Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Fortsetter diskusjonen fra Hakon sin bullportefølje her

Det jeg lurer på er om du fortsatt er fullt lastet i Nano. Den har jo falt fra ca 80-90 til 40-50 nå.

1 Like

Han kjøpte seg vel inn på midten av 50-tallet ?

Ja hva Støre gjør der er meg en gåte! Men bare bra da, får han fortsette så klarer han nok å få Ap på 1-sifret % velgere :grin::joy::+1::+1:

3 Likes

Jeg er fremdeles lastet ja, men ikke så lastet som jeg var. Du leste vel krypto-portis-tråden? Casha ut 15% på 82ish som har gått inn i krypto. I tillegg har jeg også solgt ut tradepotten fra Aksjekontoen (rundt 75?70?) og putta inn i margintrading. Resten står rolig og vil stå rolig inntil videre :slight_smile:

2 Likes

image

Den følelsen når USA gjør comeback!

3 Likes

Leste det nok, men fikk det ikke med meg. Godt å høre du ikke har vært 110% lastet i Nano på vei ned. :+1:

2 Likes

Nei, det hjalp å diversifisere litt - også på psyken. Bruker nesten all ledig tid på krypto så følger ikke så mye med på Nano. Sjekker sluttkurs daglig og leser litt i Nanotrådene innimellom men tenker det får gå sin gang.

Gjør det OK i krypto da (fra derivat trading tråden):

Vet du ikke er spesielt fan-av-TA men trading gruppen jeg er med i har truffet veldig bra på sine set-ups. Selvfølgelig mange bommer også men de (og jeg), er veldig flinke på å kutte tapene så fort traden går feil vei. Min største feil-trade i dag var -7%. Min beste trade i dag var +38%. Så hvis jeg klarer å holde denne ratioen så blir det monitas. Men du har helt rett, man kan ikke gå og legge seg i dette markedet!

3 Likes

Det der er kjepphesten til babyrage og det er uten tvil det beste tipset til alle som trader. Jeg gjør endel kjøp utfra fundamental analyse, men har i det siste prøvd å kun kjøpe aksjer i opptrend. Har vel brutt den regelen i PCIB og har ikke uvanlig, fått svi for det. :stuck_out_tongue:

1 Like

Problemet er at når f.eks pcib går, så går den så jævlig også. Jeg er komfortabel med å sitte litt i minus :grin:

Jepp, og når den ikke går, så korrigerer den nedover noe så jævlig også. Det er som at Funcom går opp før en spillrelease, det skjer hver gang. :stuck_out_tongue:

1 Like

God morgen fra Røros

8 Likes

God morgen, @thomashagen. Misunner deg ikke de minusgradene, men fin blå himmel, så det blir nok litt varmere når solen kommer frem! :sun_with_face:

3 Likes

Ingen av delene er feil @Christian - ikke alle har tid å trade og ting kan snu ekstremt fort - spesielt i krypto. Så det er ikke for alle. Men jeg har lært en lekse det siste året og det er å ta profitt oftere (5-10% i uken blir mye over tid!), og kutte tapene fortere (prøver å holde trades på maks -5%).

Volatiliteten i aksjer er jo en del lavere enn krypto (om man ikke regner biotek), så det blir kjedelig å trade aksjer for min del.

Det andre aspektet er, som du sier, det fundamentale. På et eller annet tidspunkt vil en aksjekurs nå en bunn fordi selskapsverdien ikke kan være lavere enn penger på bok (i tilfelle vil det jo korrigere før eller senere, som med Nano på 12 kr). I krypto så spekulerer man jo bare med noe som potensielt kan ha en verdi og den verdien kan være 1 million eller 0 :smile:

God morgen @thomashagen😀
Vi har en tidel så mange kalde som deg, holder det😀.

Her er en liten Påskenøtt, hvor var jeg og kona i går kveld? @morti kan vente med å svare😉.

2 Likes

De tar deg på ordet 28

Mulig innenfor Voss enn plass? :slight_smile:

Ja, det er innenfor Voss, men det er jo et vidt område😀
Her har vi gått opp fra Korlevoll skistadion, dette er fra Oddavarden på 940 moh, ser Sørfjorden i Hardanger, det nærmeste er et vann, nedenfor der ligger Odda.

Se det!

Fra hytta - ryfylke

1 Like

Det aner jeg ikke hvor er😀