Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Den gjengen kjøper og selger hele tiden, så de har nødvendigvis gått glipp av mye av oppgangen. Og så investerer de sikkert “alt” igjen også. Og da blir følelsen av 20% ned voldsom

Ok? “remains on track to deliver the Clinical Trial Application (CTA) for the Phase 1 clinical
trial” står det i Q4 rapporten. Den guider de fullført og rapportert i 2H25 og så skal de starte en (ordentlig?) fase 2 i 2026?

1 Like

EDF er eget opplegg som EDF finansierer. I teorien kan de legge ned alt drifte et skall og la EDF gå sin gang.
Sivilt trenger de 50-80 mill for å starte et fase 2 studie.

2 Likes

Ok. Da hadde jeg misforstått litt. Men jeg mener å ha hørt tidligere at EDF ikke betaler for alt innen det programmet heller?

Lest litt nøyere i Q-rapporten her nå. Fase 1 EDF er planlagt startet 1Q26, altså samtidig med fase 2 i VAP (sivil). Det man får før nyttår (og innenfor runway) er musedata fra EDF-prosjektet

1 Like

Jeg mener de dekker alt, men de har fått tilkjent finansiering for fase 1a og 1b nå, også vil resultatene her avgjøre om EDF går videre med dette eller ikke. De vil jo også finansiere produksjon og distribusjon til nato allierte om produktet går hele veien. Er en stund jeg leste meg litt opp på det, men mener det var sånn.

1 Like

Her har du de to løpene.
Nye gjengen som tok over etter Almås går ganske bra gjennom alt i en presentasjon fra august i fjor.

2 Likes

Men det er jo ikke to studier? Det er jo bare en ren safety del i den kommende fase 1-studien. EDF-devicen er fortsatt ikke forsøkt i mennesker

Softox får vel “kun” etterbetalt, slik at de først må funde alt selv…?

1 Like

H2 2026 iflg sliden du postet etterpå
image

Setter forresten pris på at du poster kildene dine osv :slight_smile:

Det er 2 studier, det ene kjøres gjennom EDF og det andre gjennom Købehavn sykehus, men klare synergier er det, for det er mer eller mindre samme produkt, samme blanding, mulig EDF sin er sterkere. Har ikke satt meg for dypt inn i akkurat dette, annet at det ene er ment for NATO/militært og det andre er sivilt og studier blir kjørt hver for seg.

Ja, det var det jeg husket

Ja, så jeg husket feil, er som sagt en stund siden jeg leste om dette, husket at det var noe som skulle være ferdig i H2. Så ikke ta hukommelsen min som fasit her nå😅

1 Like

Jeg tror ikke det, mener han Ulrik Spork sa at EDF funder seg selv, men de trenger penger til fase 2 sivilt og der trenger de mellom 50-80 mill for å få kjørt fase 2 studie på VAP.

Ja, det er allerede gjort en fase 1 med “sivil” SIS var vi enige om, men EDF-SIS er altså en helt ny device som starter på bar bakke sånn regulatorisk.

Det tror jeg er riktig ja, men tror de har kjørt en fase 1a der også.

Nei, de har ikke kjørt en fase 1a med EDF-SIS. Kun mus

2 Likes

Den er ny i så tilfelle. 95% sikker på at selskapet har vært klokkeklar tidligere på at det er Softox som må funde alt selv, for deretter å få refundert deler av kostnadene.

1 Like

Får se om jeg gidder å se den presentasjonen igjen. Kan være du har rett, men er ganske sikker på at de ikke må det. Rart de sier de kun trenger penger til sivilt fase 2 da i såfall. Men du får svaret på den presentasjonen fra august, der går de ganske grundig gjennom.

Avhengig av finansiering, kan sivil sis fase 2 starte medio 2026.
Se side 4 her:

Var slik tidligere. En av grunnene til at Softox var så salig underfinansiert. Og det gir i det minste utmerket mening. Redusere risikoen for å kaste bort penger på prosjekter som ikke leverer som forventet.