Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Grattis, nesten så eg skal si at den fortjente du som har sittet over lang tid :+1::moneybag:

Jo takk for det Kronn. Er vel egentlig @Janno som har sittet lenge i den. Jeg har kun sittet i korte perioder over de siste kvartalsrapportene, så at det ble meldt kontrakt nå var bare flaks.

1 Like

Kjøpte på melding, fikk til 11,75

1 Like

Nas ned 6,33% i dag, det veddet jeg litt på at spretter litt opp igjen i morgen. Resultatene på Q4 var ikke å juble av, men markedet var jo i stor grad klar over det fra de månedlige rapportene. :sweat_smile:

@Savepig :wink:

Endelig litt aksjon for meg :smiley:

@Hocki litt lesestoff om du vil sitte - Lykke til / god tur

Før dagen idag var Havyard priset til MMC som vekstselvskap, de kommer til å tjene ca 20 mil i 2017 ( 3-9 mill mer nå etter kontrakt) Resten er så å si gratis :smiley: MMC har i tillegg ansatt ca 20 nye personer de siste 6 mnd.

Har regnet fram at P/E for 2017 er nå ca 7 og det er dersom Ship tec ikke tjener penger, trenden under sier noe annet.


http://www.fjord1.no/ferje/nye-tider-i-hordaland

2 Likes

Takk!
Skal lese meg opp når jeg har lagt til kai i Bergen, så kjekt med litt sengelektyre. I første omgang hev jeg meg på med en gang jeg leste meldingen som kom.
Forresten, finnes det folk på hegnar som er til å stole på når det kommer til Havyard? Tenkte faktisk jeg skulle ta turen inn der og se om det var noe å hente.

Usikker bruker ikke hegnar forumet.

1 Like

eg har en hytte, hytta ligger ikke ved noe hyttefelt, men det er likevel flere hytter rundt, men med god avstand.
Der det ikke er hytter, er området brukt til beitemark/ utmark.
Eg har planer om å, vertfall på litt sikt, å bygge ett anneks hvor det er soveværelse i en enden, og en redskapsbod i andre enden, og en badestamp tilknyttet dette igjen.
Eg har stor nok tomt til det, men da blir det litt lite praktisk plassert, og vil kunne skygge utsikten fra nåværende hytte, samt innsyn i badestampen som man gjerne ikke ønsker.
Av den grunn, kunne tenke meg å utvide tomten, altså å kjøpe tilegsareal.
Noen som vet noe om hvor lett/ vanskeleg det er ?
Eg forstår jo at eg må snakke med grunneieren å bli enig, men er det fritt fram eller er det mye styr og søknad til kommune o.l
Noen som vet noe om hviler kvadratmeter pris man Evt måtte regnet med ?
Området eg kunne tenke meg å kjøpe av, har ingen nytteverdi for andre, da det igjen grenser ned mot en skogsvei og en elv, og er da av lite areal samt kupert, men sammen med tomten min ville det være av stor nytte.

Noen, @Morti kanskje ?

Tror det kan variere litt fra kommune til kommune, men man må hvertfall regne med noen titusener i gebyrer osv for å legge den nye tomten i matrikkelen og tinglyse det.

1 Like

Du foretar en grensejustering, noe som er litt enklere enn en fradeling. Må søkes og betale gebyr ja. Da kan det være du slipper å gå inneom fylket.

250-500 kr per kvm ca kanskje? Dette avhenger av veldig mye selvsagt. Men ut i fra beskrivelsen din bare sånn røflig.

1 Like

Hmm, var litt høyere pris enn hva eg kanskje har stipulert med, men skal snakke med grunneier til uka, å høre.
Takker for svar

Lavere kvm pris jo høyere areal. Det jeg sa er for typisk 100 kvm. Skal du kjøpe 500-1000 kvm får du nok en bedre pris ja.

1 Like

Jøss:

3 Likes

Nordic Mining med Q4 i morgen. CEO i Keliber er med på lasset for å gi en liten oppdatering. Etter en rød dag (au, fallende kniver), håper jeg dette lottet skal gi litt av tapet tilbake i morgen.

Kilde: http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=420060

1 Like

Spent på Nom, å er veldig interessert i aksjen men har dessverre ikke plass til PR nå

Min TA er ikke til å stole på, men om det kommer noe good news, kan det vel gå greit opp i morgen?

1 Like

Legger merke til de runde bunnene og de runde toppene der. Ser ut som vi har startet på en ny rund topp og at vi skal ned igjen til ca. 3.82 hvis man tror vi nå får en ny slik rund topp.

Her er coverbildet til første singelen til bandet til @Nocturne

3 Likes

Hei folkens!

Har et lite spørsmål i forhold til hvilken trading klient som er den beste, eventuelt hva som foretrekkes her inne og synspunkter for og imot? Har til nå handlet i klienten til SPB1 Markets, siden jeg har kontoene mine der og det var lett i forhold til overføring av midler og bruk av innlogging. Nå har de lansert en ny klient og gått bort ifra Market Monitor, som de brukte tidligere. Liker ikke den nye klienten og derfor har jeg lurt på om jeg skal prøve meg et annet sted. Fint om noen kan komme med noen gode forslag. Man hører jo mye om Nordnet, men er litt usikker på om jeg liker layouten, i forhold til hva jeg har sett. Mye av det jeg likte med Market Monitor, var at man kunne ha mange forskjellige arbeidsflater samtidig og skreddersy infoen på hver side. Noen av de andre som ligner på dette?

På forhånd takk for svar :wink: