Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Smoltek

Kjedelig at det ikke ble noen fortsettelse av avtalen, men det lukter jo fortsatt interesse.

Jeg prøvde meg på en graf over payoff på TO4 gitt ulike priser på underliggende, hvis jeg ikke har gått glipp av noe må da TO 4 fortsatt være et meget godt kjøp på dagens pris?

På Discord-kanalen (https://discord.gg/k5GwD4Hr) ligger det “referat” fra en bruker som har snakket med styreleder (hvis jeg forstår svensk riktig), og han har også snakket med avgått VD. Spennende lesning, og virker troverdig, selv om jeg ikke kan vite det.

Kan leses herifra og nedover: Discord

2 Likes

Tenker dette nå er enda mer et oppkjøpscase. Pakker mine x tusen aksjer i skuffen. Ingen bekymring her.

Styreleder kjøpte 15 000 aksjer på fredag: https://tinyurl.com/4626373u

8 Likes

Hva vil skje med TO-ene om det skulle bli et oppkjøp?

Klarte ikke finne ut nøyaktige vilkår for et slikt scenario med Smoltek TO 4, men du har rettigheter også som opsjonseier.

Det kan for eksempel løses på denne måten:
" Om Bolaget blir föremål för uppköpserbjudande (”Försäljningen”), ska Optionsinnehavaren – under förutsättning att Aktieägare som tillsammans representerar mer än 50 procent av aktiekapitalet i Bolaget, antar erbjudandet –genom meddelande enligt punkt 10 nedan underrättas om Försäljningen. I meddelandet ska intagas information om acceptfristen för uppköpserbjudandet respektive tidpunkten för försäljningen till tredje man.Skulle Bolaget lämna meddelande om Försäljning enligt ovan, ska Optionsinnehavaren – oavsett vad som i punkt 4 ovan sägs om tidigaste tidpunkt för anmälan om Teckning – äga rätt att göra anmälan om Teckning från den dag då meddelandet lämnats, förutsatt att Teckning sker på sådan tid att den kan verkställas senast dagen före utgången av acceptfristen för uppköpserbjudandet respektive dagen före genomförandet av försäljningen till tredje man."*

Alternativt kan et oppkjøpstilbud komme med forslag til pris per aksje og per opsjon.

Kan ikke se at vilkår for et slikt scenario er definert for TO4, men mulig noen vet noe mer?

Svaret får vi om det kommer et oppkjøp før oktober, og det er vel ikke så veldig sannsynlig? :slight_smile:

SMOLTEK Årsrapport 2020 er publisert. Har samlet noen utdrag. Og så drister jeg meg frem med et spørsmål eller kanskje en påstand: Er dette et av nordens kommende Unicorns (gründerbedrift som blir verdsatt til mer enn én milliard dollar) ?

Nøkkeltall
Emisjon gjennomført Q4-2020, tilførte 75 MSEK. Det er utskrevet tegningsopsjoner for en ny kapitaltilførsel høsten 2021. Hvor mye som kommer inn avhenger av kursen og interessen for å benytte tegningsopsjonene.

Rörelseresultat (driftsresultat) 2020: -13,5 MSEK
Kassaflöde från den löpande verksamheten 2020: -14,4 MSEK
Kassaflöde investeringsverksamhet (Immateriella og materielle anläggningstillgångar) 2020: -11,6 MSEK
Kasse 31.12.2020: 87 MSEK

Fra Q1 - rapport 22.4.2021:
Rörelseresultat (driftsresultat) Q1 -2021: -7 MSEK
Kasse 31.3.2021: 79 MSEK

MCAP 7.5.2021 (kurs 33 SEK): 259 MSEK

Hvem er SMOLTEK - Fra innledningen i Årsrapporten:

Smoltek utvecklar processteknik och applikationskoncept baserade på kolnanoteknik för att lösa avancerade materialtekniska problem inom flera industrisektorer.

Den unika teknologin möjliggör exempelvis tillverkning av halvledarkomponenter med mindre
formfaktorer, högre prestanda och lägre energiförbrukning inom halvledarindustrin. Bolagets
patentskyddade teknikplattform har också potential att revolutionera andra industrisektorer,
som exempelvis energikonvertering och energilagring eller biomedicin.

Bolaget skyddar sin unika teknik genom en omfattande och växande patentportfölj bestående av ett 100-tal sökta patent, varav 65 stycken idag är beviljade.

På vei ut av labben - Videre fra årsrapporten:

Under våren 2020 tecknade bolaget två separata licensavtal för utvärdering av CNF-MIM-teknologin. Det första med en ledande kondensatortillverkare och det andra med en ledande
tillverkare av passiva komponenter, inklusive kondensatorer.

Kursen fikk seg en trøkk i mars da den ene avtalen ble avsluttet, uten kommersiell videreføring. VD byttes ut og de leter nå etter ny. De faglige resultatene fortsetter å komme. Mer fra rapporten:

Efter årets utgång
I mars 2021 meddelade Smoltek att bolaget har utvecklat världens tunnaste kondensator. Den utgörs av en prototyp av en CNF-MIM-kondensator som endast är några mikrometer hög och som tillsammans med det nödvändiga substratet har en total höjd om knappt 40 mikrometer.
Trots sin mycket låga bygghöjd har kondensatorn en kapacitansdensitet om 500 nF/mm2 (nanofarad per kvadratmillimeter), en ekvivalent serieresistans under 10 mΩ (milliohm) och en interninduktans under 15 pH (picohenry).

Bolaget meddelade den 18 mars att det utvärderingslicensavtal som ingicks i mars 2020 med en av världens största kondensatortillverkare inte förnyas och att det underliggande utvärderingsprojektet är avslutat. Kondensatortillverkaren fortsätter i egen regi att utveckla en alternativ process för del av produktionskedjan utanför Smolteks teknologiplattform, men som har potential att ytterligare höja attraktionskraften i CNF-MIM-tekniken och bolaget ser goda möjligheter till att ta upp samarbetet igen när deras arbete har kommit längre. Parterna kommer även att hålla en tät dialog kring andra möjligheter att kommersialisera Smolteks CNF-MIM-teknologi.

Den 19 mars meddelade bolaget att Anders Johansson och styrelsen i Smoltek Nanotech Holding AB gemensamt har beslutat att genomföra ett vd-skifte i bolaget. Anders Johansson lämnar vd-rollen, men kommer att stå till verksamhetens förfogande i ytterligare sex månader för att tillse en fullgod överlämning. Marie Landfors är under tiden utsedd till tillförordnad vd. Styrelsen har inlett en rekryteringsprocess av en permanent vd för bolaget.*

Synspunkter ?

2 Likes

Jeg har fortsatt tro på denne, og kommer heller til å øke enn å kaste kortene. Nå er jo tegningsrettene historisk billige, og jeg tror interessen kommer til å ta seg opp voldsomt dersom det publiseres spor av positive nyheter.

2 Likes

Aktiedagen Göteborg 17 maj 2021

Presentasjon fra SMOLTEK kl. 18.30

https://www.youtube.com/watch?v=JMJL31-ekS8&ab_channel=Aktiespararna

5 Likes

Er dagens +21% pga analysen?

1 Like
1 Like

Opp 12% så langt i dag, uten at jeg helt kan se hva som er grunnen…

Virker som det er forventnings rally,vi får håpe de har rett.

https://www.avanza.se/placera/forum/forum/smoltek-nanotech-hol.html#7911656

Det er jo ikke astronomiske volum heller, så det blir jo store utslag så fort noen vil handle litt.

Tre nye patenter.

2 Likes

Tegner seg for 400 k må da være et bra tegn.

https://marknadssok.fi.se/Publiceringsklient/sv-SE/Search/Search?SearchFunctionType=Insyn&Utgivare=Smoltek&PersonILedandeStällningNamn=&Transaktionsdatum.From=&Transaktionsdatum.To=&Publiceringsdatum.From=&Publiceringsdatum.To=&button=search&Page=1

2 Likes

Tanker om dagens melding??

Skulle gjerne sett en 3p vurdering av industriell realisme og potensiale.

Se her ja,anbefaller Smoltek og kursmål 71 kr.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/07/08/smoltek-mangold-inleder-bevakning-av-smoltek-med-riktkurs-pa-71-kronor-rekommenderar-kop.html

1 Like