Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2000 1

Kutt ut sidemål, og enda mer praktisk rettet tema i matematikk mener jeg kunne vært bra. Gjerne bruke privatøkonomi som case, for det er utrolig hvor mye matematikk som kan anvendes der.

4 Likes

Du tenker på prosentregning som altfor få forstår?

Ja prosentregning er jo i hvertfall et godt eksempel!

@Evilfreud Gratulerer med dagen mann! :slight_smile:

:tornado::rocket::sunglasses:

2 Likes

Takker og bukker! Alderdommen kommer snikende! Og jeg innser at jeg nå er nådd aldre som jeg for få år siden ville sett på som gammelt! :smiley:

1 Like

Bursdagsbarn ja? Grattis, alternativet til å bli eldre er jo trasig, så bursdager er å foretrekke! :slight_smile:

3 Likes

Aldri sett på det på den måten før :smiley:

1 Like

Å kle på seg tredressen, få enebolig med blomster på taket osv må jo være litt kjipere enn å få kake og sang? :rofl: :+1: :birthday: :tada:

1 Like

Sitter i videomøte, måtte mute, ler så jeg griner. Kommer litt bra humor fra vidda iblant ass :smiley:

1 Like

Kanskje flere her inne må be om hjelp fra sine bedre halvdeler? :wink:
(De som er menn selvsagt :stuck_out_tongue_winking_eye: )

2 Likes

Jeg er ekstremt lei av sånne ukritiske tabloidoverskrifter som Kvinner er bedre på børs enn menn

“– Kvinner har en tendens til å putte fondene i en skuff og glemme dem. Dette kan være smart, siden kvinner dermed ikke blir så lett skremt av børsfall, sier Sættem.”

Har vel neppe som mye med å være best å gjøre?
Vi vet at kvinner er mer risikosky enn menn, slik at vi forventer at de har en portefølje (hvis du i det hele tatt investerer) med lavere volatilitet. Kanskje er den risikojusterte avkastningen bedre, kanskje… Imidlertid så er det minimalt med kvinner som har interesse for børs, og det er minimalt med kvinner som har lykkes stort innen finans. Vi kan konkludere med at menn som gruppe er svært mye bedre enn kvinner på børs. Jeg tror man har slike hyppige innlegg om at “kvinner er best på børs” da finansbransjen forsøker å fiske etter flere kvinnelige investorer, da de får stadig mer penger som følge av samfunnssystemet.

2 Likes

Det er helt åpenbart at børsen har blitt okkupert av feminister og sosialister.

1 Like

Ikke rart biotechindeksen går til helsike.

1 Like

Det er jo en kjensgjerning at passiv forvaltning slår aktiv forvaltning i de fleste tilfeller.

Så dermed kan man jo si at kvinner er best i snitt. Fordi menn plasserer penger i biotech, funcom og andre supervolatile aksjer.

1 Like

Har bitt i det sure eplet og begynt å plassere måneddsparingen min på en vanlig nordea pensjonsspareplan. :stuck_out_tongue:

Den er ikke så bra… de har MYE gebyrer :wink:

( hilsen en som vurderte og fant Nordea som dårlig løsning.

1 Like

Er de vi har gjennom jobb, så pakken vi har er brukbar. Mulig den ikke er så bra om man bare kjøper på nettet?

Problemet oppstår når du skal ha ut pengene, da tar de 1 % i året.

1 Like

Tror du hører for mye på Hegnar.
“Men hvorfor tjener ikke Nano penger?? Superrisiko.”
“Funcom? Kan vel ikke tjene penger på sånne spilleting?” :joy:

Det er i så fall markedet som hører på Hegnar.

Kursen har gått til helvete, og det er fasiten.