Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Hvis du får noen merker i taket, så kan en vaske bort mye med fuktig fille, evt med litt Jif på, men må selvsagt unngå dype hakk.
Ellers kan en plast sak være grei, har en ikke det så hva med å ta en ostehøvel å tape enden med elektrotape?
Gips er ikke bare bare…:blush:

1 Like

@Hakon har du vært ute og kjørt?

https://www.laagendalsposten.no/nyheter/jondalen/trafikk/fire-porscher-grisekjorte/s/5-64-559346

1 Like

Det er i hvert fall deler av veien jeg tipset @Hakon om for en tid tilbake :smiley:

3 Likes

Haha, har vært PC-løs en stund nå ja. Stress å skrive på mobil og det har vært ganske befriende å være fri for innvesteringer og analyser i ferien. Men har siste feriedag i dag så på mandag er det vel på tide å komme seg ajour igjen :wink:

4 Likes

Nei gutta, min står havarert på Porsche Center son

2 Likes

Høres ut som du gikk glipp av litt moro mens politiet var opptatt andre steder :stuck_out_tongue:

2 Likes

@kaei
2018-08-03%20(2)

Ja var enn rask god trade :joy:
Fikk det ikke til fyste gang så kjøpte å selgte på nytt :slight_smile:

2 Likes
4 Likes

Flott sykkelsti! :smiley:

3 Likes

Oppleves som helt rett og fin å sykle på om man er godt påseilet. Da går jo sykkelen sånn av seg selv :bike:

1 Like

Ikke så ille den der. Er verre når det er sykkelfelt i kjørebanen, når ennkommer til rundkjøring oppheves plutselig sykkelfeltet, det samme ved busstopp, da må en legge seg ut og sykle forbi bussen.
Allikevel er det mange modige som sykler til jobb og sørger for at det er færre biler på veien.
Heier på syklistene jeg​:+1::clap:.
Måtte det bli mange flere så blir køene kortere.

2 Likes

Noobspørsmål: Hva kalles call- og put options på skikkelig godt norsk? Hvor kan jeg kjøpe dette? Ønsker å ha muligheten til å shorte. Har kun ASK gjennom Nordea.
Pliiis halp

Kjøps- og salgsopsjoner.
Vet ikke hvor mye du kan om opsjoner fra før. Står litt om det her Om derivater på Oslo Børs
Vet dessverre ikke hvilke meglere som stiller gode opsjonspriser.

2 Likes

Du får ikke gjort slik på en ASK, det er en AKSJEsparekonto. Aksjer og aksjefond.

Cool beans. Da kan du gjette hva mitt neste spørsmål er :grin:

Du må ha en vanlig investeringskonto og så må du muligens godkjennes for opsjonshandel, jeg vet ikke hvordan det er hos Nordea.

1 Like

Har noen her en ide om hvor lang tid det tar å overføre aksjer fra nordnet til pareto?

Jeg flyttet en ASK fra Nordnet til Netfonds tidligere i år, det tok en måned.

Så pass ja. Da får jeg bare smøre meg med tålmodighet. Det har gått 9 dager nå.