Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Smartoptics - Småprat

NDIX chooses Smartoptics for zero-touch and scalable 100G connectivity

1 Like

Greit volum på kurs 20 i dag. Det lover bra. Denne viste seg å bli en solid vinner i 2022 med en oppgang på 90-100%, men det er det ingen som har skrevet noe om…

Grattis til de få som plukket denne juvelen for 2022. Ofte er det et godt signal om en aksje har liten oppmerksomhet på div diskusjonforum og særlig blant analytikere.

1 Like

YouFibre streamlines 400G network upgrade with Smartoptics

1 Like

Smartoptics Group AS (SMOP): Invitation to presentation of results for the fourth quarter 2022

REMINDER: Smartoptics Group AS (SMOP): Invitation to presentation of results for the fourth quarter 2022

Fra LinkedIn. Positivt at de er med der. Blir spennende å følge Q4 i morgen.

Smartoptics Group AS (SMOP) - Q4 2022: Strong growth and high margins

1 Like

Solid levert. IGJEN. Med bedre cash flow utover i 2023, skal man ikke se bort i fra at det kan bli utbytte etter hvert. Selskapet betalte faktisk et utbytte noen år tilbake. Ser frem til å følge SMOP videre. Håper flere etter hvert blir aktive her. @Barcelona1986 Husk å følge med her. Du foretrakk NOD sist (NOD 180 23. nov og SMOP 17, nå 148 vs 24), men sikkert fint om du følger med på SMOP også. Jeg synes det er vanskelig å beregne hvor høyt denne evt. kan gå. Hadde satt pris på innspill!

1 Like

Hehe…jeg følger med og aksjen ligger på min daglige watchlist, samt at jeg får analyser, men var skeptisk til volumet i aksjen. Hadde vært en bedre havn her enn visse andre steder:) Litt forbauset over hvor sterk den er, sier vel kanskje noe om aksjonærstrukturen også? Er på en runde for å lete etter “neste generasjon” vinnere som har moderat nedside og fornuftig prising. Gikk inn i bl.a. Norbit for noen uker siden, flaks-timing. Selskaper med flere bein å stå på, solid ledelse som har levert over flere år, og et bra positivt resultat med jevn og passe høy vekst. Dvs moderat risiko til en fair pris. Skal se nærmere på Smartoptics igjen også, kan ikke noen presse kursen ned 30% så jeg kan få en fin inngang?

2 Likes

Rekordkvartal for Smartoptics – aksjen skyter opp | Finansavisen

God video

SMOP – PURCHASE OF SHARES BY PRIMARY INSIDER

2 Likes

Ser det har blitt støvesuget greit med aksjer her siden den ble dratt litt ned for noen dager siden. Bra volum i dag, over 9mill kr. Skal bli spennende å se hvor høyt neste platå blir.

1 Like

Hetzner Online upgrades to 400G with Smartoptics open line systems

1 Like

SMOP – PURCHASE OF SHARES BY PRIMARY INSIDER AND RELATED PARTY OF PRIMARY INSIDER

1 Like

I følge “Last trades” hos DNB, gikk det 300,822 aksjer til pris 29 kl 09:36:22. Det var ikke akkurat noe lite volum. Jeg ser det foreløpig ikke på Nordnet eller Avanza, men det vises altså hos DNB.

Smartoptics Group AS (SMOP) - Board proposes inaugural dividend of NOK 0.50 per share.

2 Likes

Legg merke til ordet inaugural

1 Like

Smartoptics Group AS (SMOP) - Releases Annual Report 2022

2 Likes

“With this expanded product offering, Smartoptics will be
relevant for more and larger customers and more network
applications within our existing customer base. The basis
for growth is far stronger now compared to the beginning
of 2022”

2 Likes