Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Den sjangsen tar ikke jeg.

Husker det var en del som sa det samme da NANOV var over 100kr :wink:

2 Likes

Useriøst å sammenlikne NANO med Softox…

Risikobildet med tanke på teknologien er jo som natt og dag!

1 Like

Ikke uenig i det men når selskapet sier at de jobber med å sikre finansiering på kort og lang sikt så er det jo naturlig at en del velger å ta ned risikoen.

1 Like

Tja ser ut som om kjøpsiden styrker seg, ikke helt umulig at vi nærmer oss en bunn. Har fikset på snittet nå og skal handle litt mere før dagen er omme
Ikke helt umulig at vi ender dagen i pluss :money_mouth_face:

Softox går nok ikke over ende. De har nok noen kort i ærme brødrene før det skjer !!

1 Like

Mulig jeg legger inn en liten spurt på slutt auksjonen, for og sikre at spådommen går i oppfyllelse :crazy_face:

1 Like

Alt som ble lagt ut rundt 15 har blitt raskt slukt i dag. Føler meg rimelig trygg på at dette er bånn da.

Bånn i denne omgang 🫣

Almås og resten av ledelsen bør trekke seg. All tillit til de har forsvunnet nå.

Jeg tenker når de har samarbeid med forsvaret i USA, FFI i norge pluss tilskuddet fra EDF og samtidig har en mann som Thomas Bjarnsholt på laget så ville det jo være eksepsjonelt om de ikke klarer å skaffe de 25 millionene som trengs kjapt i første omgang.

9 Likes

Begynte å tenke på om hvis det er en storm i ett vannglass og enda ett av Almås flåsete utspill og formuleringer på noe av det (som det er en god del av)…

Vi får se, hva de kommer med om 14 dager.

Nå er det litt sånn hvorfor selge nå, kan bare holde ta konkursboet som worst case. Men om de har mer skelteons i skapet nå så er det like greit å bare få all driten ut, vi er konkurspriset uansett. Det jeg stusser veldig på når jeg får tenkt meg litt om og tar en liten recap. Når de først fikk EDF tildelingen, så ble det opplyst om at disse pengene var øremerket utviklingen sis militært. Også kunne de plutselig bruke disse på driften? Også kontra nei de blir delt ut i porsjoner senere enn antatt. Jeg begynner rett og slett å lure på om han Almåsen gutten har holdt oss for narr igjen, at de har hele tiden vist at dette skulle gå til sis og ikke brukes på driften. For å kjøpe seg tid og håpe på meldinger og boost i kursen for å sette emisjon. Så skjedde ikke det og de var plutselig i deep shit. Kjenner jeg stoler null, nada på han Almås. Teknologien stoler jeg på, men det er pga av andre enn Almås.

3 Likes

Kjøper ikke uflaks-kortet for fem flate øre. Noe skurrer, det er helt sikkert.

1 Like

Enig i det meste du skriver og tror Almås rett og slett har dårlig forståelse for hvordan aksjemarkedet agerer.
Men jeg har økt i dag og har god tro på fremtiden for selskapet.

1 Like

Mener også det ble sagt akkurat dette og de måtte legge ut for så å få de tilbake senere, mener bestemt dette ble sagt en gang.

Det er akkurat dette at å få komme inn i varmen til forsvaret og EDF må man ha ett produkt som er lovende, noe alle forsøk viser produktene har. Almås burde kun sittet bak og holdt på med utviklingen uten å være leder eller noe. Synes det er en god prestasjon å bruke så lang tid for å få ett produkt godkjent, da gjør de på ingen måte ting i riktig rekkefølge. Heldigvis er det andre som nå styrer EDF og de spiller kanskje mer på lag etter og med det regulatoriske…

1 Like

Jada, Almås sa dette i intervju med FA 15.8, her er det:

Fra 6:50:

- Cost refunding, altså vi må først ta / bære kostnadene, og så vil de refundere oss kostnadene. Så vi kan ikke på en måte basere selskapets drift på den finansieringen. Den finansieringen går til konkrete forskningsoppdrag.

4 Likes

Se der ja, der var det. Trodde først det var på bønnemøte han sa det men fant det ikke der :slight_smile:

Er vel mulig EDF har indikert forskuddsbetaling etter dette intervjuet…

Tror det er faste regler for det. De har vært på knivseggen hele tiden og hadde vel til sommeren om jeg ikke husker feil. Hvis de må legge ut mer og lengre tid før etterbetalt samt nytt SWIS studie/søknaden tok vel også en del så ble det vel for mye i det korte bildet.

Hva som feiler deg egentlig?