Fy faen
Nydelig gutter
Jo høyere nivå vi ligger på når avtaler kommer, jo større blir himmelferden
Fy faen
Nydelig gutter
Jo høyere nivå vi ligger på når avtaler kommer, jo større blir himmelferden
Spennende selskap. Var litt for tidlig inne med en lyttepost , men har vektet meg opp nå når det ble litt mer volum.
Blir spennende å se om det kommer noe “breaking news” i morgen. https://www.smoltek.com/single-post/2019/11/27/Smoltek-is-attending-EDAPS-2019-in-Taiwan
Ny fin dag for Smoltek
Og gryende optimisme i svenske forum.
Virker som flere tror en avtale er nært forestående.
det hadde vært fint med en avtale, men enda bedre om de ble solgt for 10 milliarder SEK som ble antydet på placera…
Da hadde vel vi begge vært inne på PCIB top 50 listen vil jeg tro
hvis du ikke er der allerede da
Det er ikke bare i Pcib de drømmer om enorm kursoppgang.Slår det til med 10 milliarder Dollar i oppkjøp av Smoltek ? Spennende og se hvem som får det største budet.
https://www.avanza.se/placera/forum/forum/smoltek-nanotech-hol.html#6953263
Dette virker som et særdeles spennende selskap!
Mcap på 350-400k SEK og selskapet står klar til å utlisensiere sine produkter i et marked som skriker etter alt som er raskere, sterkere og så komprimert som man kan få det. IoT kommer til å ta av de neste årene, og markedet for halvledere/semiconducters har jeg veldig tro på fremover. At Smoltek kan bli en nøkkelpartner for noen av de store selskapene her, ser jeg som svært sannsynlig.
Jeg liker spesielt godt at ledelsen i selskapet eier så stor del av butikken. Var det noen som nevnte 60%? Det er i så fall helt rått!
De nylig inngåtte avtalene med DC Advisory og Honeybadger bekrefter at de gjør seg klar til kommersialisering, og jeg tror det kan bli noen spennende måneder for denne gjengen fremover.
Takk til dere som har bidratt i tråden her, jeg har lastet opp og er klar for en spennende reise!
måtte bare smelle inn denne , var for bra til å bare la ligge på et svensk forum
AI, INTEL, you name it Interesse eksisterer, avtale kommer, smoltek er klar Silliconet er på vei ut.
Datamaskiner av nanorør av karbon står overfor et øyeblikk som gjør det-eller-bryter.
En måte å lette dataoverføring på datamaskiner på er å bringe minne og prosessering nærmere hverandre. Men å oppnå dette med silisium er vanskelig på grunn av måten halvlederflis er bygget på. Mitra ser på karbon nanorør som en utvei.
Disse halvledende nanomaterialene kan erstatte silisium i transistorer og andre kretselementer. Og fordi nanorør kan formuleres til blekk, kan forskere lagvis dem i flernivåkretser - noe som er upraktisk med silisium. Minneoppstillingsanordninger kan gli i stabler av karbon nanorørkretser, hvert lag kobles tett til de over og under av et lag metallledninger. Denne designen bryter flaskehalsen i minnet ved å tilby flere korte avstander for data å reise, og reduserer dermed tiden og energien som brukes til å hente og sende data. Mitras modeller antyder at 3D-stablede nanorørkretser begge er tre ganger så raske som og tre ganger så energieffektive som tilsvarende silisiumsystemer. “Det er ingen annen måte å forbedre ytelse og energibruk,” argumenterer han.
Nantero tilpasset sin produksjonsprosess til å jobbe med eksisterende utstyr. Fujitsu Semiconductor lisensierte Nanteros minneteknologi i 2016 og har kunngjort at den vil bruke teknologien i et produkt som kommer ut en gang i år. Schmergel sier at andre selskaper har lisensiert teknologien under taushetsavtaler.
Så langt har SkyWater avsatt et nytt rent rom for arbeid med karbonananorør, med et eget ventilasjonssystem fra resten av fab. Det er et stort sett tomt, hvitmurt område. På en frysedag i begynnelsen av februar jobbet ingeniører med å installere det første utstyret, en våt benk som de vil bruke for å sette nanorørene på skiver.
Teamet har til slutten av 2020 å bevise at de kan produsere karbon nanorørkretser. I følge prosjektets tidslinje vil SkyWater da tilby potensielle kunder et produktutviklingssett. Det betyr at kundene vil kunne laste opp parametere for et ønsket elektronisk system, og SkyWater vil bruke programvare for å konvertere det til en karbon nanorørdesign og deretter produsere den.
Hvis alt går etter planen, sier SkyWater-president Thomas Sonderman at elektronikk av karbon nanorør kan bidra til å gjenopplive halvlederindustrien i USA. Landet har foreløpig ingen blødende halvlederfabrikker. Men USA er ikke det eneste landet som jobber med denne teknologien. Kina har store ambisjoner for sin halvlederindustri og finansierer karbon nanorørforskning, inkludert en stor gruppe ved Peking University. Forskere i Europa tester også produserbarheten til disse kretsene.
Belgia-baserte Imec, et halvlederforskningsfirma, har holdt karbon nanorør på radaren sin, sier programdirektør Iuliana Radu. Selskapet fokuserer på anvendt forskning, og av den grunn vendte organisasjonen seg bort fra eksperimentelt arbeid på nanorør for omtrent ti år siden, legger hun til. “De var så langt fra industriell adopsjon, det gikk på bakbrenneren,” sier hun. Men karbon nanorør enheter har begynt å trekke fremover i selskapets benchmarking studier, som sammenligner ulike nye enhetsteknologier. Så Imec jobber nå med å bringe nanorørelektronikk inn i fabelen, parallelt med DARPA-prosjektet. I stedet for å utforske 3D-integrasjon, vil Imec se på nanorørens grenser: hva er de best mulige nanorørstransistorer selskapet kan lage med store volum, hvor små kan de være, og til hvilke kostnader?
IMEC er oppføringen for Smoltek i sektoren:
"Franklin regner i mellomtiden med at suksess for elektronikk av karbon nanorør vil henge sammen med involvering av et større selskap, som Intel, Samsung eller Taiwan Semiconductor Manufacturing Company. “Alle de store selskapene i halvlederverdenen vet om dette prosjektet, og de venter på å se hvordan det spiller ut,” sier han.
Les alt nå Si hva du synes.
Spennende å tenke på at Smoltek-gjengen er i Sør-Korea/Taiwan as we speak…
Fant også denne artikkelen fra oktober som jeg syntes var interessant. Den viser at Smoltek ligger langt fremme i bransjen.
“We couldn’t have had a better pre-setting for our paper, presented at the conference by R&D Engineer Dr Sascha Krause. The Smoltek paper also received the Outstanding Award as voted by the PCNS attendees ”, says a pleased Ola Tiverman, COO at Smoltek.*”
Velkommen ombord
Ting tar som kjent litt lengre tid enn det man først tror, når det gjelder ny teknologi.
Men ser det ut som ventetiden straks et over faktisk. Har vært med i ca 12 mnd, så skal klare noen mnd til
Det er bare å ta plass på en nydelig reise
Takk, takk! Jeg kjente faktisk FOMO’en tok tak i går/dag morges. Måtte flytte noen midler mellom to banker før jeg kunne kjøpe, og så tok det så lang tid.
Jeg så for meg at de satt med kontraktsbordet i Taiwan og skulle få det gjort før juleferien. Men jeg kom meg inn i tide!
De har vel hatt et uttalt mål om lisensavtale i 2019, men spørs nok om ikke vi må ut i 2020 før det skjer noe nå. Uansett veldig positivt at de har inngått avtale med DC Advisory. Har en følelse av at jeg har kommet inn på et gunstig tidspunkt med tanke på «ventetid» , selv om jeg selvsagt gjerne skulle kommet inn på 50-tallet i stedet for på 60-tallet. Men tror den kan gå fort avsted når de begynner å lande avtaler!
Her er det vel stor sjanse på avtaler på kort sikt. Men dette er også slik jeg ser det en meget aktuell oppkjøpskandidat.
Ja, det ser veldig lovende ut fremover!
Ryddet opp i det «løse rasket» som lå der nå
Likte denne kjappe presentasjonen. Den er litt gammel, men forklaringene er enkle og gode, synes jeg.
Ser ut som vi får en hyggelig julegave i Smoltek også.
Nanoteknologi er framtiden.
Ingen vits å se seg bakover.
Det blir veldig hyggelig for de som kom tidlig inn.
Spør enhver aksjesparer og spekulant hva drømmescenario av en aksje skulle vært. Et Opticom MED substans ville nok ligget høyt på listen. Og det er hva vi har å gjøre med her
Ja, et selskap med framtidens teknologi og 80 + patenter (inkl. søknader) https://www.smoltek.com/ip-portfolio
Og en børsverdi på “skarve” SEK 460 mill.