Sitat
«We are more busy than ever»
Sitat
«We are more busy than ever»
To pluss to = Smoltek.
Smoltek utvider.
Noen umiddelbare tanker om dette fra dere som har greie på selskapet?
At vi straks entreer en ny fase burde vel være klart.
Ledelsen ser vel for seg utlisensiering av flere produkter enn CNF-MIM på sikt. Bare se på den brede intellektuelle porteføljen! Masse muligheter.
At vi kan kjøpe aksjer til disse kursene nå kan fremstå helt vilt billig i retrospektiv 2022. Mcap ca 400 mill for fremtidens nanoteknologi
Blir en spennende høst.
De spekulerer om Smoltek er involvert her på Avanza,
Denne høsten kan bli et eventyr for Smoltek
Er det virkelig Smoltek som er involvert i linken tror jeg vi trygt kan sprette korken på Champagne. Men jeg er nesten sikker på at vi får bud på hele selskapet innen 2022.
Er det ikke litt vel optimistisk at Smoltek skal være involvert i noe som skal inn i et ferdig Apple-produkt om ikke lenge?
De har ikke en gang signert en avtale enda, kun «test-avtaler» med to partnere. Beklager, men jeg tror Smoltek trenger mer tid før de faktisk er på markedet med sitt produkt.
Og når det gjelder «spekulering på Avanza», så er det én fyr som har linket og spurt om dette kan involvere Smoltek, og så er det alltid-optimistiske «Dermasolv» (Avanzas svar på Jubel i PCIB-tråden), som har sagt at det hadde vært gøy.
Så ville ikke lagt for mye vekt på det, @Andor. Så var det også et styremedlem som solgte aksjer for 1mill kroner i går, uten at det heller trenger bety spesielt mye. Men verdt å nevne det også.
Men utvilsomt et stort potensiale i Smoltek og høsten kan absolutt bli spennende!
EDIT: Jeg skrev først at det skulle på markedet i løpet av høsten, men ser nå at de snakker om testproduksjon i 2021.
Riktig at Enokson solgte noen aksjer.
Men det er også viktig å presisere at det dreide seg om litt over 1% av innhavet hans.
Et slikt salg signaliserer mer at han trengte noen småpenger, og solgte så lite som overhodet mulig.
Det har tidligere vært spekulert i om TSMC var en av de 2 samarbeidspartnere. Faktisk meget sannsynlig.
Som jeg også poengterte: Det trenger ikke bety noe spesielt.
Nå nærmer det seg folkens. Første samarbeid skal evalueres nå.
Så får man håpe vi ikke får et «Pcib-dacapo»
Ordlyden er altså at det skal evalueres ‘until August 2020’
Om det betyr til eller til og med vet ikke jeg. Det var den semantikken igjen.
Men poenget er at vi nærmer oss noe.
Noen scenarioer:
• Terminering
De finner det for dyrt å sette denne teknologien ut i masseproduksjon. Gambler da også på at ingen andre vil klare det.
• Videre evaluering
• Licensavtale
•Oppkjøp
Hva sannsynlighetene er for hvert enkelt scenario må nesten hver og en tenke over. Farlig å lytte til andre her.
Selv har jeg tatt en solid posisjon. Mye av den avgjørelsen skyldes nok mye den blytunge innsiden med alt fra oppfinnere, Gründere og ledelse.
Hvis vi skulle få en terminering av begge avtaler sitter vi kun igjen med verdien av IP. Vanskelig å verdsette.
Min subjektive vurdering er at sannsynligheten for termineringsscenario er såpass lav at risk/reward i dette caset er «Off the chart». Med en Mcap på kun 400 mill sier det seg selv at vi sitter på en potensiell 10-20x
Lykke til alle som har tatt plass
Må huske på at de har fått testet ut teknologien før de inngikk lisensavtale.Så noen terminering har jeg ikke tro på.Men alt kan skje så dette blir spennende.Sitter selv også tungt i aksjen.
Lykke til! Har selv ikke aksjer i Smoltek for øyeblikket, men det kan fort endre seg. Det bør bli en spennende høst
Haha, det tok 23 minutter.
Har jo fulgt med på denne lenge, og vært inn og ut de siste månedene, og hadde egentlig en plan om å gå inn før evalueringen i august.
Så da var det jo på tide å komme seg inn.
Konge
Det er fremdeles billig!!
Stadig større krav om mindre komponeter= Smoltek.