Du får regne ut i fra dagens kurs,må også huske på at de går nesen et år. Så har du lite penger nå og får mer til neste år kjøp t retter.
“Teckningskursen ska dock aldrig kunna fastställas till ett lägre värde än kvotvärdet och inte till ett högre värde än 93,75 SEK.”
Hva er kvotvärdet her?
Fin presentasjon om SMOLTEK i dag. Spennende med SMOLTEK Innovasjon og nye forretningsområder: Energilagring, energikonvertering og medtek.
Utrolig MCAP for dette selskapet nå
He He. Ja ganske utrolig lav Mcap. Knapt mer enn cash
Tror mange prøver å time bunnen. Spesielt mtp på MGF. Hvor mye har de igjen mon tro?
Som noen svensker påpeker er badeballen presset langt under overflaten nå.
Samsung hevder de vil ha chip i produksjon i 2022 som kun er 3 nanometer høy. Meget mulig vi er med der.
Tok sjansen på at vi er i nærheten av en bunn. Første lille kjøp siden MGF startet herjingen.
Jeg fikk i går kveld endelig sett presentasjonen av Smoltek fra tirsdag (begynner fra 10:41:30), og hovedinntrykket jeg sitter igjen med er at selskapet ikke har kommet så langt frem som jeg tidligere har fått inntrykk av.
Jeg har tidligere hatt inntrykk av at det er like før de er klare for kommersialisering av sine produkter, men her virker det som det fort kan være et stykke igjen. Selv om de selvsagt har to pilotprosjekter hvorav det ene er utsatt fra i høst til 01.03, og det andre forhandles om utsettelse iflg VD.
De har tidligere sagt at de ikke skal ta noe til markedet selv, men at dette er det deres lisenstagere som skal gjøre. Nå virker det som at de potensielle lisenstagerne ikke er mange, eller ivrige, nok til at dette «går av seg selv», og VD sier i presentasjonen at de «jobber med» å avgjøre om de skal selv lage noen form for prototyper for å ta til markedet. Dette ser jeg på som et svakhetstegn da ting tydeligvis ikke har gått så enkelt som de først hadde forestilt seg.
I tillegg undrer det meg at de ikke ruster bedriften med mer folk som spesialiserer seg inn mot kommersialisering/innsalg til markedsaktørene.
De kjører på med R&D og nye innovative prosjekter, men dette er ting som vil ta mange nye år, før de er klare for lisensavtaler.
Spørsmålet jeg stiller meg er om selskapet, som er fullt av ingeniørkunnskap og teknisk/akademisk dyktig personell, er klare for overgangen fra universitetslaboratoriet til å bli en kommersiell aktør.
Dette er ikke ment som et «baisse-innlegg», og jeg håper det er noen som kjenner selskapet bedre enn meg som har lyst til å kommentere hva de tenker om presentasjonen og status per idag. Prismessig begynner selskapet å bli «billig» sammenlignet med toppen i høst, men det forutsetter jo at selskapet klarer å levere etter hvert.
Forlenget lisensavtale til 31 Desember ?
Fått fordøyd meldingen litt i helgen.
Den er bull i mine øyne.
MGF fortsetter selvsagt å ødelegge festen.
Har mistet tellingen på hvor mye de har kastet ut, men det må dreie seg om over 500k aksjer. Kan umulig være så mye igjen.
Sitter spent med videre
MCAP nå er kun for patenter og cash.
Dvs INGENTING er priset inn. En avtale vil ta markedet fullstendig på sengen.
Jeg kjøpte en håndfull tegningsretter (Smoltek TO 4) tidligere i høst. Hvilke tidsfrister/nøkkeldatoer må jeg passe på?
Hei!
Må tegnes før 3 november 2021
Kan ikke tegnes før 20 oktober 2021.
La merke til MGF lå på et brukbart nettosalg også i går. I dag har de vært fraværende så langt.
En gang må det jo ta slutt.
Den ene avtalen skal evalueres rett over nyttår.
Da avsluttet vi dagen på HOD.
MGF var nettokjøper.
Skal vi satse på reprising nå da?
Voldsom oppgang i dag. Noe spesielt som skjer? Nærmer det seg en dato for avklaring om partnerskap?
Ja
Nærmer seg avklaring hos begge. Den ene løper riktignok ut mars.
Hvis MGF er noenlunde tomme når/hvis det kommer gode nyheter, så har vi liten motstand oppover.
Har jeg forstått det riktig at warranten SMOL TO4 gir 30% rabatt på kursen en periode i oktober, og samtidig legger et tak på makspris man betaler for utøvelse på SEK 94? I så fall burde vel denne trades en del høyere gitt prisen på underliggende i dag?
Eks: Med dagens kurs på 54 kroner ville utøvelse av en warrant gi en rabatt på 54*0,3=16,2kr. Da burde den jo minst være verdt 16,2kr. I tillegg har den jo en tidsverdi som en call-opsjon med strike på 94 som også bør være verdt en del. Likevel trades den for 13,8kr…
Ser ut som våre svenske venner tror på oppgang i dag. Og de har tro på en avtale i løpet av noen mnd.
Her har vi altså et intervju hvor CEO snakker om at de håper på å kunne bidra til kostnadsreduksjon for elektrolysører og i neste øyeblikk namedropper Elon Musk. Dette er jo drømmer og selvfølgelig spekulativt av meg å trekke frem, men hadde jo vært fint om vi fikk en kombinert hydrogen og Tesla-effekt i aksjen På den mer seriøse side; han sier at de hentet penger når det gjorde fordi det var mye risikoapetitt i markedet, og det bestemte seg for å “stay strong” i stedet for å ende opp i et annerledes finansielt klima senere (hvor det hadde vært vanskeligere å hente penger?)
Ellers; nytt nyhetsbrev:
https://mailchi.mp/1bccad4b9236/smoltek-newsletter-june-5005102?e=6fd4121faf
Gårsdagen rapport.
Hva tenker dere trofaste aksjonærer som har fulgt selskapet lenge? Fortsatt sterk i troen på at dette blir bra til slutt?
Her kan det fort smelle ,stor avtale el oppkjøp ,har tro på at de sitter på teknologi for framtiden.Og da kan stor gjedda glefse til som lyn i fra klar himmel.
Er med hele veien.
Enten 0 eller 500