Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Småsparerne som presser prisen opp, Almås snart solgt 54 mill aksjer. Folk er gale…

Flere selskap blandt de på topp som ikke har den aller beste likviditeten ref. proff. Som nå må gjøre noen «grep» før det er for :alarm_clock:

Pump and dump?

Driver Almåsen å dumper ut aksjer? #ikkeoverrasket

Du skal ha for å gjøre ære på valg av navn her inne.

Harefrøken Invest har solgt seg ned fra 131 mill aksjer til 77 mill. Kvittet seg med nye 4 mill aksjer tirsdag denne uken.

1 Like

Og hvilke økninger viser siste liste?
Sandefjord invest legger på med 5 millioner til.
Men det fokuserer ikke du på i ditt selvgode sinn.
Pro as øker denne uken med 57,14m.
Men det fokuserer ikke du på i ditt selvgode sinn.

AUBERT INVEST AS……

Jeg så ikke Geir hadde solgt noen aksjer, fokuserte litt høyere på listen av familien. Deretter slettet posten men den drar du opp?Beklager deres høyet

Her velger du altså ignorere begge sider som er skjedd og hakker løs på retails og ler hovent etter å fremstille bildet feil….

Når du ønsker å fremstå så prektig som du ønsker før med ærlig penn.

Oven i fra og ned folk gidder jeg ikke diskutere med. Du ser du får brukere med deg som ikke kan lese en aksjonærliste.
Det gjør deg selvsagt ironisk nok ingenting

2 Likes

544% opp i år, vi får se hva vi ligger på etter neste emisjon, hauserene sier vi skal opp til 0,3 denne uken, kanskje verdt et lodd?.
Fornøyd med at jeg var med på forige emisjon på 0,02, skal holde denne helt til SIS har utspilt seg.

2 Likes

Må vel være shorter som brenner seg?

Aksjen kryper stadig oppover. Hva er det som er årsaken, eller er det bare pump and dump?

Kanskje pump og pump

1 Like

Og hva underbygges det i så fall av?

«Det stiger for at det stiger»

2 Likes

Gode sjanser for et vellykket fase 2 så det er vel folk som har begynt å posisjonere seg, og en del tradere.

Star skrev Snart 01.03 Kommer løsning 4kr

Mega kjøpsmulighet

Selskapet har tilstrekkelig finansiering frem til 2Q26
Kilde: SB1M, SOFTX
Deler enestående utvikling
Hvis fase 2 er vellykket, antar vi at SoftOx vil kunne utstede nye aksjer langt over gjeldende aksjekurs
Basert på en utstedelseskurs på NOK 1/aksje, vil selskapet ha totalt 1,108 millioner aksjer utestående

Verdivurdering : Forutsatt at selskapet mottar tilstrekkelig finansiering og oppnår markedsgodkjenning, anslår vi NOK 1,8mrd i inntekter og NOK 722m i nettoinntekt innen 2030, basert på en 10% markedsandel og en 40% netto inntektsmargin. Basert på et pris-til-inntjening-forhold på 12,5x diskontert tilbake til 2024 og aksjeemisjoner etter fase 2 på 230 millioner kroner i området 0,5-1,5 kroner/aksje, gir dette en virkelig verdi på 0,53-0,69 kroner/aksje.

“…SpareBank 1 Markets acted as financial advisor to SoftOx Solutions in relation to the private placement of new shares conducted by the company in March 2024”. Og august 2024

og det gjør de gjerne igjen. Ref. “Forutsatt at selskapet mottar tilstrekkelig finansiering” som du siterer over.

16 prosent ned i dag, men tilsynelatende uten noen nyheter. Bare gevinstsikring?

Stolleken.

1 Like

Jeg som har skapt dårlig stemning på Shareville :sweat_smile:

1 Like

Du vil bare handle billig.

1 Like

På hvilken måte?

Ja, en bitter type i en kjellerleilighet etc. etc. har jeg blitt kalt der i dag etter å ha informert om noen basic fundamentale facts

1 Like

Aksjen drives opp av euforiske forventinger om at kursen skal videre opp. Uavhengig av de faktiske fundamentale verdiene. Som fungerer så lenge mange nok beholder conviction. Plutselig er strikken strukket for langt og grådigheten blir snudd opp/ned, hvor eksisterende aksjonærer knives om å komme seg fortest mulig ut. Med potensielt betydelig fall når den mangler tung støtte av fundamental karakter.

1 Like