Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Linken til Savepig. Og under fra Red.

1 Like

[Etter 38 minutters stillhet]

BHaha :joy::sweat_smile::sweat::sob:

1 Like

ouch

1 Like

Tenk om han hadde putta det i Funcom isteden a

5 Likes

Han burde kjøpe masse Nano nå, så tar han det inn på 12-24 mnd og mer til :wink::money_mouth_face:
Edit: må legge til forhåpentligvis, ingenting er sikkert i livet eller aksjeverden :sweat_smile:

Kom over denne nå, litt ekstremt at en som selv har blitt kalt ut i #meetoo bevegelsen skal komme med uttalelser som “Og til helsike med dem som kjempet mot dere”. Kanskje bare meg men syntes det viser at hun ikke tok sin egen sak så seriøst eller bare prøver å spille på offentlig sentiment. Burde heller hatt et standpunkt hvor hun la seg selv flat som en av de skyldige tenker nå jeg. Hva syntes dere?

2 Likes

Hu legger seg flat når det passer hun. Gjerne i en åker med småguttene

Har stemt venstre i alle de år, men i det siste har de seilt seg ut som heilt uaktuelt. Trist, for det de holder på med er ihvertfall ikke liberalisme.

4 Likes

https://www.dagbladet.no/nyheter/kd-leder-om-hjembyen---jenter-kan-ikke-bevege-seg-fritt/70855226.

3 Likes

På tide at justisministeren vår faktisk beskyttes! Ingen som har blitt tatt hittil engang :open_mouth:

4 Likes

Jeg skjønner ikke hvordan noen enda ikke har blitt tatt for dette. Det er vår justisministers bolig. Elendig politiarbeid?

6 Likes

De må jo i det minste gjøre slik at det er skikkelig overvåking i området rundt. Skjønner at man ikke vil at gaten og naboenes eiendom skal overvåkes. Men kamera som dekker skikkelig hus, bil og generelt hans eiendom bør være mulig. Det må faktisk gjøres en innsats for å ta de som står bak.
Hva slags land lever vi i hvor noen barnslige pøbler kan vandalisere eiendommen til og potensielt ta livet av justisministeren? De har vel tidligere satt fyr i en søppelbøtte.
Greit nok ingen tar desse kommunist/mdg typene (om jeg tar rett i hvem som står bak) seriøst. Men dette er ikke tull lenger.

4 Likes

Hadde møte med rektor på Ungdomskolen som datter min går.
Det er en guttegjeng i den klassen som har en oppførsel som ikke skaper godt læringsmiljø!
Verken jeg eller datteren min synes det er greit at hun blir kalt hore og fitte.
Vi synes heller ikke det er ok at det er mye bråk i timene, når datteren min rekker opp hånden for å få hjelp når hun ikke frem, da hun forsvinner i støyen!
Hadde et timeslangt møte, blir i første omgang satt inn ekstra lærer i klassen.
Dette er på landsbygda, med etnisk norske gutter som ødelegger klassemiljø.
Jeg lurer på hvordan disse guttene har det hjemme, han ene bor her i nabolaget hos tanten, vet ikke hvorfor han ikke bor med foreldrene sine.
En annen har iallfall en av foreldrene på platform, den andre jobber visstnok også mye…
Hvis vi hadde blitt kalt inn til møte på skolen pga barnas oppførsel, ja da hadde vi tatt grep for å få en slutt på dette. Om så å følge barna på skolen, og i klasserommet! Da tror jeg de fleste ville begynne å forstå!

4 Likes

Helt forferdelig å høre at dattera di blir kalt så stygge ting. Hører at det er vanlig språk på skolen her også. Blir diskutert mye nå for tiden. Folk får jo sparken om de snakker slik til en kollega.

2 Likes

Det er mange meninger ang fysisk bestraffelse og barn, men det er faktisk enkelte som ikke lærer av annet

5 Likes

Vi er heldigvis ressurssterke og følger opp, det tror jeg ikke foreldrene til guttene det gjelder gjør.
Nå har vi gitt datteren vår i oppgave å skrive en liten rapport dag for dag: hva fungerer, hva fungerer ikke, og hvorfor.
Hvis det ikke er markant bedring i slutten av kommende uke-begynnelsen av neste, da kontakter vi Fylkesmannen.

7 Likes

Viktig dere står på krava! At skolen ikke klarer å håndtere disse problemungene er faktisk skolen sitt problem ( og rektor).

5 Likes

Sjekk om PPT har et opplegg for slikt. Skoler kan være litt tafatte. I kommunen jeg bor i har PPT et team for slikt. Kommunen beskriver det slik:
“Kommunen har god erfaring med et ambulerende team (A-team) som bistår skoler som har utfordringer med skolemiljøet. Teamet består av ansatte i PPT. De har bred pedagogisk kompetanse og erfaring fra klasseledelse og relasjonsarbeid i skolen.”

1 Like

Rektor nevnte PPT, men det tar tid, men jeg sa han absolutt må ta kontakt, skolen evner ikke selv å løse utfordringene!
Kontaktlærer er eneste lærer som klarer å håndtere klasse , men han har vært sykemeldt en lengre periode, helt andre årsaker, han kommer tilbake i redusert stilling om ikke lenge.
Men jeg sa til rektor at nå er det snart påske, så mai osv så vipps så er dette skoleåret over!
Datteren vår har noen venninner som hvor familien er bedehusfolk, så en av de har nevnt kristen ungdomsskole, og jeg sier det kan vi gjøre, men ikke før det er ryddet opp på nåværende skole! Her er vi kampklare!
Kommer også til å vurdere å melde klasse inn til barnevernet hvis det ikke blir bedring fort!
Jeg tror foreldrene ikke er på banen i det hele tatt!
Jeg tror vi er kanskje i overkant naziforeldre, men det tror jeg barna tjener på i det lange løp.
Vi har hatt det turbulent med sønnen vår, så vi vet hva det går i, nå er han fars eneste og supre sønn!:heart:

10 Likes

You, my man :heart_eyes:

Terskelen bør bli mye lavere for å få litt møkk på fingrene. Om ungene mine skulle blitt mobbet og det ikke tatt tak i så er jeg ikke vond å be for å skremme noen skikkelig en gang de går hjem fra trening o.l

3 Likes