Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Statistikken er ganske klar. Den demografiske utviklingen er ganske klar. Tallene er klar.

Har du sett denne snutten med gummikulene @holmes? Min påstand er at det er matematisk umulig for oss å redde verden ved å ta inn folk. Et kollektivt løft fra hele Vesten er ikke nok til å redde verden. Tallene henger ikke ihop.

7 Likes

Se på innvandringen til Norge siste 20 årene, det ligner veldig på åpne grenser. Ta med i beregningen at nesten halvparten av alle nyfødte i Oslo er utlendinger, så trenger du ikke mer enn barneskolen for å skjønne hvilke vei det går. I tillegg finansieres galskapen av en en ikke-fornybar ressurs som tar slutt en dag, eller blir forbudt.

Har du lest denne artikkelen @holmes?

https://www.dagbladet.no/nyheter/slar-alarm-om-nye-oslo-tall--en-totalt-segregert-by/70744856

7 Likes

Politikken som styrer har jo bare flertall fordi at alle styrer jo sammen, som danner kompromisser som ingen er tjent med eller kan stå til ansvar for… ergo ingen får viljen sin bortsett ifra snillismen som regjerer i mellom partiene, vi faller mellom stoler der det er om å gjøre å være snillest… det er jo bare heilt på trynet at høyre og venstre for eksempel skal styre ilag… er det bare eg som synes det?

4 Likes

Jeg hadde vært en av disse forferdelige kulturknusende innvandrerne hvis jeg hadde bodd i Oslo med min norske far og skotske mor. Hvis jeg hadde hatt en datter og hun fødte barn, så hadde hun også vært med i statistikken.

Med dette på plass kan vi begynne å diskutere det som virkelig er urovekkende ved tallene – at segregeringen i de ulike bydelene i hovedstaden ser ut til å øke. Det henger sammen med boligpolitikk og økonomisk politikk, og krever målrettede tiltak fra kommune og stat når det gjelder utdanning, oppvekst og arbeidsmarked. Den delte byen er en realitet, og tendensen forsterker seg. Utfordringene det fører med seg løser vi best ved en ryddig debatt.

2 Likes

Strømregning!

Hva er den effektive prisen dere betaler per kWh?

Skvatt når jeg fikk regning på 2 715,- i dag. Har brukt 1 948 kWh.

Det gir en effektiv strømpris på 1,39kr per kWh. Hvordan ligger dere an?

Kutt ut avsporingen @Chrsitian, og hold deg til fakta. Det du sier er blank løgn!

image

2 Likes

2842Kwh, 2850kr =0,99 men jeg bor i momsfri nord så må legge på 25%, så ca 1,25kr.

2 Likes

Tror ikke det stemmer. Definisjon fra SSB 2.gen innvandrer:

Personer som er født i Norge av utenlandsfødte foreldre, og som har fire utenlandsfødte besteforeldre.

Les hva jeg skriver før du snakker om løgn, moren min er B og jeg C.

2 Likes

Ikke gjør deg tåpelig, @Christian .

Alle vet hvilken kulturbakgrunn f.eks. ungdommene det snakkes om i denne artikkelen har.

Hint: ikke skotsk.

1 Like

Nei, du er en F.

3 Likes

Det kan du selv være :joy:

1 Like

Ungdommen nå til dags…

– Det er to unge menn som skal ha blitt ranet. De opplyser at de er blitt ranet av fire menn som er rundt 18-20 år. Ranerne skal være av utenlandsk opprinnelse, sier operasjonsleder Linn Andreassen i Agder politidistrikt til TV 2.

Japan står jo foran enda større utfordringer der på “tross av” (eller grunn av?) lav innvandring

Greit å vite alle faktorene.

Sånn ser min 3500! regning fra januar ut.

image

image

Greit å vite at nettleie og forbruksavgift er fastsatt men varierer fra landsdel til landsdel.

1 Like

Dette hadde ikke skjedd hvis vi hadde hatt en human, fornuftig flyktningpolitikk.
Hvor mye kriminalitet hadde den norske befolkning unngått hvis vi hadde hatt en fornuftig politikk? Og hvor mye penger hadde AS Norge spart?
Med fornuftig politikk mener jeg selvsagt å hjelpe de som er reelle flyktninger i sine nærområder, i leire bygd og drevet av bl.a norske midler.
Da hjelper man vel fort 10-20 til prisen av en importert til dyre Norge?
Jeg vil heller hjelpe flest mulig, med minst mulig negative konsekvenser for Norge :slight_smile:

3 Likes

Jeg får legge til at jeg er helt inneforstått med hvorfor strømprisene varierer. Men synes det hadde vært interessant å se den totale prisene ulike kunder betaler per kWh. Jeg tror jeg har den beste strømavtalen i området. (Påslag 6,95øre/kWh.) Noen bedre?

Nettoinnvandring mer enn halvert siden toppen

Det må jo gå an å importere gjestearbeidere til Norge hvis vi havner i en tilsvarende krise?

Ikke noe spesielt der, spotprisen din ser ut til å være ok kontra hva spotprisen var i markedet.