Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Smoltek

Veldig vanskelig case å selge inn til venner :smiley:

Har nevnt det for et halvt dusin bekjente, som kjøper aksjer med jevne mellomrom. Ingen har foreløpig kjøpt.
Kjedelig å bli rik alene :smiley:

Men poenget blir da at det ligger et uforløst kjempepotensial kursmessig når «den gemene hop» tør gå inn i aksjen.

3 Likes

Hva gjør at de ikke kjøper seg inn?

Klart at potensialet er enormt dersom det klaffer for Smoltek. Men vi må heller ikke neglisjere det faktum at denne investeringen innebærer en større risiko enn en investering i et mer etablert selskap.

Det er vel ofte essensen i hvorfor ikke «alle» kjøper, selv om caset ser bra ut. For min egen del så innser jeg at jeg har en faglig begrensning når det kommer til å vurdere Smolteks sjanser for å lykkes. Jeg vet rett og slett ikke nok om hvilke faktorer som gjør at de store selskapene vil velge Smoltek fremfor noen andre som holder på med noe lignende.

Jeg baserer min investering på følgende:

• Internet of Things (IoT) og AI er i kraftig vekst og vil bare fortsette å øke de neste årene med inntoget av 5G verden over. Alt skal gå raskere, mer data skal prosesseres og «dingsene» skal bli mindre. Semiconducters blir viktigere og viktigere, og nanoteknologien vil bli «next level».

• Selskapet har forsket og utviklet produktene/teknologien i nesten 15 år, og de er nå klare for kommersialisering.

• Styret og ledelsen eier nesten 60% av selskapet og flere bladde opp hundretusener i sommer for å kjøpe opsjoner som gir dem rett til å kjøpe aksjen til ca 110-120 kr (husker ikke eksakt pris, men det var noe rundt der). Opsjonen betalte de ca. kr 7,- for. Kurs i dag er 73 og i sommer var den 50-60. De har altså klokkertro på prosjektet!

• Smoltek har nylig signert kontrakt med DC Advisory og et PR-byrå, som sier meg at de nærmer seg markedet.

• Veldig få «eksterne» har investert i selskapet, noe som vil gjøre at kursen vil gå fort oppover dersom det blir suksess.

Når dette er sagt så har jeg full forståelse for de som velger å la være å investere før selskapet har kommet seg gjennom den kritiske kommersialiseringsfasen. Men jeg har vurdert det dithen at jeg er villig til å ta risikoen fordi det vil muligens gi meg en større avkastning. :rocket::star_struck:

5 Likes

Og om jeg ikke husker feil er det 6,6 mil aksjer ink tegningsaksjene,med andre ord ikke mange frie aksjer.

2 Likes

Selskapet består pdd. av 6 377 338 aksjer og de 10 største aksjonærene (primært Styret og ledelsen) eier 67,6% av disse aksjene, noe som tilsvarer 4.311.080 aksjer.
Da sitter vi igjen med 2.066.257 “frie aksjer” fordelt på ca 1900 aksjonærer, som gir et gjennomsnitt på 1087 aksjer pr. aksjonær.

“Smoltek my Precious” merry x-mas and happy hollidays :santa: :fireworks:

4 Likes

Bra driv i kursen i dag lille julaften er godt tegn for ny året.

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/829121/smoltek

3 Likes

Helt nydelig folkens :smiley:

Et fantastisk utgangspunkt for 2020, og kontrakter.

3 Likes

En julehilsen i fra Smoltek.God jul.

https://mailchi.mp/db05a241b013/smoltek-newsletter-spring-4694741?e=e886665be5

4 Likes

Et lite innsidekjøp på lillejulaften. Innovasjons-sjefen kjøper 1000stk til kurs 80-79.9. :+1:

3 Likes

Ifølge et innlegg på avanza sitt forum så solgte samme mann ca 3000 aksjer i sommer for kr 65,-.

Og nå kjøper han tilbake 1000 stk for kr 80,- :partying_face:

DET må jo være et meget positivt signal om at gjennombruddet er nært forestående! :rocket::rocket::rocket:

3 Likes

Det står vel nesten direkte at det er i nyhetsbrevet,så 2020 kan bli Smoltek sitt store gjenombrudd.Kan ikke fatte noe annet en at oppkjøp blir en realitet når de begynner og selge ut lisenser og de viser at produksjonen går bra.

3 Likes

Sitat:

«However, in the third quarter we got confirmation that for future architectures capacitors in the range of 20 µm or lower would actually be useful. This is a perfect fit for our concept – and the industry is aware of that!»

2 Likes

SMOLTEK: VD SÄLJER AKTIER FÖR 0,5 MLN KR

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Spotlightlistade nanoteknikbolaget Smolteks vd, Anders Johansson, har den 30 december sålt aktier i bolaget för 0,5 miljoner kronor, motsvarande 10.200 aktier.

Det framgår av inrapportering till Finansinspektionens insynsregister.

Efter affären äger Anders Johansson 140.600 Smoltek-aktier, enligt ägardatatjänsten Holdings.

Kan meget mulig komme en dipp pga salget. Heldigvis har man noen midler ledig :+1:

Sjekk oppkjøp pris i bransjen,og Samsung vil gå nye veier for og nå sine mål.

Fikk selv litt nå på 70

2 Likes

Er fallet i dag begrunnet med innside salg?

Ja
Var en som solgte for litt under en halv mill på årets siste handledag.
Dog bare en liten brøkdel av hans totale innehav.
Kan være skattemessig betinget.

Ligger på «bunnfiske» på 67 meters dyp :+1::smiley:

2 Likes

Du er mer tålmodig enn meg, jeg kjøpte meg opp på 69 :wink:

Men om et års tid så er det ikke så nøye om det var 67 eller 69 tenker jeg… :crazy_face::rocket:

2 Likes