Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Flere en meg som sliter med Sbanken på morgenkvisten?

Ja, den er treg som vanlig.

1 Like

Håpløse greier. Synes det har vært mye krøll der i det siste.

Ja, håper de snart får orden på dette. Ikke bra!

Er det mange her inne med børs som primærjobb?

Ja, men arbeidsgiver er ikke klar over det.

9 Likes

virker som du ikke er alene der ja:D

Ikke primærjobb enda, men har blitt primærinntekt. Planen er å drive fult med forvaltning/investeringer fra neste år, så får vi se om planen holder.

3 Likes

Nå er det jo greie bull-tider nå, men det er jo ikke usannsynlig at vi på et tidspunkt for 2-3 år med fallende børser. Er tanken da bare å skulle slå markedet og at du “tjener” nok på det, selv om du i realiteten kanskje går i minus?

Til dere som sliter ned SKBN, sender dere e-post IG klager?

[email protected] tror jeg adressen er.

Om man trader så er volatilitet livsbrødet, så da går det mot formodning enda bedre i bear perioder ? :wink:

Personlig så ville jeg blitt smågal av å bare sitte hjemme å trade. Måtte ihverfall sittet i et eller annet kontorfelleskap.

Ja, har belaget meg på perioder med negativ utvikling også (selv om jeg også shorter en del), og da må det nødvendigvis “spises” litt av egenkapitalen til “livsopphold”.
Så ja - tanken er å kunne tjene nok over tid til å ha det som levebrød, selv om jeg i realiteten kanskje går i minus i perioder/år. (blir en helt annen risiko og exit strategi enn hva jeg kjører nå)

1 Like

Jeg leste Arctic, men så var det visst Nordic…

Et lite øyeblikk der så jeg for meg Stuffers bak lås og slå!

3 Likes

Jeg tror et kontorlandskap hadde vært veldig kjekt, men jeg må nok holde på noen år til for å se om jeg klarer å opparbeide meg litt større tall. Inntil videre er det grinding med 8-4 og noe gjemmekontor.

Kjekt å vite at det er flere små her inne

1 Like

Ja, og arbeidsgiver er klar over det :joy::sweat_smile:

1 Like

Spennende tider for BTC. Kjøpssignal utløses hvis kursen kommer over ca 11500 USD, men bunnen av skyen vil gi motstand på ca 12300 USD. Hvis det butter her, så er det ikke særlig støtte før 7000 USD igjen.

1 Like

Har det ikke som primærjobb, men ifjor tjente jeg mer på børs enn jeg gjorde som 9-15 slave. ( og jeg har igrunn ganske ok lønn).

2 Likes

Dette er gutta sine

** Jensen viser til beregninger fra Finanstilsynet om at Nordic Securities’ kunder i snitt tapte 68 prosent av sine sparepenger årlig – til tross for at børsene steg i måleperioden. Årsaken var ekstremt høye gebyrer som utgjorde 69 prosent av innskutt kapital, ifølge opplysningene.

** Meglerhuset dumpet ifølge tilsynet også aksjer i morselskapet på sine egne kunder, basert på en «kraftig oppblåst» verdifastsettelse.

Ref: https://e24.no/boers-og-finans/mener-meglerhusets-kunder-var-doedsdoemte-systematisk-bedrag/24264981

3 Likes

@pdx Ta notater! Her er grunnlaget for fremtidens tekinvestorfond😅

1 Like