Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Smoltek

Helt klart at de er ildsjeler og har vært nøkterne og effektive med sin nyvinning i halvlederindustrien. Men det er nå vi får se om de er like effektive til og selge dette videre ? Det vet vi ikke ennå,og de har uflaks med Corona smitten den setter kjepper i julene i de fleste bransjer. Men jeg tror vi må ha tolmodighet ,så er jeg rimlig sikker på at vi blir belønnet når vaksinen kommer og vi går tilbake i normal modus. Men når det er sagt er det ingen av de to som de har tegnet avtale med som har sagt opp,den ene ville bare ha litt lengre tid til og teste mer.

2 Likes

Bare bruk Napatech som hedge :wink:

Har det egentlig kommet noen avklaring fra det samarbeidet de hadde med en stor halvlederprodusent?

Nei,

Ingen avklaring

Og kursen er allerede ned nesten 50% fra topp for noen uker siden. Hvordan vil det utvikle seg om det ikke blir samarbeid?

Den vil nok falle betraktelig ja. Endel hype har bygget opp kursen i det siste, nettopp pga avventende svar fra halvlederprodusent. Stamaksjen vil nok heller ikke forandres mye denne uken, ettersom det kjøpes og selges på T04, som ble aktivert i dag.

Er den tegningsopsjonen børsnotert og kan handles fra norske plattformer?

Ja, den gikk live i dag.

1 Like

MGF har solgt ca 150k siden tildeling (aksjer). Må jo være tomt en eller annen gang.

Solgt over 100k TO4 også.

Caset er fortsatt binært tross all denne støyen. Vi krysser fingrene for avtale.

1 Like

Dette må jo være et bra kjøp på disse nivåer.
Markedet har over tid vært villige til å prise dette selskapet til MSEK 400-600 med begreset cash. Nå prises det til MSEK 400 med MSEK 110 på bok!
De har nå 63 spennende patenter i porteføljen, og signaliserer tydelig at de står ovenfor en kommersialisering.
Omstrukturering av konsernet der de splitter lisensiering fra innovasjon er et tydelig signal på at de nærmer seg et gjennombrudd samtidig som de vil holde fokus på vider utvikling.
Veldig spennende hvordan de også fokuserer inn mot batteriteknologi, og styrket R&D teamet med erfaring fra dette. Mens jeg skriver her tikker det også inn en melding om innvovasjonsstøtte for å bruke sin teknologi i wafer-produksjon.

Ser mange spekulerer i om denne emisjonen ble satt fordi de forventer negativt utfall av de to utprøvningslisensene de har. Jeg regner ikke med at de har noen klare signaler på dette enda. Tvert i mot tror jeg det de vet er positivt.
Den 11/9-20 melder Smoltek om en betalt forlengelse av utprøvningslisensen, hvor vi kan lese følgende:
“The customer has requested additional tests for their analysis of the CNF-MIM technology and its applications. Although we cannot travel and meet in person at present, the collaboration works very well”, says Ola Tiverman, CRO & COO at Smoltek."
Ola Tiverman er altså han som sitter tettest opp til kunden, og samme dagen går han ut og øker beholdningen sin med en halv million.

At de litt i hastverk hentet inn penger nå tror jeg har med kommersialiseringen og masseproduksjon å gjøre. Smoltek sier i Q3 rapporten at de diskuterer kommersielle og tekniske aspekter, samtidig som de styrker relasjoner med produsenter og leverandører
av prosessteknikk. Jeg tror Smoltek i større grad enn de hadde tenkt må ta eierskap til produksjonsprosessen. De er nok avhengig av en så spesialisert tilvirkningsprosess at det ikke er interessant for alle kunder å bare lisensiere teknologien. De ønsker nok at
Smoltek selv skal garantere for produksjonsprosessen, og derav kapitalbehovet nå.

Kursen gikk mellom 85 og 90 før emisjonen som var tilrettelagt av Mangold Fondkommission AB. Svenskene gjør som dere har sett emisjoner på et merkelig vis og prisen var 125,- for en unit. En unit ga 2 aksjer og 1 tegningsrett TO4.
Mange tenkte nok at de lett skulle få blåst ut aksjene ned til 62,5 og sitte igjen med gratis tegningsretter. Nå er kursen 50, TO4 handles på 12, så emisjonsdeltakerne sitter her med urealisert tap på ca. 10%.
Når de kortsiktige gullgraverne er ute tror jeg fokus igjen rettes mot hva som skjer i selskapet og de spennende meldingene som ligger foran oss.

4 Likes

Da var patent 64 i boks.

4 Likes

Nå får vi håpe det snur her. Har fulgt med MGF sine salg. Skal jeg tippe så er 350k lempet ut. Dvs at de kortsiktige fra emisjonen snart må være tomme. Greit at det er mindre av den type aksjer ute hvis/når en avtale kommer.

Sitat:
” The timing of this grant could not be better since the CNF-MIM concept receiving significant attention from the industry players. I view this grant as an important milestone to achieve, helping us to solidify our IP footprint around the world, specially in Taiwan, the largest semiconductor hub”,

Edit
Nå kjøpte MGF 1000 stk. Skal vi satse på at dette er vendepunktet da :smiley:

2 Likes

MGF er jo hyret inn som «likviditetsgarant». Det betyr at de også må kjøpe på et tidspunkt.

Forlenget lisensavtale. Dette er et meget godt tegn,vi er i rute .

3 Likes

Finnes det 3-parts analyser av Smoltek?

Og pussig at ikke Redeye følger denne? Svensk tech day 25.11 - men ingen Smoltek

image

Kunne ønske at markedet tenkte det samme som deg!:slight_smile: Hva tenker dere gjengangere i tråden her om tiden fremover? Biter meg fast her og sitter solid i minus :upside_down_face:

Jeg sitter ihvertfall :+1:
Kjøper mer når MGF har «bunnet»
Dette henger ikke på greip.

1 Like

Gammelt nytt men grei å ha i bakhodet.

Patent 65 er i boks.

2 Likes

Om man skulle kjøpe seg inn her nå, er det tegningsrettene som gjelder eller er det like greit å kjøpe aksjen? Kan noen oppsummere hvordan tegningsrettene fungerer, var det 4 retter for 1 aksje? Og hva er pris på aksjen dersom man sitter med TR?