Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Skjønner virkelig ikke rasjonalet. Hvorfor man selger til en ekstrem rabatt og ditto tap når man uansett er garantert å få tilbake 38%. Heller enn å satse på at selskapet lander på beina til slutt. I første omgang er det ikke snakk om enorme summer.

Frykt, psykologisk.

Skulle tro at man i større grad kjente på fryktfølelsen av å trykke på knappen for selg på disse nivåene. Med visshet om hva man har tapt og hvor mye man vil angre dersom det viser seg å være storm i et vannglass. Men vi alle er vår egen lykkes smed.

1 Like

Om ikke annet så fikk man snittet godt ned i dag :ok_hand:

1 Like

Helt uforståelig for meg å selge nå på bakgrunn av veldig lite nytt.

Men hver sin lyst :slight_smile:

Skal heller tape alt enn å selge nå. Det blir for dumt.

3 Likes

Du taper ikke alt for at skal amerikanske forsvaret og nato utvikle teknologien videre så må de kjøpe patentene.

Du sitter igjen med mer penger å selge på 16 kr enn å få 38% på kr 0.

1 Like

Så de tror selskapet går konkurs og sitter igjen med null verdier?

Nei, det sa jeg ikke, men jeg skjønner hvorfor noen velger å ta tap nå fremfor å sitte til kr 0. Jeg er ikk en av de.

Ja hvis man tror den skal til 0,- så og selskapet raket for verdier.

De går ikke konkurs. Ordner seg dette.

3 Likes

Det er mindre grunn til at selskapet skal gå konkurs i dag enn det var for 3 år siden… så akkurat det trenger vi jo ikke å bekymre oss for.

Og Almås og Co sitter i samme båt som småaksjonærene her så skjønner heller ikke de som tviler på deres intensjoner eller motivasjon.

2 Likes

Tror ikke de går konk, sier bare at om de hadde gått konk så går verdiene som er igjen tilakskonærene, de har ingen gjeld så alt går til aksjonærene, og bare EDF avtalen er mye mer verdt enn dagens mcap

2 Likes

Og det som skjer da, et at alle kostnader kuttes helt og innmaten, patentene, defence, sis, Swis, desinfeksjon andre utviklingsområder blir tilbydd alle relevante selskaper også får de by på innmaten, blir en auksjon. Og med nato avtalen og med avtalen med forsvarer i usa, så tror jeg noen vil være interesserte i dette og by langt over dagens mcap, de får det igjen i EDF avtalen, de skal spytte inn penger under hele utvilongsløpet, derfor mener jeg disse salgene er basert på totalt hodemiss

1 Like

Det er på tide med ny ledelse. Det trenger ikke diskuteres en gang.

At de lar det økonomiske gå så langt at de er nede på " intens jakt" etter penger, så setter de seg selv og aksjonærene i en veldig unødvendig situasjon.

Emisjoner er kjipe, men er ofte årsaken til at oppstartsselskaper er på børs.
Almås styrer for mye. Han lar følelser gå før fornuft. F.eks:Ref. Innlegg om ultimovacs over her.

Avventer selv hva som kommer i uke 9, men regner med det blir en utvidet presentasjon med påfølgende emisjon, om ikke en investor kommer inn fra siden.

Husk at det er et blytungt klima for biotek selskapet generelt for tiden. Å hente kapital fra investorer sliter generelt alle biotek selskaper veldig med. Det er mange små biotek selskaper som har spennende produkter som er kommet lenger enn softox. Alle legemidler må gjennom fase 1-3 noe som kan ta opp mot 10 år. Er selvsagt klar over at softox har andre produkter, som ikke klassifiseres som legemidler der veien frem er litt raskere.

Kjøp når klimaet er som værst er det sikkert en del som tenker og høste gevinst om 10 år. Institsjonelle tenker sånn og nå har softox sikret finansiering av store deler av utviklingsløpet og sikret salg til nato. Du får ikke meg til å tro at ingen er interessert i det.

1 Like

“Alle legemidler må gjennom fase 1-3 noe som kan ta opp mot 10 år. Er selvsagt klar over at softox har andre produkter, som ikke klassifiseres som legemidler der veien frem er litt raskere.”

Ingen av Softox sine produkter kan klassifiseres som kreftlegemidler, og har således langt kortere vei til godkjenning.

3 Likes

Få ristet ut de siste nå, så kan det bygges forventning mot den utvidete presentasjonen som kommer i uke 9. at de ikke setter en fast dag, gir meg større grunn til å tro at noe er på gang.

2 Likes