Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hadde en lang dag i går som endte på Rasletinden 2105 m.o.h. (utsikt fra fortoppen)


I dag ble det rolig med litt sightseeing. Gårsdagens topp innhyllet i skyer

10 Likes

https://twitter.com/GetNorge/status/886366238737408001

https://twitter.com/GetNorge/status/886644823897378819

1 Like

Har du strihåret dachs? Vurderer en slik en og tar gjerne imot tips på oppdrettere / hunder med godt gemytt :dog2:

Ja, har to strihåret dvergdachser her. De er fantastiske “personligheter”, dachsene, og velger du strihåret så velger du (har jeg hørt) den strieste sorten av de alle. Særlig tispene :smile: Den eldste av mine er den mest sta skapningen jeg noen gang har møtt! Lillesøster har vært mye mer medgjørlig opp til nå, men nå har hun akkurat passert 1 1/2 år og er ikke helt ferdig utviklet. Obs! Ofte er det sånn at har man først hatt dachs, så blir det dachs for alltid.

Ville helt klart anbefalt Kennel Varri, som mine kommer fra, men de la dessverre ned driften i fjor pga alvorlig sykdom.

Det er ikke mange aktive oppdrettere av strihår i Norge, men Kennel Larhjelm er blant de mest aktive “allround” oppdrettere, altså ikke kun jakthundoppdrett. De oppdretter standard strihår. Kennel Wervest v/Vera Vestby (ingen hjemmeside) er å anbefale som oppdretter av strihåret dverg- og kanindachs.

Ellers vil jeg anbefale å bli med i gruppen Dachshundens venner på facebook, der deles først og fremst hverdachsbilder, men et og annet valpekull dukker også opp der :slight_smile:

1 Like

Takk for gode råd! Vokst opp med disse, og du har rett i at mer personlighet finner man ikke i hunder :slight_smile:

Har alltid visst at det må bli en strihåret dachs når livet tillater et godt og aktivt hundehold.

1 Like

Er det en rørlegger her, eller en med kunnskap om det ?
Eg skal monteres en vaskemaskin, men mø ha noen før deler.
Hvilken dimensjon er det ( antar det er standard ) på påloblingen på vaskemaskin ?
Altså hvilken dim må eg ha på den koblingen vaskemaskinen skal kobles på ?

Eg skal montere den på hytta, skal ha forgreining utifrå vannpumpe, fra pumpa til der vaskemaskinen skal stå, er det ca 1,5 m, må eg har rør, eller kan det være en form for slange, armert slange med presset koblinger ?

Tips motaes

Det er antagelig 1/2" kobling. Kan være 3/4" men det er lite brukt. Da må du eventuelt ha overgang. Du kan benytte armert slange med pressa koblinger @Kronn. Lykke til!

4 Likes

Da stoler eg på deg :+1:

1 Like

Det kan du gjøre. Har en del peiling sjøl og har en kompis her nå som er rørlegger.

1 Like

Vanntilførsel til oppvaskmaskin er standard 3/4 :slight_smile:️ Du kan fint bruke slanger på den avstanden, de leveres i flere lengder, helt opp til 2,5m før det gjerne er bestillingsvare.

Høres ut som at du må ha en overgang utifra t-røret på vannpumpe. Da kommer det litt an på hva deler du bruker akkurat der, men om alt er koblet vi harde rør, kan du kjøpe inn fpl t-rør med innvendig gjenge på t-løpet også en 1/2-3/4 overgang, s har du slange derfra til maskin.

Send gjerne en mld om det skulle være noe

3 Likes

Logga inn på nordnett for første gnag på år og dag.

Ser at vår kjære @Savepig enda er poppis, men utviklingen er jo ikke mye å skryte av! :smiley:

2 Likes

Hehe, relevant meme som avatar så lenge det er i minus.

1 Like

Nå blir det vaskemaskin på hytta, da tror eg kona blir fornøyd, ho sutrer litt over alle klærne som må fraktes frem og tilbake, blir nok bra stemning nå :+1::cowboy_hat_face:

17 Likes

Haha! Ja det er harde tider, men man må ta det onde med det gode.

4 Likes

Bagger i slaget, nå om tekinvestor som helhet;

http://forum.hegnar.no/post.asp?id=21599330

1 Like

“spammes med ikke-Funcom” :joy:

1 Like

Tørr å påstå det er et sunnhetstegn.

5 Likes

Lenge siden jeg har lest Baggers raljinger hehe :laughing:
Han har jo tydeligvis peiling, men å høre ukritisk på han er nok ikke så lurt. Jeg gjorde ikke det i vinter, og kom meg ut av Funcom på 5-tallet og 4-tallet på vei nedover. Han skrek jo kjøp kjøp da også…
Edit: Når det er sagt tror jeg nok som sagt tidligere at Fun skal mye oppover det neste halvåret. Med opp og nedturer selvsagt :slight_smile:

1 Like

@knett84 - gjekk hardt føre seg i Bulgaria…?

11 Likes

Eg har absolutely no kommentars… :sweat_smile:
Oppgongen i Fun har heldigvis ikkje starta før no :wink:

2 Likes