Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Egentlig så fatter jeg ikke hvordan det er mulig å rote seg så til de grader bort som de har gjort…når det forskningsmessige viser så gode resultater som de gjør og mange av oss har prøvd produktene på det ene og det andre å det virker steingått! Samtidlig har med en av de aller fremste forskerne med på laget… føler bare man blir fullstendig oppgitt…

3 Likes

Forundrer meg også. Lurer på om det er grådighet, at de ikke vil dele kaka. Kan ikke skjønne at de skal ha problemer med å skaffe penger nå om de bare inviterer noen med muskler inn. Spent på fortsettelsen nå. Kommer det noe positivt i nær fremtid kan man jo begynne og lure om dette var en form for takktikk. Får se hvor de billige aksjene har havnet hen etterhvert🤔

1 Like

Meget imponert over at det er omsatt 150k aksjer og vi bare er ned 30%. :+1: Blir tatt godt i mot​:ok_hand:

Er man håpefull i så måte så kan man tenke seg at de regnet med at noen positive nyheter skulle komme om ikke altfor lenge som ville løse endel problemer rundt finansiering.

Nå har jo det motsatte skjedd, men jeg stusser veldig på hva som er forskjellen på ordlyden i EDF signeringen som ikke var lenge siden og hvorfor omstendigheten rundt utbetalingen har forandret seg så kort tid i etterkant.

Her bør det komme melding fort som F?`(N omkring de 25millionene som gir litt pusterom, men som kun vil utsette ytterlige kapitalbehov i en liten periode i god SOFTOX ånd. Skaffer de pengene uten at det kommer noe særlig positivt innen etpar måneder så er det på ann igjen.

Den frasen har blitt gjentatt i 2 år og strategien har feilet like mye hvert eneste år. Da snakker man lykke og fromme.

2 Likes

Nå skal det vel være sagt at det var det svenske organet som sto for kontroll og potensiell godkjenning av SafeDes/rengjøringsvæsken som har stått for det meste av rotet du refererer til, eller hva? Slik jeg husker det, så kom det en form for statement fra nevnte organ, hvor de inrømte å ha gjort noen feilvurderinger (som dessverre rammet Softox og aksjonærene knallhardt).

5 Likes

Jeg er helt enig for all del, men det er vel ganske i tråd meg guiding og hvordan Softox har tenkt tidligere.

Jeg tenkte akkurat det samme på en annen aksje som falt ifm Q2 kvartalsrapport, men den gikk fullstendig i bunn etter jeg kjøpte (markert ca kjøp med rødt).

Så pinglet dessverre i dag, selv om det var en liten post i forhold… Orker ikke en potensiell reprise

Det er dessverre alltid risikoen med kniver i bevegelse nedover. Kan hende jeg går på en smell her :sweat_smile:

Ja, vi får se… Selskapet må komme med noe mer litt raskt om den skal snu opp igjen tror nå jeg… Kan være de gjør det… Almås er nok ikke happy med mcap etter i dag

Edit: jeg kan jo ha solgt på bunn også for den del :wink:

Softox priset til 175 mill nå og det tror jeg er ene og alene at folk forventer rabbatert emisjon og derfor ikke vil kjøpe nå. EDF avtalen alene er verdt hvor mye?

Godt over 1/2-parten…

1 Like

Den er verdt mye mer, imo. Synergier, bekreftelser, klinisk støtte, videre penge støtte til utvikling.
Jeg kan ikke skjønne annet enn at noen ville kjøpt softox, om det var til salgs for over dagens mcap, 175 mill, så konk, legger ned alt, og selger pantentene, avtalen med edf, utviklingsløpene i produktene. Jeg tror kursen nå er langt under konkursprising.

5 Likes

Tilliten i markedet er fullstendig kjørt. Problemet nå er at vi trenger 50% oppgang for å være kurs 33 som jeg synes er lavt for det selskapet har oppnådd. Det er så synd at det finansielle ikke har blitt håndtert profesjonelt fordi produktene, patentene og forskningen har vært top notch, men det spiller ingen rolle fordi ingen vil røre denne aksjen i en god stund framover. Det kommer til å bli ørkenvandring inntil både makro er bedre og noe virkelig stort skjer på finanseringens-fronten og jeg tror at Softox kommer til å bli tvunget til å gjøre noe de ikke har lyst til, nemlig selge ut deler av selskapet. Jeg tror det er rett med tanke på å skape tillit og få inn penger.

4 Likes

Er kanskje det som er planen med at de skiller ut sårsalven nå?

Ja jeg er helt enig med deg i at den i praksis er, eller hvertfall kan bli, mye mere verdt. 97 MNOK er basis :slight_smile:

Både enig og litt uenig i Kemi saken, ut fra det som har fremkommet så kom ikke Softox med den rette dokumentasjonen og dermed ble godkjennelsen trukket tilbake. Hadde de kommet med den ville det heller ikke vært problem og de kunne ha surfet bølgen mens det var lite desinfeksjon å oppdrive. Så noe selv skyld i den saken har de.

Neida, du er jo av den veldig langsiktige typen.

I softox har jeg for meg å være vært rimelig langsiktig men denne gangen har jeg ingen intensjon om å være langsiktig :kissing_heart:

Tro hva de tenker å komme med i sin utvidede presentasjon om ca. 2 uker?

“The Company will not host a presentation and Q&A session on this occasion. An
extended presentation will be held during week 9. Further information on the
presentation and registration details will follow.”