Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx småprat

Risikoen er godt innafor dersom salg av patent-porteføljen har en verdi på minst 200 mill NOK.

Langsiktig nedsiderisikoen har vel aldri vært lavere siden børsintroduksjonen for 4 år siden imo.

2 Likes

Som tidligere nevnt anbefaler jeg dere å sende inn spørsmål til ir@soft-ox.com.
Jeg har sendt inn det jeg mener er fornuftige/gode spørsmål på det jeg lurer på.
Da får vi alle felles svar på det aksjonærene lurer på. Så spørs det hvor gode svarene blir!

1 Like

Hva var dine spørsmål ?

1Hvilke krav er det som ikke er tilfredsstilt for swis ifm godkjenning for us markedet? Nårforventer dere at disse er klar for fremsending og hvor lang tid forventer dere det går før dere får svar fra FDA?
2. hva er bakgrunnen for at softox fikk en likviditetsutfordring? Har dere feiltolket hvordan european defence fund skulle utbetale midlene?
3. hvordan jobber dere mot internasjonale partnere mtp desinfeksjonsteknologien? Og når forventer dere en avklaring her?

3 Likes

Bra at du kontakter IR om disse spørsmålene Hotdog! Hold oss oppdatert.
Jeg fikk svar etter 11 dager så det er bare å smøre seg med god tålmodighet.

1 Like

An
extended presentation will be held during week 9. Further information on the
presentation and registration details will follow. Hvem vil stå utenfor da ?

Ganske mange ser det ut til, hvert fall fler enn de som vil sitte innenfor.

1 Like

Ja mange smårollinger som er ute nå.

Er nok langt langt flere som sitter i ro, åpenbart. Men antallet som øker eksponeringen eller som gjør sitt inntog er foreløpig i et klart undertall. Som tvinger selgersiden til å presse kursen stadig lavere dag for dag i jakten på nok kjøpere. Blir interessant å snart få et foreløpig svar på hvem som har valgt rett strategi.

6 Likes

Ja, sant det.

Blir også interessant å se om det blir en emi som utvanner aksjonærene og hvor sterkt utvannet vi blir. Snakker vi 50 %? Da er det ikke sikkert at selv et blue sky scenario hjelper enkelte i 0.

Spørs vel mye på om de velger en fra hånd til munn løsning nok en gang eller velger å hente større summer. Blir overrasket om løsningen ender med en katastrofal utvanning, men umulig er det ikke.

Har heller ikke denne gangen tro på at Almås går for emi. Blir nok en annen løsning, hva det måtte bli?

Var vel i bunn og grunn det jeg skrev.

@Truls2 Om de låner penger som kan konverteres til aksjer for, la oss si, kr 12 kr så er jo dette også en form for utvanning/emi. Det er noen som kommer til å tjene grovt på dette og samtlige av oss andre, langsiktige, kommer til å stå igjen som taperne.

Er heller ikke så sikker på at dette blir løsningen. Nå får vi bare vente å se neste uke hva det blir til.

Hva med Almås ?

Best case på litt kortere sikt må være at de får napp og selger sårdelen for en sum som ligger godt over 200 mill. Men det er gjerne å håpe på litt vel mye. Ikke summen, men at det er mulig å få i boks på nåværende stadie.

De vil vel heller selge desinfeksjons delen. For en stor aktør som har salgsapparatet på plass er det kanskje interessant. Det å ha «store» kvante alkohol basert desinfeksjon utgjør en stor brannfare feks på skip osv. så det finnes et marked for dette. Sår delen er i mine øyne det mest interessante og det letteste å ta videre.

3 Likes

Derav hvorfor det også vil være lettest omsettelig, totalsituasjonen tatt i betraktning. Hadde vært julaften for aksjonærene om selskapet klarte å redde seg inn på å selge ut desinfeksjonsbiten, men redd det er å tro på julenissen.

I mine øyne må SIS reddes først og fremst. Alt annet blir sekundært.

1 Like