Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Naboen er overbevist om at det må være en hund, fordi katter klarer ikke å drite så mye mener han. ( vi tilbudte oss å rydde opp).

Du hadde slitt med å jage bort tigeren ass. 10kg matchvekt og en drøy meter lang når han er i form.

2 Likes

Mye tull her nå :smile:

3 Likes

Her inne har vi en god tone med hverandre, uansett om man er uenige om ting. Mange gode diskusjoner hele tida, men de som ikke kan oppføre seg passer nok bedre på HO ja.

Eeehh…javel? :joy:

Slettet en del innlegg her som ikke var spesielt konstruktive. Tilbake til Småprat.

5 Likes

Har akkurat fått satt opp de nye multirom høyttalerne mine.
Jeg er medeier i min brors eletriker firma.
Vi forhandler EC Living høytalerene fra Electrocompaniet, har akkurat kjøpt meg ett par.
Jeg kjøpte de i farge sort/ messing, jeg hadde jo hørt demo av dem før men ingenting er som å få ting inn i heimen.
Jeg er bare ett stort smil og nesten det beste av alt, fruen elsker dem hun sier de er nydelige å se på og akkurat passe store.
I min hjemmekino har jeg Platinum serien til Monitor Audio, vi snakker ikke slik lyd men fy fader dette gruser alt av multirom høytalere som er på markedet.
Gå inn på denne linken og les gjerne testen gjort av norske Fidelety, de er nesten i ekstase over lyden! Link: https://ecliving.electrocompaniet.no
Det kommer Sub til disse i august, 25*25 cm stor.
Lydbilde er fyldig, varmt og med overraskende mye trøkk i bassen.

Fra hjemmesiden til Electrocompaniet:

Lyd og design i verdensklasse.
Lydkvalitet i verdensklasse er en del av Electrocompaniets DNA,
og nå har vi konstruert et multirom-system som virkelig skiller seg ut
med sin musikalitet, komfort og formgivning. EC Living-høyttalerne
har både utskiftbare stofftrekk og sokler i en rekke farger og materialer.
Du kan skreddersy et design som passer deg og din stil.

3 Likes

Jeg er på jakt etter noen skikkelige hjemmekino høyttalere med meget god lyd, bra bass osv, enten jeg ser fotball, film eller spiller musikk. Tenker både høyttalere, evt sub, og forsterker som kobles til tv og tv-boks. Ser det er fjernkontroll som kan integreres med tv, så den styrer det meste. Har du noen forslag der, og ca pris med alt? Inkl.kabler og koblinger etc.

Det som er kult med Electrocompaniet er at de utvikler og produserer i Rogsland og eksporteres til bla Kina​:+1::grinning:

2 Likes

Hvor stort er rommet som dette skal stå i ? skal det være konevennlig?:wink:
Det som er kult med EC systemet er att forsterkeren er innebygd i den ene høytaleren og denne sender og styrer den andre høytaleren, Subben som kommer er trådløs så den kan du hjemme bort nesten hvor du vil.

Stue på ca 30-35 kvadrat tror jeg. Skal være ungkarsvennlig :smiling_imp::metal: har ikke kjerring for tida, bedre å få det i hus før jeg finner dame :grin: mer opptatt av kvalitet enn pris, til et visst punkt da.
Sett litt på hifi-klubben på nett, cerwin vega er jo rockehøyttalere som ser bra ut :+1:

På den neste dama? :joy:

4 Likes

Ja der henger vel ikke alltid pris og kvalitet sammen :joy::joy::joy:
Venter til jeg bikker 65-70 før jeg begynner å kjøpe kvinnfolk :joy::+1:

3 Likes

Fortsetter diskusjonen her, ettersom den egentlig har lite med Natto å gjøre

Tror du ikke Stillfront som har planlagt 5 lansering i juni har en bedre sjanse?

Det kan godt være! Jeg tror på begge to fremover, og jeg slang ut et forslag :slight_smile: Har tro på at Natto endelig kan få en fin reprising, det er uansett på overtid, og om de nå kan overbevise markedet om at farmasatsingen har en verdi er det virkelig gode sjanser til at vi kan få en skikkelig oppjustering av prisen. Vanskelig å vite om det kommer nå i juni, eller først etter sommeren, men ledelsen har flagget for at de vil være mer aktive med IR så kan ikke se bort fra mer info før sommerferien heller.

1 Like

Reiser bort i morra tidlig men vi kan ta en prat når jeg kommer hjem over helga Oili

1 Like

Høres bra ut! God langhelg! :smiley:

Jeg har ikke fulgt så mye med på cervin Vega i det siste, men sist jeg så på de hadde magneten blitt veldig mye mindre. Det var etter at de begynte å produseres i Kina, tror jeg.

Jeg er glad i Dali, har noen fra Mentor-serien. God lyd. Mentor har gått ut av produksjon. Jeg vil tro Rubicon og opticon er bra. Ellers har B&W mye bra.

Hvis du er litt handy kan du bygge høyttalere selv til en fornuftig pris. Jeg bygde de forrige, men de ble for store for kona. http://www.dynabel.no/selvbygg/hoyttalere-kit/kit-u-kabinett/gulvstaende/dynabel-2815r-hoyttalerkit-u-kabinett

Mye bra på hjemmebygde høyttalere ja, har en kompis som bygde selv før. Det var helt rå lyd! Ikke bare høyt og mye bass, men helt utrolig klart også!
Men jeg satser på ferdigbygget selv da :grin:

1 Like

@Halling jeg må tilføye at jeg er langt fra noen teknofreak, som trenger tilkobling til pad, smartphone osv. Vil ha noe som enkelt kobles til tv og dekoder osv :+1:

1 Like

Da ville jeg vurdert Sonos/Denon HEOS. En kabel + strøm er alt du trenger. Super lyd, men koster fort 20k+ for et system til 30kvm. Det fine er at du da er inne i multiroom og kan utvide med en høyttaler på badet, veranda, kjøkken osv.

1 Like