Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Du må lese artikkelen @Oilimp. Det er innen sjømat jeg har min spisskompetanse :joy:

Når det gjelder biotek sp er både Tygve og undertegnede hjelpeløse.

Skjønte det, bare deler ut litt humor på lørdagen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ring Kina…Det er vel de som har best oversikt over alle dataene dine nå eller?..:wink:

1 Like

Jeg er veldig glad for at jeg bare betaler skatt av fordelen for iPhone…ikke selve telefonen.
Hadde nok kjøpt noe android til 2-3k en gang hvert (andre)år hvis jeg måtte punga ut.
Synes i produktene funker svært bra, men prisen da…
Men det blir nok en ny iMac den dagen min nåværende snart seks år gamle tar kvelden.

1 Like

Takk, skal sjekke det ut!

Hehe, mye mulig det, tviler på jeg er så interessant, men… :laughing:

Stod mellom nye iPhone XS max og Huawei. Har hatt iPhone i 8 år @Duogdu , helt siden iPhone 3GS, så det var ikke et impulsivt valg å bytte den vekk. Men etter å ha blitt skuffet nok en gang av det Apple leverer av hardware ifht. pris, så måtte jeg ta grep. Tror Apple kommer til å miste mange brukere med å fortsette å levere underlegen teknologi til overlegen pris. Det er bare å sammenligne specs på Mate 20 Pro (som mange mener kommer til å bli kåret til årets telefon) ifht. XS Max.

Comparison

Men det har ikke vært helt smertefritt så langt… :slight_smile:

2 Likes

Har hatt iPhone siden 4, nå skal vi bytte hvert andre år på jobb, og jeg er bare glad for at jeg slipper å bytte merke/OS.
Slik det er nå så er det bare å ta en kopi.
Men det blir det vel når du får knekt koden for android også? Galskap å betale 12-15-18k?
Jeg har sendt inn en iPhone 6 til batteribytte til Apple, lurer på om den blir brukbar. I så fall kommer datteren til å bruke den. De skulle ha ca 400 kr inkl frakt.

Tidligere var det et program som het iSync, som det var mulig å synkronisere mobtlf med, sånn ca pre iPhone-tid… SE, men husker at jeg mista halve kontaktlista en gang…
Så det er kanskje ikke noe godt forslag…

Over 10k for en telefon er galskap synes jeg ja, denne kostet rett under. Kona arver min iPhone 6s, du finner mange billige 6-modeller på finn, om du trenger reservetelefon.

Takk @F-Tosca - blir nok til at jeg tar en manuell overføring, da får jeg bort en del apper jeg ikke trenger lenger.

2 Likes

Jeg trenger ikke reserve, det ordner arbeidsgiver. Den 6 som jeg har er min gamle, bytter batteri for å se om den duger. Telefonen ser ut som ny. Funker den er det ren bonus😊

Fortsatt lykke til med konverteringen.:+1:

1 Like

Hvis du laster ned Smart Switch på begge telefonene, så overfører du enkelt trådløst all info du velger, kontakter, meldinger, logg, de appene du trenger osv.

2 Likes

Sjekket Smartswitch, men det gjaldt bare Samsung så vidt jeg så. Huawei hadde en tilsvarende løsning fant jeg ut, men får bare kontakter, kalender osv. Ikke apper. Men, det er smal sak :slight_smile:

Nå er jo ikke apper kompatible så litt usikker hva du tenker å overføre? navnet på appen sånn at du kan laste ned tilsvarende?

https://www.tek.no/artikler/guide-ios-til-android-slik-bytter-du-fra-ios-til-android/450118

Mener det sto at du kunne overføre fra Android til eple, og du velger appene du vil ha.
Hjalp en kompis med det på torsdag.

Dr.fone kunne overføre apper, aner ikke hvordan men gidder ikke betale $130 for software jeg kommer til å bruke en gang :slight_smile:

@oilimp - får sjekke en gang til :slight_smile:
@Konamixx - thanks, skal lese.

Edit: jepp, gjorde Google Drive versjonen for alt utenom apps. Får laste ned resten på nytt.

Jeg har byttet fastlege hadde jeg vært deg noc, hørtes ikke helt stabil han karen.

Går IKKE an å overføre apper fra iOS til android. Må kjøpes på nytt

1 Like

Nocturne ikke hør på Konamixx, han har sniffet for mye modell-lim når han har bygd ekstradame hjemme :rofl: sjekk denne:

1 Like

Hei fra en nedbrutt kar på 44år fra Notodden rett over heia fra @Christian.

Vet jeg har provosert mange som @Fornybar men håper vi kan legge det bak oss.

Etter en nervøs forrige uke med mulig hjertesvikt(Pro-BNP)hos meg selv og avklaring av denne på Volvat sist torsdag hadde jeg håper at ting skulle se lysere ut denne uken.
Håpet på fortsatt oppgang i NANO og BGBIO.

Ting skulle ta en brå vending klokken 9.30 idag da jeg fannt det kjæreste jeg har sittendende på en stol og gråte.
Det var min mor som faktisk er den eneste jeg har da jeg ikke akkurat har noen sosial kontakt med andre utenom en dysfunkjsonell gjeng på TI og vi ser hvordan det går når jeg åpner kjeften i fylla.

Mamma satt og gråt og sa at hun ikke husket noe.

Da jeg blomstrer i krisesituasjoner og er iskald og følelsesløs gikk det raskt til ambulanse var hjemme hos oss.

Fulgte etter ved hjelp av nabo som kjørte meg da jeg ikke har førerkort.

Ble litt lettere sjokkert over at sykehus vurderte om de skulle kjøre henne til fastlege eller akuttavdeling men fastlege satt foten ned.

Desverre så har de bare CT på Notodden og ikke MR som jeg helst ville hatt da denne er mer nøyaktig.

Etter at hun kom på sykehuset brøt jeg sammen forran akuttavdelingen på Notodden sykehus.
Har aldri følt meg så alene noen gang.

Hadde med reisesekken min som jeg også har migrene medisinen Realpax i og tok noen ved 12.00 tiden.
Her var det bare og kjøre på tenkte jeg.

Opplevde en trang til og flykte også.
Hadde pass og fem kredittkort i samme sekk.
Ta drosje til Gardermoen og reis.

Da mamma altid har stilt opp for meg så kunne jeg ikke det.

Pappa har jeg selv trillet ut på båre to ganger hvorav en gang med slag.
Dette var mye værre da mamma satt der og gråt og sa hun ikke husket noe.

Vet ikke helt hvorfor jeg skriver om dette men må få det ut.

Nå er mamma på sykehuset og jeg sitter og ser på ei spritflaske forran meg.

Enkelte ganger blir aksjer ubetydelige.

Du har kanskje byttet nick siden vi diskuterte, men jeg bærer ikke nag til noen her på TI.

Lykke til.

Flasken er sjeldent løsningen.