Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

auberginen pleide å representere en penis. På grunn av sin falske bruk ble hashtag # :eggplant: en gang forbudt (2015) på Instagrams søkefunksjon. Aubergine ble godkjent som en del av Unicode 6.0 i 2010 under navnet “Aubergine” og lagt til Emoji 1.0 i 2015. #stillapenis

1 Like

Dette har vi drøftet i det vide og brede på insider chatten… tror vi kom til en enighet

Nettopp. Så hvorfor bruker du denne på innlegg du ikke liker, jeg skjønner ikke logikken :joy:

vet ikke med deg… men jeg liker ikke peniser… liker min men ikke din

Han liker ikke penis, det er en mulig tolkning

Tenkte jeg skulle oppfylle rollen min som memepoliti. Litt av et antiklimaks.

tenor

:sob:

3 Likes

Hei,

Noen tanker ang børsnotering av Ice Group og deres prisantydning?

Farlig med lave renter over lang tid.

1 Like

Det der er sykt

1 Like

Må legge litt press på NB slik at renten ikke øker mer :sweat_smile: Men ja, det er styggskummelt.

2 Likes

Skummelt at denne situasjonen med lave renter har vart så lenge at det nå blir oppfattet som normalsituasjon

1 Like

Det finnes en generasjon som aldri har opplevd 5% rente.

Det gjør ting ekstremt vanskelig for bank og sentralbankene.

1 Like

Mener mamma sa hun hadde 18% rente rundt 1990. Drøy forskjell fra nå! :face_with_raised_eyebrow:

Gamlingen jobbet i bank rundt 88-90 og da hadde han lukrativ ansattrente, 17,5% eller noe sånt.

Det er ganske sykt.

3 Likes

Den gangen var lånebeløpene ikke så mye mer enn en årslønn eller to. I tillegg fikk de skrevet av 67(!)% av rentene på skatten… En mulighet som dagens regjering også har i ermet.

4 Likes

Husker jeg hadde nesten 13 % i rente på studielånet da jeg var ferdig utdannet

Mener jeg gikk inn på fastrente rundt 2000 på 7,35%.
Men var hadde også et valutalån i Japanske Yen.
Det var også litt småskummelt, Yen fikk ennliten oppsving før den falt igjen, det var god butikk for å si det sånn…

What? Det har jeg ikke fått med meg. Er dette oppe til debatt i regjeringen?

Forøvrig:
https://snl.no/Skattereformene_i_1987_og_1992

pre 92 var det altså good times med høye lån. Fradragsfør hele sulamitten!