Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

1 billion NOk deal with unknow US Pharma company
:partying_face::laughing:

Anbefaler at dere sender de spørsmålene dere har til ir@soft-ox.com ifm q&a delen på slutten av q4 presentasjonen. Da svarer ledelsen på det dere alle lurer på. Supert at takhøyden er stor her på forumet men det beste er at ledelsen svarer ut det dere lurer på. Så får jo vi alle høre hva de tenker/mener rundt de spørsmålene dere sender inn. De leser jo ikkje TekInvestor, så bare å fyre avgårde Mail.

1 Like

De leser tekinvestor, de følger med.

Det mest skuffende er at de ikke holder guidingen på det de sier. I henhold til markedskapitaldagen i fjor så skulle de ha en spin off i fjor og en i år, dette en måte å få inn penger på og en måte investorene kan ta den risikoen de selv vil. Hvorfor i allverden holder de ikke dette, jeg tror de er for grådig og vil ha for høy pris. Dessverre sitter ikke softox i en posisjon til å være grådig, de burde skille ut SIS delen, de hadde garantert fått inn villige investorer på sis, bare man ikke er for grådig, solgt halve f eks til nye investorer, gjerne litt større og kjørt en IPO, fått inn godt med penger. Et eller annet burde vært mulig å få gjort med den porteføljen de besitter, det er fortsatt mulig, men da bør de for røven i gir. Alternativt så ser vi hva som skjer, likviditeten visner og selskapet blir priset til konkurs.
Jeg forventer en god strategisk plan om 2 uker for å bedre likviditeten, jeg regner med de ikke har sittet på hendene de siste to årene. Jeg forventer åpenhet rundt dette. Almås sa på q3 var det vel at vi skulle få høre mer om hvem de pratet med og hva planene var, dette forventer jeg å få høre nå i den situasjonen softox er i.

7 Likes

At de ikke tok emisjon FØR Q4 rapporten bør være pga at de er i sluttføringer med en finansiell partner og derfor vil de også ha presentasjonen om 2 uker. Kan ikke se noen annen grunn til å vente med emisjon til etter Q4 rapporten, da de vet at den rapporten vil sende kursen straka vegen ned. Men så vet man jo aldri, når det gjelder softox. Har de noe på gang kan jo kursen få rekyl opp igjen. Så nå som kursen allerede er gruset og ingen tjener penger med å selge her, kan man like godt vente med å selge til etter presentasjonen om 2 uker, istede for å selge i frykt nå.

9 Likes

Kjenner jeg sliter litt med å holde på optimismen, men det er fornuft i det du skriver.
Kravet mitt er at det kommer noe håndfast i uke 9, hvor de gjør det klinkende klart hva som er planen fremover. Det har vært alt for lite klar informasjon ut til markedet om hva de egentlig holder på med om dagen annet enn å brenne 10m i mnd.

5 Likes

Som skrevet før - send Mail til [ir@soft-ox.com
Vi andre og vil jo vite hva ledelsen svarer på de gode spørsmålene du stiller. Det er kanskje på tide vi småaksjonærer begynner å stille de vanskelige spørsmålene til de?

Hvis de er i sluttføringer med finansiell partner så er det faktisk ganske ille å legge ut den krisemeldingen på den måten de gjorde på.

Er vel ikke helt innafor å kjøre emisjon uten å dele informasjonen som vi fikk i går.
EDF støtten virker til å være uflaks men et selskap skal være rustet for å takle noe uflaks. Lån kan være aktuelt siden det er snakk om penger de er lovet å få av EDF på et senere tidspunkt slik at risikoen er liten. SWIS er bare helt utrolig at de ikke får i mål. SBE og SIS er fortsatt to gode kort for finansiering.
Håper investorer som de refererer til er de utenlandske som de har hatt kaffeslabberas med i lange tider og ikke de velkjente flipperne.

Disse folka har bomma med kommunikasjon til KEMI, småaksjonærer, miljødirektoratet… Kjenner jeg har veldig liten tillit til en forhandling de skal gjøre med en ekstern partner :joy:

2 Likes

Enig i at det kan være på tide for oss “småaksjonærer” å legge litt press på selskapet. Bare sørg for å fremstå som oppegående, saklig og høflig.

Det er tross alt hovedsakelig mannen i gata som eier dette selskapet hvis man ser bort fra Almåsene med familie.

3 Likes

Noe skurrer når noen tilsynelatende blir offer for uheldige omstendigheter om og om igjen.

2 Likes

Ja, det Softox som kommuniserer det, og på sin måte. Samtidig kan det være noen i prosjektgruppen i EDF som nå kan slå seg på brystet med en cost saving (renter etc) som går utover andre (men det er ikke deres problem).

2 Likes

En ydmyk ledelse på neste møte? Tror jeg vi kan se langt etter. Vært såpass lenge på børs nå, og så har dem ikke kommet lenger. Skal kanskje ikke gå så langt som å si man har blitt svindlet, men misledet vil jeg ihvertfall si er på sin plass. Så får man selvfølgelig ta litt på egen kappe med å ha vært naiv. For en gjeng.

Emisjon burde de tenkt på lenge og burde planlagt lenge før denne rapporten som de har vist ville være dårlig lenge. At presentasjonen er flyttet 2 uker, kan ha noe med denne å gjøre:. The
United States (US) Food and Drug Administration (FDA) has described non-healing wounds and
antibiotic-resistant bacteria to be a major health issue. In efforts to develop and seek external
financing for our potential wound care products, the Board of Directors will soon propose to the
General Assembly a demerger of SoftOx Solutions AS to establish SoftOx Wound Care AS as a
wholly owned subsidiary of SoftOx Solutions AS.
Kan ikke skjønne hvorfor de skal flytte presentasjonen og ha en extended presentasjon med spørsmålsrunde om de ikke har noe å komme med. Men som sagt jeg forventer åpenhet og en plan rundt dette på presentasjon. Vi får se hva de har å komme med.

5 Likes

Following the extraordinary general meeting on 9 December 2022, the Board of Directors strengthened with the additions of Henrik Nielsen, Adrian Bignami and Jørgen Berggrav, together with the existing members Kari Myren and Olav Jarlsby. Geir Almås was elected Executive Chairman of the Board and has stepped down from his role as Chief Executive Officer of SoftOx .
Merkelig manøver av et selskap som har litt økonomiske utfordringer. Enten så har de en genial plan eller så var dette et panikk grep fra almås?

Kan ikke helt komme over måten SoftOx blir “rådet” til å presse- og børmelde. Ikke at jeg er noe ekspert.

Ref. Softox jobber «intenst» med å skaffe penger.
Litt rart å si at du MÅ selge noe, når du ønsker best mulig pris på noe. :man_shrugging::man_shrugging:

Kunne sendt ut noe alla Ultimovacs sin, bare med Soft-ox sitt navn og infeksjonbehandling i stede for kreftvaksine ?

Ref.
Ultimovacs på partnerjakt etter produktivt kvartal
Å finne en større samarbeidspartner for å kjøre fase 3-studier på kreftvaksine står høyt på lista for Ultimovacs.

2 Likes

Softox har ofte snublet når det gjelder børsmeldinger. Virker som de er litt naive angående hvordan markedet tolker meldinger.

Noen vil kalle det å være tjukk i huet.

De som selger nå før presentasjonen må være livredde for snarlig konkurs.

Tipper de får hentet penger, patentene er for interessante for nato