Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Smoltek

Noe off topic, men hva i alle dager er det som kan motivere disse til å lempe ut aksjer så langt under emi-kurs, som igjen var så langt under kursen den dagen emisjonen ble gjort? De begynte jo med det fra dag en. Jeg fatter ingenting😅

Nei, Gud vet

Kanskje de har en fast «Pool» av investorer som deltar i samtlige emisjoner. Går man i pluss på 70%og minus på 30% er det ok. Ala Fredly

3 Likes

Kom 10k på kjøpssiden nå, det er litt uvanlig basert på det jeg har sett av handel i Smoltek tidligere. Blir spennende å se utviklingen nå frem mot påske og avklaring med den første kunden.

2 Likes

Gnager vi oss gjennom 53 er mye gjort med MGF skulle man tro.

1 Like

Forbannelsen fra MGF er iferd med å slippe taket ser det ut som :chart_with_upwards_trend:

Hvor hadde vi vært uten dem? 100?

Noen som har erfaring med disse TO-rettighetene de driver med i Sverige?
Slik jeg ser det, burde jo TO4 vært handlet til 30% av kurs pluss et premium for maks innløsningspris minus en likviditetsrabatt i papiret.
Slik det er nå kan du jo kjøpe 3.500 TO4 i stedet for 1000 aksjer. I og med at TO4 er eksponert som 30% rabatt av aksjen skal jo denne i teorien følge utviklingen slavisk i underliggende.
I og med at maksimal tegningspris ved konvertering er 93,75 som svarer til aksjepris på ca. 134 sitter du jo på en gratis opsjon på 2.500 aksjer på kurs 134 og opp.
Pr. nå handles jo TO4 med rabatt på aksjen og det er jo litt fristende å ta en del opsjoner her.

Risken er selvsagt likviditeten i papiret, og at du kanskje må slippe noen prosent om du skal realisere noen av TO4 før konvertering. Noe erfaring rundt dette? Pleier TO-prisen ofte bli presset gått under verdi når det nærmer seg konvertering for at folk ikke ønsker å gjøre innskuddet på 70% ?

3 Likes

Jeg har spurt meg det samme. Det virker jevnt over som om TO er for lavt priset, siden den gir 30% rabatt på kursen burde den jo være priset til minst 30% av kursen til underliggende. I tillegg er det call-opsjonen på 94 (slår inn ved 134) som kan bli meget lukrativ dersom aksjen virkelig skulle skyte fart. Selv om vi snakker om en oppgang på over 100% så er det slett ikke umulig, og en slik opsjon ville absolutt ha en verdi i opsjonsmarkedet.

Jeg har kjøpt meg opp litt i TO, og utfordringen er som du skisserer likviditeten. Dersom man har tålmodighet kan man ligge og bunnfiske hele dagen og være heldig med at noen er nødt til å krysse spreaden og selge til din bid, men det kan ta mange dager å få det antallet man ønsker. Ofte spretter kursen opp og ned godt over 10% intradag.

2 Likes

Nyheten slår nok ned som en bombe i industrien,og blir nå spred verden rundt.Her er det bare og låse aksjene og kjøpe mer om mulig.

4 Likes

Her er Samsung sin tynneste kondensator.

2 Likes

Kjip melding…

Fy f…

Ikke akkurat god tid til å lese den før børsen stenger heller! :flushed:

Veldig kjip nyhet ja… Men ikke helmørk da:

“Tillverkaren fortsätter nu med utvecklingen av denna process och Smoltek ser goda möjligheter till att ta upp samarbetet igen när deras arbete har kommit längre. Parterna kommer även att hålla en tät dialog kring andra möjligheter att kommersialisera Smolteks CNF-MIM-teknologi.”

“I det här fallet handlar det om en riktigt stor aktör med betydande utvecklingsresurser, och det gör att vi ser positivt på våra möjligheter att återkomma som formell partner inom ramen för detta eller något annat av deras pågående utvecklingsprojekt”

Hvordan tror dere dette blir i morgen? Kommer mange som fikk det med seg for sent i dag selge ved åpning og bidra til enda lavere kurs?

1 Like

Kjøpsmulighet…

Akkurat det jeg lurer på… vil markedet overreagere på nyheten? Det virker jo som denne tungvekteren er veldig interessert i produktet, men per nå er de ikke klare for det…

Kjip melding, ingen tvil om det. :face_with_raised_eyebrow: Bruker ikke stop-loss i Smoltek pga heftig volatilitet, men fikk dessverre igjen for det idag. :confounded::sweat_smile:

Hadde jeg vært på plass når meldingen kom, så hadde jeg muligens solgt om jeg hadde fått over 45kr, men nå ser det ut som det toget har gått og da gidder jeg ikke selge på disse nivåene.

Sånn jeg ser det, så er det bare å putte aksjene i skuffen og vente på at selskapet får noen andre på kroken.

Kan godt hende den går til 30kr imorgen, hva vet jeg. Men jeg tror på teknologien, og jeg tror vi skal opp igjen. :+1::+1:

4 Likes

Tror også at dette kan være noe for fremtiden… og så kommer det jo en ny mulighet allerede i Q2:
“Båda dialogerna är aktiva och vi hoppas kunna återkomma redan under första kvartalet med mer information angående förutsättningarna för en fortsättning av det första projektet, samt under andra kvartalet vad gäller det andra projektet.”

Har vørt her siden forrige toppnotering, fikk snittet ned godt tidligere i uken selvfølgelig alt for tidlig. Ser ut til at jeg dår muligheten igjen. Inn it for the long run. Er så lavt at den kan gå i 0 for meg. Selger når den passerer 100 igjen🥳

1 Like

Veldig bra, de trenger en omstilling og en mer kompetent leder når det kommer til kommersialisering :ok_hand::ok_hand:

1 Like