Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Men kursen tynges vel noe av Hanssons nedsalg?

@Wildkin

Blir enten en Stor daggekko eller en Leopard gekko.

2 Likes

Takk for gode minner

8 Likes

I aksjemarkedet, som er langt mindre enn valutamarkedet, så er det krav om «best praksis». Hvis selgerkursen på Statoil eksempelvis er 151.50, kan ikke en aksjemegler selge deg aksjen for f.eks 153.50 og putte mellomlegget i lommen.

Det kan man i valuta. I valuta legger megleren et påslag oppå den kursen han selv kjøper valutaen til. Påslagets størrelse bestemmes av hvor god og opplyst kunde du er.

http://www.peterwarren.no/2017/05/kundene-lures-for-et-milliardbelop-arlig/

2 Likes

Den ekte James Bond for meg.

3 Likes

Etter mange runder har jeg kommer til den konklusjon om at damas forslag om å få oss kaniner er det mest fornuftige å gjøre i vår situasjon. Får vente til ungene er ungdommer før jeg skaffer meg reptiler tror jeg, etter mye reasearch innser jeg det blir stress å holde skilpadder / gekkoer med ungene rekende rundt :slight_smile:

1 Like

Har hatt kaniner tre ganger gjennom oppveksten. Skal aldri ha det igjen. Den første var rolig og tygget bare i stykker de fleste ledningene i huset. Den andre var helt rabiat og brukte enhver mulighet til å prøve å stikke av, noe den til slutt klarte. Den tredje var ikke komfortabel med noen i huset, med mindre man satt med den i fanget i 30 min. Da slappet den litt av og man kunne kose med den. Ellers var den å finne under bord, under sofa, helst en plass det var vanskelig å få tak i den. Den stakk til slutt av den også.

3 Likes

Vi hadde en fantastisk Dvergschnauzer salt/pepper, en helt ideel hund etter min oppfatning, ikke svær så en kan ha den med over alt, og utholdende når en går til fjells, feks fra Spiterstulen til Galdhøpiggen.
Aldri problem.
Absolutt null røyting og derved allergivennlig.
Eneste ulempen er mye pelsstell.
Og som alle dyr krever den sitt…
Vi omplasserte den etter tre år, etter mye frem og tilbake…
Vi fikk oss hund pga barna, men når de ikke var interessert i å delta å lufte osv og kona etterhvert jobber fullt i perioder, da fant vi ut at hunden kunne ha det bedre hos noen andre.
Mulig det blir hund på oss om mange år, men jeg håper nesten ikke det…det er et stort ansvar hvis en tar det seriøst, og det bør en.

1 Like

Har dere vurdert dverghamster ? :wink:

1 Like

@nofun Har gått gjennom lista :slight_smile: Hamster hadde jeg når jeg var liten, har lyst å prøve noe nytt og helst større dyr. Men samtidig også noe som ikke krever så mye hold, så det er ikke utelukket med en gnager.

Sliter med å finne et dyr som “pleier seg selv” men som også er barnevennlig (ikke si katt, plis. Naboen har to katter og det er minst 3-4 til i nabolaget som er innom hagen vår ila. dagen).

@Hocki Hvis det blir kanin så blir det nok at de er ute hele året. Har sett litt på DIY kaninbur på youtube med isolert hus (og innhenging stor nok til at de kan løpe rundt fritt i hagen).

@Duogdu Ja, hund er egentlig utelukket for min del. Det må i tilfelle bli når ungene er ute av huset, mye pga. det du nevner med gå turer og bruke tid på den osv.

1 Like

Får du egen katt holder den andre katter unna.

Vi har en mainecoon på 8kg, som bevist kun driter i hagen til naboene. Og de 5 andre kattene som bor i nabolaget holder seg greit unna vår hage! Double win ;D

3 Likes

Den hadde ikke blitt gammel her! Katter kjeppjages. Bokstavelig talt👍

Så du dreper katter du kommer over i din hage? Eller formulerer du deg litt eplekjekt og klønete på en gang?

Dreper ikke, kjeppjager som jeg skriver. Dritlei av kattedritt.

2 Likes

Flisespikkeri? Er du møbelsnekker? :joy:

Admin? Du sier selv du ikke aner hva du trykker på. Jeg sa du lagde en Wiki. En Wiki er en post der alle som vil kan gå inn og redigere. Derav tok jeg på meg støvlene og redigerte vekk posten slik at vi ligger dette dødt.

Økende antall tråder på insider er for vår egen del, da det er lett for at det samler seg mye forskjellig rask i disse offentlige trådene, slik at man må leite lengre etter fornuftig informasjon.

2 Likes

Alle med støvler sparker ikke ballen samme veien. Sett deg ned og les hva vi forskjellige mener så ser også du at banen har to retninger.

@pdx

1 Like

Skjønner ca ingenting av hva du snakker om nå, ingen som kan redigere dine innlegg bortsett fra deg selv. Moderator kan slette upassende innlegg, og ekskludere personer, ikke vi andre. Insiderforumene er for oss som betaler månedspris på 99 kr, der deler vi mer tips, idéer og diskuterer osv.

… men samme det.

Er vel noe wiki-greier

1 Like



Gjør deg gjerne litt kjent før du langer ut.
Hvem som helst kan trykke på den grønen blyanten (ja, den med 2 tallet til venstre for seg) og redigere ditt innlegg, da du lagde det slik.

1 Like