gammel. Jo eldre du er jo høyere rente må du betale gitt lik belåningsgrad, inntekt og økonomi.

1 Like

Jeg har innvilget 1,2, er usikker på hva siste verdivurdering var, men det bær være innenfor 25-30%
På Storebrand oppgir de 2,9% eff ved 100% utnyttelse mellom 1-2 mill.
Mer “lønnsomt” å låne mye😀
Jeg foretrekker å ha høyere rente og mindre lån…
Satser å nedbetale hele lånet når Funcom står i 10kr. :grin:

1 Like

2,65% for rammelånet er 0,8% mer enn du hadde betalt hos Storebrand. Hvis jeg forstod deg rett, så var lånet på 1,2mnok? 0,8% av det blir 9600kr i året du betaler for å ha et rammelån. Spørsmålet da om det er verdt pengene? Hvis du vil ha litt fleksibilitet, ta et lån på 1,5m, sett 300k på sparekonto til 1,8% rente, det koster deg bare 450kr i året, ettersom differansen bare blir 0,15%.

… jeg forutsetter at du er under 40 og kan få deg BLU40-lånet til Storebrand. :wink:

Jeg er over 40, benytter skjelden over 0,9 mill, på Storebrand sin hjemmeside blir lånet dyrere, ikke rimeligere…

1 Like

Tok en liten lyttepost i Dessc på åpning

Krise, her ser eg frem til en uke med trading, så kommer kona med en lysende ide om å dra på hytta…jaja, da er det bare å komme seg av sted da…

7 Likes

Det blir nok en uke med bra avkastning. :slight_smile:

3 Likes

Var hardt å være tilbake på jobb idag. Hadde over 150 mailer i innboksen. Blir my kaffe idag…

5 Likes