Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

I dag ringte Hans-Peter B. Sperre meg. Jeg satt og spiste, så jeg fikk ikke tatt telefonen. Lurer på hva han ville.

1 Like

Han vilje ha pengene dine :scream:

3 Likes

Har han ringt noen av dere andre i det siste? Er han her på forumet?

Noen som har peiling på sameieloven og litt ymse her?

Jeg bor i et sameie med seks leiligheter og vi har vedtatt at bygget skal males nå i sommer. 5 av 6 leiligheter ønsket at det skulle males, men den siste ville ikke at det skulle males da leiligheten skal selges nå. I følge sameieloven har vi nødvendig flertall for å gå videre med malingen.

Spørsmålet mitt er; Er det eier ved vedtaktsdato som er betalingspliktig, eller eventuell ny eier da malingen utføres som er betalingspliktig. Hvis nr.2 er dette noe som skal fremgå av salgsmeldingen?

Kanskje du, @Morti har noe fornuftig å si her? Takk for svar!

Er ikke det han som selger aksjer i vingårdene eller blander jeg med en annen?

Ingen skal si at EU ikke gir bøter iallefall !

Dagens lunsj. På vei til København for å gå på Guns n roses-konsert.

12 Likes

Noen tanker rundt Enersize?

Analyse fra Redeye

Nasjonal sikkerhetsmyndighet (NSM) opplyser til Reuters at et cyber-angrep rettet mot et «internasjonalt selskap» pågår nå. Selskapet navngis ikke. Det skal dreie seg om et løsepenge-angrep («ransomware»).

Oppsummerer nordnorsk sommer så langt. Fikk bare den ene hunden med meg på tur etter jobb, den eldste var ferdig med å være ute etter en liten tur på hjørnet :umbrella: :unamused:

7 Likes

Kult! Synger Axl enda der? Vet han har turnert en del med AC/DC.

Axl synger. Slash spiller. Dette blir helt sinnsykt!

4 Likes

Her på østlandet, så har det vært en grei, men kjølig sommer. Perfekt for meg som liker å få på fjelltur, så slipper jeg å svette ihjel på vei opp til toppene!


Tok meg en tur til en lokal topp etter jobb i dag, greit å starte turen ca kl 18 og være tilbake til bilen ca kl 22 og ha gjort hele turen i sol! Bildet er tatt 20:30, og kan definitvt ikke klage på været her. Det er bare utrolig digg med lyse kvelder og netter!

11 Likes

Selvsagt en Robotklipper da. Alt annet er galskap i mine øyne, etter en måneds tid med Robomow mc800 på tilbud hos Power til 7000…

@Duogdu jeg tar det videre her. Bruker noen tusen på en konvensjonell nå, har en hage som ikke egner seg for robotklipper enda, altfor kupert. Skal etter hvert få planert ut og lagt ny plen, da er Robocut på planen :grin:
Venter til Nano kicker skikkelig inn, så blir det ny hage, garasje og klipper osv :grinning:

2 Likes
1 Like

Jøss, pluss for i dag hadde jeg ikke forventet.

3 Likes

Da er Honda å anbefale, dyre de også. Mener jeg har HY937, det er ihvertfall hydrostatisk drift på den, trinnløs fra 0-sakte gangfart. Starter alltid😀
Øh, vel, den starter sjelden nå, faktisk ikke vært i gang etter at kantledning ble lagt ut:-)

1 Like

Hehe må vurderes! Men går Nano så bra som enkelte HO-haussere tror, så blir jeg nok å leie etpar brasillianske 20 år gamle sneller til å klippe plenen med neglesaks :joy:

2 Likes

Har vært på to-dagers oppdrag for jobben på et oppdrettsanlegg i Ofotfjorden rett utenfor Kjeldebotn i Ballangen. Hver gang jeg er nord i landet skuer jeg utover fjellene og tenker, fy flate så fint de har det her oppe.

Bildet er tatt litt før midnatt.

13 Likes