Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

amsc følger jeg ikke med på, er den bra?

Er det “Funcom” Bagger ?

1 Like

Nei, det er ikke han :wink:

Er det ikke greit å ha feks Orkla, XXL, Europris, Mhg/diverse fiskeaksjer i en mer “voksen” portefølje, altså selskaper som de fleste av oss handler av?
Litt mindre risk og lavere avkastning.

1 Like

Skeptisk til fisk, men Orkla og xxl skal jeg føre opp på listen over kjøpskandidater

1 Like

Har sett at de betaler mye utbytte. Nok til å trigge meg :smiley:

1 Like

Sååååå episk

3 Likes

Filmen var episk på kino! Hadde ikke fått med meg noe om den fra før av. Det var et skikkelig friskt pust til sjangeren.

Elsker den filmen, hater at jeg ikke så den på kino

1 Like

Apropos frisk pust @Christian , var på kino i kveld og så “Logan”. Hadde 0 forventninger da jeg er drittlei superheltfilmer men denne kan jeg virkelig anbefale. Fikk litt sånn “Dark Knight” vibber - Batman ble kul igjen da de gjorde filmene mørkere og for et mer voksent publikum. Hugh Jackman gjør en enorm rolle i denne filmen :slight_smile:

2 Likes

Trodde et øyeblikk jeg skulle få logge på.

Se på det positive, dnb.no funker iallefall igjen.

1 Like

Skjønner ikke at folk vil være kunde hos DNB, er jo bare problemer der. Ikke er det vel en spesielt billig bank heller? Mye misforstått lojalitet ute og går tror jeg, bytta selv fra Dnb til en annen bank mtp lån, lønnskonto etc for etpar år iden. Ikke angra ett sekund :slight_smile:

5 år siden hadde vi DNB som bank. Men etter å ha vært innom Nordea når vi skulle ha bedrifts konto hos dem, og fikk oppleve kundeservicen deres, bytta vi alle våre personlige konto til Nordea også. Har ikke angret siden. Så å si null problemer med nettbanken. Alltid lett å få tak i når jeg trenger dem.

Men jeg oppretta DNB verdipapir konto pga DNB hadde DNB markets. Men kurtasjen på 95kr var stiv for små trader som meg. Brukte det en stund men så var det stopp.

Nå er jeg tilbake igjen og lagde konto hos Nordnet. Utrolig god webside for handel. Billig som fan. Første 2 mnd for nye medlemer, 1 kr kurtasjen. Etter det 29kr. Mye bedre enn det DNB gir. Større marked.

Imorra skal jeg ned til DNB og stenge min kontoer hos dem.

2 Likes

Pling plong!

2 Likes

Var inne på 5.6kr men ble byttet ut, men ja skal absolutt vurdere inngang!

Flott “voksenportefølje” Skal lese meg opp på - Novo Nordisk som du nevnte i utbyttetråden.
Men usikker om utbytte går hånd i hånd med den nye aksjesparekonto.

Sjekket RNB litt sist du tipset, ser lovende ut.

Fingerprint på 45kr nå, hva skjer?

1 Like

Fingerprint er veldig traderstyrt og mange shortere inn derfor volatil, men jeg tror det er ganske store sjanse for at den er i ferd med å snu oppover herfra.

1 Like

Ja blir spennende å se hva som skjer med bulk rederiene i morgen. Har selv JIN som mitt lodd nå :joy::money_mouth_face::+1:

Qec salg igår får heller gå inn i tabbekvoten med fete bokstaver, lå gå :lying_face: