Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Mulig jeg er naiv. Men produktene er årsaken til at jeg har investert her. Jeg kan ikke se at vi har hatt negative meldinger om dem. At det koster penger og tar lang tid å få de på markedet burde ikke overraske noen. Det fallet som evt måtte komme fra dette går like fort opp igjen på positiv melding. Mulig det kan tvinge frem en partner tidligere enn planlagt🤔

5 Likes

Produktene er gode, der hersker ingen tvil, men brødrene Almås har latt egne interesser stå i veien for selskapets beste. Kursen har i to år nærmest utelukkende handlet om antall millioner i banken. Konstant underfinansiert, som endte med balletak på selskapet til slutt. Heller enn at fokuset var på utviklingsløpene med ditto kursoppgang.

Jallastempelet har dessverre blitt mer og mer fortjent. Og det tiltrekker ikke akkurat seriøse investorer.

5 Likes

ta en titt på hva hvem som eier selskapet. konkurs er ikke lett utvei.

Skal vel en del til for at det blir konkurs heller enn en salig utvanning som worse case. EDF-løpet bør være sikkerhet god nok til at noen pengesterke ser sitt snitt. Er ikke snakk om enorme summer.

3 Likes

det er litt fromme og lykke på oslo børs desverre. Dynamikken kunne like gjerne vert at man støttet opp om selskaper, men nå er ikke dynamikken slik.

Kanskje nykode fikser litt på det? eller ultimovacs?

Det er jo veldig få aksjer i selskapet idag. En emi på eksempelvis 20 kr med 1 250 000 aksjer skaffer vel 25mill. pluss kostnadene med emien utenom.

Dette kapitalbehoved er vel noe som skal dekke gapet som har oppstått mot sommeren som jeg leste endel mente kunne være tidspunkt for neste behov for mer kapital i utganspunktet dvs før kveldens melding.

Hvis de allerede nå tenker at det blir emisjon, så virker det veldig rart å sende ut kveldens børsmelding. Da burde de bare satt den først som sist? Samtidig, markedet må vite hva de eventuelt investerer i via emisjonen, så kan hende jeg tenker litt feil. Men emisjon i dag ville gitt høyere kurs enn emisjon i morgen :sweat_smile:

2 Likes

Hvis de ikke kommer med en melding i morgen tidlig at emi er satt og tegnet for 25 mill,?

Og alternativet til en emisjon er (mtp en langsiktig løsning)?

Partner, lån eller salg av deler av selskapet? Og kanskje flere alternativer jeg ikke kommer på. Men virker som at de heller vil balansere helt på kanten av stupet og gamble på en løsning uten stor utvanning selv om de risikerer at det fører til en enda større utvanning? Uansett vil en emisjon, på dagens kurs eller under, være mageplask sånn jeg ser det. Dette basert på selskapets mange muligheter til å hente mer penger på høyere kurser ved flere anledninger tidligere

Edit: Beklager, lån er kanskje ikke en langsiktig løsning. Men vanskelig å vite hva de mener med langsiktig :slight_smile:

3 Likes

Måtte dagens kjipe melding være en lærepenge for de som har lagt energi i å gjøre fokus på finansieringsbiten så lite akseptert som overhodet mulig. Hjelper lite at teknologien er uhyre potent når ledelsen er alt annet enn påskrudd. Og det blir ikke bedre av å stikke hodet i sanden.

1 Like

Ledelsen har nok litt for mange ganger trodd at det skulle komme store positive nyheter før neste behov for kapital. For all del, dersom man skaffer 25 millioner kr kjapt nå så hadde det jo vært bedre å avvente emi mot sommeren dersom man faktisk hadde fått gode nyheter og høyere emi-kurs men det er jo akkurat det ledelsen har gjort mange ganger tidligere ser det ut som, og nå imorgen beveger vel kursen seg ytterlige nedover.

Trodde du hadde mer enn nok med ørkensand og leirklatter :face_with_hand_over_mouth:

At noen er overrasket over kapitalbehovet til Softox er jo merkelig, da de knapt tjener penger ift utgifter. Selskapet har jo levd fra hånd til munn over en lang periode.

Dog at de blir tatt på senga av EDF-fundingen kan jo stilles spørsmål ved… Samtidig så vet ingen hvordan den dialogen har vært underveis.

Dette endrer ingenting for min del annet at det er surt at kursen kun går nedover :thinking:

Ordner seg!

3 Likes

Takket være EDF skulle de liksom ha midler til sommeren, dette er slag under belte.

Likevel er det at søknad på 510k for SWIS er mangelfull som skuffer meg mest…

1 Like

Min plan blir å se hvordan det utvikler seg i løpet av året. Fortsetter det samme tullballet, så er det bare å selge seg ut og ta tapet. Alternativkostnaden begynner å bli ganske høy over de årene jeg har sittet i ro med den posten jeg har i Softox. Like greit å venne seg til tanken om at de penga gikk i dass, så får man heller være litt smartere med det som blir igjen.
Jeg har fått min lærdom. Hva med dere Softox -har dere lært noe?

Tror dette er dråpen for mange. Ikke overasket om vi skal nedom 14 i løpet av denne uken.

Lykke til! :person_fencing:

Alle har jo visst at de er på pengejakt, men det hjelper ikke akkurat å gå ut med en selvmordsoverskrift (i dagens marked) om de ikke har noen plan

3 Likes

Hvis dette ikke går veien til slutt så skal hvert fall jeg aldri mer satse på norsk biotech :slight_smile:

Ikke bli for grådig, er min lærdom. Selge når man har en pen gevinst, og ikke fortsette å sitte i den tro at bønnestengelen vokser til himmels.